peternicklas skrev:
Lägg tillbaka kabeln som den var från början.
Överbliven kabel ut i gräsmattan som till en ö. Dock kanske inte i direkt närhet av laddstationen. Jag hade lagt det efter hörnet.
Det är det jag har försökt illustrera med min bild. Jag har lagt överbliven kabel som en "ö".
Grejen är den att roboten tar en för snäv vinkel när den kör ut och fram att den fortfarande(efter att jag kapat bort en del av den vänstra väggen) kör på husets kant. Jag tycker det verkar konstigt för SÅ brett hus har jag inte byggt och jag har sett andra hus som är minst lika stora som mitt?
Men som sagt, supporten sa att det var ett mjukvarufel och det SKA åtgärdas I nästa uppdatering. Han sa även att zonklippning inte fungerar tillfredställande i någon äldre version heller, iallafall inte på robotor som heter WGXXXE.1.
 
Corpes skrev:
Nu, äntligen, fick jag tag på supporten och enligt han så är detta med zonklippning ett rent mjuvarufel och dom jobbar just nu på en beta som ska, om allt går bra, släppas i en skarp version inom några veckor. Hade inget med hur man dragit slingan att göra så det är bara att vänta.
Det är bra att det kommer att fungera, bra att jag hade fel:). Men väntan kan nog kännas lång.
 
peternicklas skrev:
Tror inte det fungerar. När du använder ön så kommer det att gå signal i båda trådarna till vänster och de tar ut varandra. Vänstra hörnet får du ingen kontakt mellan kablarna och då har du ingen signal i slingan, det är därför som jag skrev i hörnan.
Kommer inte strömmen att gå såhär, röd färg.
Bild4.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu kan man ju tycka att det går ström i båda trådarna åt vänster i den undre figuren men det går väl ingen ström i ö-tråden, den undre, eftersom den inte har någon vidarekoppling, sammankopplad med någon annan tråd.

Nu är jag ingen expert på el så rätta mig gärna om jag har fel.
 
Hej Alla,

En tanke, när jag satte fast gränstråden räckte inte medföljande gränskabelhållare så jag böjde till ett par spikar och fäste den på ett par ställen, tror ni detta kan påverka signalen då spikarna är av metall?
 
Behnke skrev:
Hej Alla,

En tanke, när jag satte fast gränstråden räckte inte medföljande gränskabelhållare så jag böjde till ett par spikar och fäste den på ett par ställen, tror ni detta kan påverka signalen då spikarna är av metall?
Nej :)

Jag drog om min slinga(som sagt) och använde nu totalt 4st spikar. Allt nedplöjt. Jag vet inte om det är bästa lösningen, men det förefaller bättre än att lägga den uppe på. Minsta lilla traktor som rullar över knäcker linan då nämligen...

robot_kabelnedlaggare.jpg
 
  • Gilla
Behnke
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Nej :)

Jag drog om min slinga(som sagt) och använde nu totalt 4st spikar. Allt nedplöjt. Jag vet inte om det är bästa lösningen, men det förefaller bättre än att lägga den uppe på. Minsta lilla traktor som rullar över knäcker linan då nämligen...

[bild]
Tack för snabbt svar :D, var köper man prylen på bilden?
 
Behnke skrev:
Tack för snabbt svar :D, var köper man prylen på bilden?
Vet inte, jag gjorde en egen som är väldigt snarik den på bilden. 45mm djup valde jag. Gick lätt på 90% av min tomt, resterande offtade jag en biltema-yxa på att slå mig fram.... (mer packad jord/grus 20meter där mina bilar står)
 
Henke2 skrev:
Vet inte, jag gjorde en egen som är väldigt snarik den på bilden. 45mm djup valde jag. Gick lätt på 90% av min tomt, resterande offtade jag en biltema-yxa på att slå mig fram.... (mer packad jord/grus 20meter där mina bilar står)
Ok, får bli till att snickra ihop något i garaget då :D
 
Bare til info, det ser ut for at det er eksakt samme firmware-fil som benyttes til flere forskjellige modeller. Jeg kjørte en md5-sum på v1.98 som jeg hentet ned til min WG754E (selges ikke i Sverige enda) og på v1.98 til WG791E.1 som Henke2 lastet opp i denne tråden, og filene er helt identiske.

