mexitegel skrev:
Grejen är att jag kan förstå och hålla med i vissa delar av "identitetspolitiken", men det tenderar att gå för långt och det är just det som detta filmklipp driver med.
Jo.

Jag är FÖR att alla får vara precis vad dom vill, men om någon vill kalla sig Japan utan att uppenbarligen vara det så är det inte fråga om en identitetskris utan ett faktafel. Så jag skulle kanske inte svara lika diplomatiskt på alla frågor.....:)
 
Allt kokar ju ner till definitioner.

Hur definierar man t.ex. att man är Japan? Måste man ha gul hudfärg för att få kalla sig Japan?

Frågorna var ju retoriskt ställda.:)
 
hsd
det är inte humor.
:thumbdown:
politik å sånt får ni greja nån annanstans
 
Det här är visst roligt! Och intressant, varför definierar man en japan efter hudfärg? Gör man det med en svensk är man ute på djupt vatten. Vad är skillnaden?
 
  • Gilla
DeesL och 3 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson skrev:
Hur jag hade svarat har inte i denna forumdelen att göra. Och vi tycker ju alla att olika saker är roliga; jag för min del låter bli att klicka gilla på filmen. Du är fri att göra det.
Om ditt svar inte hör hemma i denna tråd, så gör väl inte din kommentar till filmen det heller?
 
Stefan Bengtsson skrev:
Hur jag hade svarat har inte i denna forumdelen att göra. Och vi tycker ju alla att olika saker är roliga; jag för min del låter bli att klicka gilla på filmen. Du är fri att göra det.
Skicka pm!
 
harry73
Filmen är roligt, men det är så klart ett debattrick, där hon i de första frågor implicerar att hon vet att hon inte är man men vill veta om det är ok att identifierar sig med en. I slutet implicerar hon däremot att hon vill veta om det är ok att hon tror att hon är sju år och om hon därför har rätt at gå till lågstadiet igen.
 
D09
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ha ha den passar mig idag

Barnfri mellan 10 och 18

Taggad för att fixa med trappan..

Somnar i soffan mellan 12-17 😳
 
  • Gilla
magda136 och 8 till
  • Laddar…
Jag har hört att hon gräver upp de senaste trenderna inom modevärlden ;)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
elpaco skrev:
Om ditt svar inte hör hemma i denna tråd, så gör väl inte din kommentar till filmen det heller?
Menar du att jag inte får lov att tala om att jag undrar hur det gick till att spela in filmen? Jag håller med om att det är off topic, för det är ju ingen rolig fråga alls. Men det är ju ett forum, som bygger på att man kommenterar andras inlägg.

Mina svar på frågorna i filmen skulle med nödvändighet bli politiska, och att det inte hör hemma i en forumdel som heter "Övrigt offtopic" med underrubrik "obs ej politik" behöver väl inte förklaras.
 
Gallahad skrev:
Skicka pm!
Varför är du så intresserad av vad jag skulle svara på en rad hypotetiska och rätt skruvade frågor? Om du vill kan du pm:a mig dina svar, så ska jag ser om jag ids kommentera dem. Jag lovar inget.
 
O
Så så.... Nu kopplar vi in humorn igen!
 
  • Gilla
TeroM och 3 till
  • Laddar…
20160428_174059.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Taget häromdagen. :wow::wow::wow:
 
  • Gilla
MagHam och 6 till
  • Laddar…
Roligt, tragiskt eller bara jobbigt... Jag har svårt att bestämma mig.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
D09
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
DeesL och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.