OpiMaza
Jag vill påminna om att detta är en tråd som gäller WORX och inget annat, tävlingar om vilken klippare som är bäst får tas via PM.

/MODERATOR
 
  • Gilla
denna70 och 3 till
  • Laddar…
Ja det är klart att jag använder jordfelsbrytare, tack!!
 
UlfTolf skrev:
Ja det är klart att jag använder jordfelsbrytare, tack!!
Fast jordfelsbrytaren skyddar inte mot kortslutning ;), endast mot jordfel.
 
  • Gilla
Henke2 och 1 till
  • Laddar…
Installerade min första Worx robot i lördags och uppgraderade med senaste mjukvaran idag. Har inte upplevt nåt som helst problem. Allting fungerade direkt. Läser här om många problem men är det någon mer än jag som inte upplevt problem
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
peternicklas
einis14 skrev:
Installerade min första Worx robot i lördags och uppgraderade med senaste mjukvaran idag. Har inte upplevt nåt som helst problem. Allting fungerade direkt. Läser här om många problem men är det någon mer än jag som inte upplevt problem
Vilken modell är det du har köpt? Körde själv igång en 791E.1 i lördags och den tuffar på bra. Årets modell har förbättrats på många sätt. Mycket mjukare gång i motorerna, tycker den är tystare, lätta att ta ut historik på körtid och laddtid, vänder mycket smartare vid tråden, slumpmässig utgång från laddstationen medför även att zonindelning inte är till lika stor nytta som innan, mm. Verkar även som de har optimerat koden ytterligare, efter c:a 20 h klippning har den klippt 95% av de 750 kvm jag har till gräsmatta.
En stor fördel är att vi kan uppdatera mjukvaran och därigenom alltid få tillgång till de senaste förbättringarna.

Ser nu att vi båda skulle svarat i Worx Landroid 2016 tråden...
 
Redigerat:
einis14 skrev:
Installerade min första Worx robot i lördags och uppgraderade med senaste mjukvaran idag. Har inte upplevt nåt som helst problem. Allting fungerade direkt. Läser här om många problem men är det någon mer än jag som inte upplevt problem
Min funkade också kanon dom 5 första dagarna efter installation, hittade hem på en gång, laddade som den skulle, gick tyst och fint, mycket lätt att installera 👍 tyvärr är den på verkstaden nu, vill ha hem den nu👍
 
Samma modell 791.E. Ruskigt lätt att installera. Har ca 750 kvm gräs o den har avverkat hela på två dygn. Har fastnat två gånger på våran hängmatta men svårt o klandra den för detta
 
Fick du lämna in den efter 5 dagar Nybbe79
 
Någon som hört om ny programvara till 791 2015..
 
einis14 skrev:
Fick du lämna in den efter 5 dagar Nybbe79
Yes, drivningen på höger sida strulade, när den skulle svänga så låste den hjulet och sen när den skulle köra rakt fram så small det till i klipparen, har varit inne i två veckor nu, hoppas jag får den den här veckan.
 
Upptäckte att jag hade 1.5x mjukvara så jag la in 1.98 i helgen. Än så länge funkar det bra, tycker att den går rakare och inte svänger så mycket vid långa sträckor. Den svajar inte heller lika mycket när den går hem längs tråden.Upplever att den bumpar in i grejor lite nättare (inbillning?)
 
Någon som kan bekräfta att man kommer åt Worxen via det egna WLAN:et även med den senast fw?
Gäller 796E. Tyckte jag läste att det var problem med det?
 
Jag kommer åt min 796:a med FW V1.26 (eller 12.6 som det står ibland) rent IP-mässigt i alla fall. Tycker dock inte att den reagerar som den ska på kommandon längre. Tänkte jag skulle ta ur batteriet en gång och göra den helt strömlös men hade hoppats på en ny firmware till den först så jag kunde uppdatera den på en gång.
Ingen som hört om det är någon på gång till den modellen snart när ni pratat med supporten?
 
HaPe68 skrev:
Jag kommer åt min 796:a med FW V1.26 (eller 12.6 som det står ibland) rent IP-mässigt i alla fall. Tycker dock inte att den reagerar som den ska på kommandon längre. Tänkte jag skulle ta ur batteriet en gång och göra den helt strömlös men hade hoppats på en ny firmware till den först så jag kunde uppdatera den på en gång.
Ingen som hört om det är någon på gång till den modellen snart när ni pratat med supporten?
jag har samma och har pratat med suporten. ny fw på g men han kunde inte svara när. så där är vi nu.
 
undrar en sak. har någon av er beställt titan blad från t.ex. ebay eller från något annat ställe? är dom bra öht? tänkte köpa en omgång nya och såg att det finns titan blad. kanske värt att prova?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.