Tack Thordh. Jag misstänkte att så var fallet men ville dubbelkolla med er rävar! :)
 
Finns det någon med en 310 som kan testa att uppgradera firmwaren till 315. De är ju identiska så jag tror de gjort samma maskin men bara "downgradat" 310.

Nån som vill testa?
 
Det går inte. Det är större display på 315. Samma som 420 och 430x. I felsökningsprogramet Autocheck går det inte att välja vilken mjukvara man lägger in utan programmet plockar fram det själv. Sen kanske det går att lura på nått annat sätt iförsig.
 
Jag skrev ju för någon dag sedan att klipparen inte ville följa begränsningskabeln ut, fick tips om att ändra korridorsbredden.

Jag hade 3-6 i grundinställning, testade alla möjliga kombinationer, till slut på 3-3 så funkade det, det var det första med lika siffror jag testade.

Däremot hoppade den över till en ö som ligger ganska nära slingan på ett ställe, men det är i alla fall på rätt sidan huset!

Edit: quick var det som tipsade och nu när jag läste igen körde ju du med på 3-3 för att få det att funka, skiter det sig för dig om du ökar max bredden?
 
Redigerat:
Både ja och nej. Under 3 går inte för då börjar den inte följa. Däremot så kan jag inte köra högre för då hittar den inte in i en smalpassage jag har bredvid garaget. Men den följer rikigt å så men den hoppar över till andra sidan vid passagen istället för att följa kablen in i passagen. Men klIpparen hittar runt bättre än vad man kan ana. Så i många fall är nog funktionen tämligen överflödig.
 
Ja jag tror egentligen jag hade klarat mig utan på vägen ut, men den klarade inte hitta hem heller, men jag testade även det och nu hittar den även hem, iallafall på det testet jag gjorde, tomten är egentligen inga problem men studsmatta, sandlåda, rutschkana, kiosk osv står på en ganska liten yta och där är det lite jobb för Hånny att hitta ut.

Min vägrade som sagt att börja följa slingan på tex 3-6 3-9 1-9 och några till som jag inte minns
 
Det låter ju lite konstigt. När man kör test så kör den ju alltid på det längsta avståndet/högsta värdet. Hem så är ju guidekablen ett klockrent hjälpmedel. Hittar ju hem på nolltid.
 
Idag har jag installerad min 310, gick rätt smidigt även om det kommer kännas i ryggen imorgon. Jag har dock ett problem, som antagligen är handhavandefel.
Jag ställer in timern, backar ur menyerna och får fram den svarta klockan som indikerar att timern är aktiverad men att det inte är klipptid. När roboten har laddat klart står det dessutom "TIMER" istället för "LADDAR" i displayen, och den svarta klockan syns fortfarande. Jag stänger locket och väntar till att klockan slår Kalle, men när det är dags att åka ut och klippa så gör den inte det.
Jag öppnar luckan och ser att även klipparens klocka har passerat tiden, och att. Jag dubbelkollar timern, alla dagar har samma tid.

Vad har jag missat, varför åker den inte iväg och klipper?

//Henke
 
Redigerat:
När du har öppnat luckan så måste du innan du stänger igen trycka på start och välja huvudyta. Är det kötid enligt timern och den är laddad så åker sen ut direkt. Annars inväntar den till tiden är inne innan den kör ut ö h klipper.
 
Aha, det var så jäkla enkelt alltså?! Ja, jag ber om ursäkt. :)
 
Ja jag har ingen aning, guiden använder jag för att få den till andra sidan huset där det är en lång smal passage, du har en bild i tråden på tomten, högra sidan av huset är där som alla leksaker finns, enda plana delen av gräsmattan där dom kan stå, hela baksidan sluttar.

Men jag men tror jag det ska funka fint, ändrar inget mer om det inte blir problem som dyker upp. Faktiskt tycker jag installationen gick ganska smärtfritt, bara flyttat tråden en gång och bara några cm.
 
Du behöver inte be om ursäkt Exile82, det är bättre du läser igenom instruktionsboken istället ;-) Jag har oxå en hel del grejer i trädgården samlat på ett stället Kahef. Har både lekstuga och gungställning ganska tät sen tre buskar bakom det. Har även ett hörn på tomten som endast har två smala passager in utan någon styrning till utan den hittar dit på ren slump och håller det fint. Min klippare har alltid hittat hem och det relativt snabbt oxå. Det tar väldigt sällan mer än 10 minuter. Så oroa dig inte i onödan och försök inte fixa nått som fungera.
 
Nej nu får det rulla och gå!

Sen angående instruktionsboken, den som var med i kartongen var ju rent katastrof! ÅF skrev ut en från nätet istället som i alla fall var bra mycket bättre! Jag antar att man kan googla fram den.
 
Fick du ingen cd-Rom skiva med? På den ligger instruktionsboken. Alla instruktionsböcker finns även att laddahem ifrån Husqvarnas hemsida i PDF-format.
 
CD-ROM?

*kollar kalendern*
Jo, det är fortfarande 2016. Vi har inte åkt tidsmaskin till 90-talet :D
 
  • Gilla
iSnobben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.