Hvor mange modeller som har samme firmware vet jeg ikke, men det er i hvert fall noen som har det, selv om det er forskjellige modeller.
 
Fick precis mail av supporten att jag ska testa V2.01 som en del användare här inne redan har fått.

Någon som hade några synpunkter på den? Den var inte helt okej heller om jag minns rätt..
 
Någon som vet om det lite större batteriet till WG792/793 passar till WG790E.1 ? Vore fint med lite extra kapacitet (2,9Ah mot 2.0Ah), då den har lite svårt att komma hem ibland, då jag har många öar, så kan den studsa lite oturligt vid hemgång... Men detta kanske bara för med sig att den klipper lite längre innan hemgång.

När jag ändå håller på, någon som vet om den lite större klipptallriken till 792/792 kan passa på en 790... någon som provat, ser ut att finnas gott om plats under. (ser väldigt lika ut på de bilder jag sett, men har inga mått dock.)
 
b0dd3 skrev:
Fick precis mail av supporten att jag ska testa V2.01 som en del användare här inne redan har fått.

Någon som hade några synpunkter på den? Den var inte helt okej heller om jag minns rätt..
Kanske du kan lägga upp den för allmän nedladdning?
 
b0dd3 skrev:
Fick precis mail av supporten att jag ska testa V2.01 som en del användare här inne redan har fått.

Någon som hade några synpunkter på den? Den var inte helt okej heller om jag minns rätt..
Min maskin ville inte byta till 2.01, kvar på 1.98. lägg gärna upp din fil med så provar jag igen.
 
hellylle skrev:
Någon som vet om det lite större batteriet till WG792/793 passar till WG790E.1 ? Vore fint med lite extra kapacitet (2,9Ah mot 2.0Ah), då den har lite svårt att komma hem ibland, då jag har många öar, så kan den studsa lite oturligt vid hemgång... Men detta kanske bara för med sig att den klipper lite längre innan hemgång.

När jag ändå håller på, någon som vet om den lite större klipptallriken till 792/792 kan passa på en 790... någon som provat, ser ut att finnas gott om plats under. (ser väldigt lika ut på de bilder jag sett, men har inga mått dock.)
Mer än jag vet. Mer än jag kan gissa mig till eftersom det finns många möjligheter.

Det går där emot att bygga om original batteri till 3Ah eller mer om man vill lite beroende på vilka celler man hittar. Det finns om man har tur upp till 4Ah om inte mer, men passa er för kinashoppar, de stämplar friskt mAh på sina celler utan att ha mer än typ 1/3

Saxar in en liten test jag gjorde....

Alla vet ju redan detta, men kul att prova på riktigt... så varför inte avsluta året med en benchmark?!

Laddas till 4,2v och ur till 3,0v. Körde med 0,5A i/ur då det är "mottagarbatterier" primärt, eller ficklampsbatterier i mitt fall just här och nu.

Grön Jeti power ion, testat 2670mAh(omärkta betr kapacitet)

Röd Ultrafire, testat 1150mAh(3000mAh på dekalen)

Silver Thrustfire, testat 1550mAh(2400mAh på dekalen)

Röd/svart Thrustfire, testat 4015mAh(5000mAh på dekalen)

EZiVjoD.jpg
 
  • Gilla
hellylle
  • Laddar…
G
Henke2 skrev:
Alla vet ju redan detta, men kul att prova på riktigt... så varför inte avsluta året med en benchmark?!

Laddas till 4,2v och ur till 3,0v. Körde med 0,5A i/ur då det är "mottagarbatterier" primärt, eller ficklampsbatterier i mitt fall just här och nu.

Grön Jeti power ion, testat 2670mAh(omärkta betr kapacitet)

Röd Ultrafire, testat 1150mAh(3000mAh på dekalen)

Silver Thrustfire, testat 1550mAh(2400mAh på dekalen)

Röd/svart Thrustfire, testat 4015mAh(5000mAh på dekalen)

[bild]
 
  • Gilla
hellylle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.