peternicklas
Henke2 skrev:
2013 "Landroid M" hade ännu mildare dubbar...

[bild]
De ändrade mönstret nät det blev orange färg på hjulsidorna.
 
Henke2 skrev:
Bättre grepp och inbyggda tyngden bakom hjulaxeln...

[bild]
Dags för nya däck på 794 :), Hur är den extra tyngden placerad på nya klipparen?
 
Jag provar lite, återkommer med resultatet
Tack för hjälpen!
 
Du hade rätt Henke.
Tog en gammal sticka (1gb) och formatera till FAT.
Klockrent!

Tack!
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
power650 skrev:
Dags för nya däck på 794 :), Hur är den extra tyngden placerad på nya klipparen?
I mitten längst ner längst bak. (inuti då)
 
Jag har vad jag tror är version 1.58 i min. Är det nödvändigt att uppgradera till 1.97? Missar jag nått med den nya mjukvaran eller ska jag köra på med den gamla (som än så länge fungerar bra på min tomt)?
 
Då blev det till att skicka in min robot till verkstan. Fördelen är att jag bor och jobbar i Hässleholm så förhoppningsvis kommer det inte att ta så lång tid och nya maskiner var prioriterade.
 
Corpes skrev:
Jag har vad jag tror är version 1.58 i min. Är det nödvändigt att uppgradera till 1.97? Missar jag nått med den nya mjukvaran eller ska jag köra på med den gamla (som än så länge fungerar bra på min tomt)?
Hitintills så har jag uppdaterat för det inte fungerat. Det har dessutom tillkommit nya funktioner så som zoner och kantklipp. Fungerar din klippare så rekommenderar jag att inte uppgradera. I vart fall inte om du inte har gamla mjukvaran på datorn.
 
Henke2 skrev:
Hitintills så har jag uppdaterat för det inte fungerat. Det har dessutom tillkommit nya funktioner så som zoner och kantklipp. Fungerar din klippare så rekommenderar jag att inte uppgradera. I vart fall inte om du inte har gamla mjukvaran på datorn.
Vet vi om det finns några kända fall där klipparen blivit sämre med nya uppdateringen? Som i mitt fall, kan det ha ett samband med uppgraderingen eftersom jag uppgraderade direkt från lådan.

Eller är det mest troligt att jag har fått ett måndags exemplar?
 
b0dd3 skrev:
Vet vi om det finns några kända fall där klipparen blivit sämre med nya uppdateringen? Som i mitt fall, kan det ha ett samband med uppgraderingen eftersom jag uppgraderade direkt från lådan.

Eller är det mest troligt att jag har fått ett måndags exemplar?
Gällande 2014 års modell så blev en mjukvara tillbakadragen av ena eller andra anledningen, så visst finns det exempel på när det blivit fel. För 2015/2016 vet jag inte.
 
b0dd3 skrev:
Då blev det till att skicka in min robot till verkstan. Fördelen är att jag bor och jobbar i Hässleholm så förhoppningsvis kommer det inte att ta så lång tid och nya maskiner var prioriterade.
Fick också skicka in min nya klippare igår pga drivningen på höger sida strulade, vad har du för fel?
 
Nybbe79 skrev:
Fick också skicka in min nya klippare igår pga drivningen på höger sida strulade, vad har du för fel?
Enkelt förklarat är det som om att den går för snabbt, kör över slingan och tror den är utanför arbetsområde, backar tillbaka för att hitta rätt men den backar inte tillräckligt utan tror fortfarande den är utanför och stängs av. Den går även emot fasta objekt som är över 50cm ifrån slingan. Så den slår i och är allmänt klumpig, sen går den extremt snett.

Rätt mycket som inte är som det ska :)
 
Hej

Jag försöker göra som instruktionen säger. Köra med hemknappen stoppa sen trycka 2. Men det blir aldrig några siffror som det visas i instruktionen. Uppdaterat till senaste mjukvaran 1.97.
Är det något jag missar att göra?
Har ni några tips?
 
napmaster skrev:
Hej

Jag försöker göra som instruktionen säger. Köra med hemknappen stoppa sen trycka 2. Men det blir aldrig några siffror som det visas i instruktionen. Uppdaterat till senaste mjukvaran 1.97.
Är det något jag missar att göra?
Har ni några tips?
De GRÅA ringarna visar var du ser metrarna... har för mig de nollas varje gång den träffar slingan

Capture.jpg
 
Henke2 skrev:
Gällande 2014 års modell så blev en mjukvara tillbakadragen av ena eller andra anledningen, så visst finns det exempel på när det blivit fel. För 2015/2016 vet jag inte.
Okej. Stack bort och lämnade klipparen på lunchen så får se vad dem säger. Dem hade svårt att säga hur lång tid det kunde tänkas ta. Får hålla tummarna att jag slipper springa över 1800kvm med en handjagare!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.