Idag är en lyckans dag! Kom precis hem efter jobb och ärende lagom nu till fotbollen började på teven. Och till min förvåning gick worxen fortfarande utan att ha stannat sedan 7 i morse :cool: :D

Får hoppas att detta håller i sig :)

Jag har inte möjlighet att ladda upp filen idag men fixar det direkt när jag kommer till kontoret imorgon bitti (y)
 
  • Gilla
Behnke
  • Laddar…
Henke2:
Vad sitter det för celler i Worx batteripack?
 
Ganntrader skrev:
Henke2:
Vad sitter det för celler i Worx batteripack?
7st 1900mah = worx 2Ah. 2.9 vet jag inte

nllwadj
 
Redigerat:
  • Gilla
matevzg och 2 till
  • Laddar…
b0dd3 skrev:
Idag är en lyckans dag! Kom precis hem efter jobb och ärende lagom nu till fotbollen började på teven. Och till min förvåning gick worxen fortfarande utan att ha stannat sedan 7 i morse :cool: :D

Får hoppas att detta håller i sig :)

Jag har inte möjlighet att ladda upp filen idag men fixar det direkt när jag kommer till kontoret imorgon bitti (y)
Härligt, är detta en beta?
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
Behnke skrev:
Härligt, är detta en beta?
Ja, jag tror det. Den är daterad till 5:e maj om jag tyder filen rätt.

Jag har själv inte hunnit testa den. Dock tycker jag att 1.91 går riktigt stabilt som jag kör på nu. Går långsammare (vilket jag hade problem med att den gick för snabbt), vänder mjukare samt kompenserar bättre i nerförsbackar.
 
b0dd3 skrev:
Ja, jag tror det. Den är daterad till 5:e maj om jag tyder filen rätt.

Jag har själv inte hunnit testa den. Dock tycker jag att 1.91 går riktigt stabilt som jag kör på nu. Går långsammare (vilket jag hade problem med att den gick för snabbt), vänder mjukare samt kompenserar bättre i nerförsbackar.
Ja jag kör ju också på 1.91 som bekant ;), dela gärna med dig av erfarenheter kring 2.01 om du kör in den, ser ingen anledning (fördel) för egen del att uppdatera om det inte gör något magiskt med klipparen.
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
Behnke skrev:
Ja jag kör ju också på 1.91 som bekant ;), dela gärna med dig av erfarenheter kring 2.01 om du kör in den, ser ingen anledning (fördel) för egen del att uppdatera om det inte gör något magiskt med klipparen.
Yup, ska ge 1.91 någon dag till och kolla om den stannar eller inte :)
 
  • Gilla
Behnke
  • Laddar…
b0dd3 skrev:
Yup, ska ge 1.91 någon dag till och kolla om den stannar eller inte :)
Behnke, även jag har en WG790e.1 men har missat 1.91fw (fick gå direkt från 1.58 till 1.96 kör nu med 1.98 som kom med på köpet efter en vända till supporten.
Har du någon möjlighet att ladda upp 1.91 till 790e.1 , då jag tycker att den hanterar utförsbackar och vändningar något sämre med 1.98, dock så hade jag tidigare problem med att den inte släppte öarna förens efter 5-6 varv, detta funkar nu med 1.98, vet inte hur detta 'r med 1.91 dock.
 
hellylle skrev:
Behnke, även jag har en WG790e.1 .
Gå tillbaka till första sidan här i denna tråden och kolla post #2 av Henke2
 
hellylle skrev:
Behnke, även jag har en WG790e.1 men har missat 1.91fw (fick gå direkt från 1.58 till 1.96 kör nu med 1.98 som kom med på köpet efter en vända till supporten.
Har du någon möjlighet att ladda upp 1.91 till 790e.1 , då jag tycker att den hanterar utförsbackar och vändningar något sämre med 1.98, dock så hade jag tidigare problem med att den inte släppte öarna förens efter 5-6 varv, detta funkar nu med 1.98, vet inte hur detta 'r med 1.91 dock.
Skicka mig ett PM annars så kan jag maila den till dig.
 
  • Gilla
hellylle
  • Laddar…
Jepp, såg den, men då det var till en annan modell så fegade jag ur :) är det samma FW till alla?
Har "brickat" för många prylar för att våga chansa, gällande FW upp... well.. nedgradering då i detta fallet.
 
Gällande att den (wg790e.1) drar åt vänster speciellt i svagt sluttande slänt utför eller parallellt, finns det någon teori om ifall detta kan vara att knivtallriken snurrar åt höger (medsols), och på så sätt faktisk "knuffar" maskinen lite åt vänster? Eller är det bara så att den har svårt att kompensera detta med gyrot då det gäller svag sluttning.

Skall försöka att hinna med att testa detta ikväll, höjer upp knivarna till max, men detta kanske redan har analyserats.
 
hellylle skrev:
Skall försöka att hinna med att testa detta ikväll, höjer upp knivarna till max, men detta kanske redan har analyserats.
Fw ska funka till din också, gjorde för mig i alla fall och då har vi inte samma modell.

Sen att maskinen svänger vänster har jag också funderat på och det måste vara som du säger att knivdisken hjälper till och sen kan inte drivningen kompensera detta. Har märkt det där mitt gräs växer bättre, så ser man att klipparen har gått i bågar istället för raka linjer. Och studerar man den medans den klipper så hör man ju även när knivarna jobbar mer eller mindre och kan då se att den drar sig åt vänster.
 
  • Gilla
hellylle
  • Laddar…
Henke2 skrev:
7st 1900mah = worx 2Ah. 2.9 vet jag inte
Dimension, alltså batterityp, AAA, AA eller annan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.