Tack för tipset, men det undviker jag. Då får dom hellre vara kvar. :)
 
Lägg en svart ogräsduk / presenning på kirskålen.. Kasta på jord/grus.. Bygg upp en temporär "ovan-jord rabatt" och så ettåriga växter..

Låt den vara i tre år ungefär ..innan du tar bort duken/presenningen och börjar bruka marken igen..

OBS täck en bra bit utanför angripet område, de har ettriga och sträckande rötter (minst en halvmeter runt skulle jag ta.
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
A
Åh, har du mycket kirskål? Då är det bara att skörda. Det finns massor av spännande recept, tex paj och pesto på kirskål.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Rastlös och Eurovision på TV...såg jag gick ut och flyttade lite träd:

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Med handkraft förstås ?
 
Med spade som enda verktyg. Björken var lite svårflörtad men med en välriktad tackling så var saken biff.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Grävt. Det kanske ska dit en friggebod i framtiden. Fram tills dess ska frugan ha några pallkragar där att odla i :). Jag ska även flytta en vinbärsbuske till hörnet. Nästa år ska jag lägga kantsten runt hela tomten :x


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
P
Klippt gräset på 2/3 av tomten innan jag tröttnade. Planterat lite perenner som blivit liggande några dagar för länge, men de ser ut att klara sig ändå. Gått runt och antecknat lite vad som behöver göras i trädgården så att jag kan planera lite inköp och som loggbok för framtiden.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ogräs - Sandra
1-0

Men jobbar på att kvittera.. :wow:
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Flyttat lite syrener

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Plockat maskrosblommor i gräsmattan så de inte ska fröa. MCPA:n verkar ha haft effekt på de flesta maskrosorna annars, de ser lite skrumpna ut :).
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Plockat maskrosblommor i gräsmattan så de inte ska fröa. MCPA:n verkar ha haft effekt på de flesta maskrosorna annars, de ser lite skrumpna ut :).
Jag minns att mamma lurade mig att plocka maskrosor (bara huvudet) när hon skulle göra vin.. fick XX kr för en hink - FATTA VAD MÅNGA SOM RYMDES I HINKJÄKELN! :thumbdown:
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
K
Vi fick 50 öre per hel maskrosrot när vi var små. Det blev någon hundring har jag för mig:)
 
En gammal inköpschef jag hade berättade att han hade erbjudit dottern detsamma, 50 öre per maskros.

En dag när han kom hem från jobbet satt dottern i en stol på altanen och njöt i solen medan ett antal kompisar kröp omkring på gräsmattan och plockade maskrosor. Min kollega undrade förstås vad det var som pågick...

-De får 25 öre per maskros, sa dottern stolt. :D
 
  • Gilla
AndersPS och 8 till
  • Laddar…
Ha.. företagsam ung dam (y)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.