Jag vill ha en främst för att mullvadarna inte tycks gilla den haha, men jag lägger ju bara ner mer hinder ja.. *hm* fast iof börjar de ju bli smarta.. (både dammsugarna o gräsklipparna) (y)
 
Har själv dammsugaren.. så jäkla värt!! :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jag har grävt en rabatt i gräsmattan.
Jag passade på att slänga ut lite gräsfrö och gödsel på gräsmattan, så är det gjort.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Tobias Roos skrev:
Jag har grävt en rabatt i gräsmattan.
Jag passade på att slänga ut lite gräsfrö och gödsel på gräsmattan, så är det gjort.
I hålet på gräsmattan? :rolleyes: :p
 
Snigla skrev:
I hålet på gräsmattan? :rolleyes: :p
Förhoppningsvis inte
 
harry73
Lite återkoppling :)
Solrosplantan som jag hittade i golvbrunnen och som jag planterade i en kruka (citat) har vuxit till sig ordentlig. Nu börjar den blomma:cool:
harry73 skrev:
Rut? Jag sa ju precis jag hade barn. Det blir kanske interent under alla skåp än, men de lär sig :)

Nu har jag i alla fall planterat
[bild]
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Planterat ut den blommande paprikaplantan i växthuset, håller tummarna för att det inte kommer bli för kallt men har den överlevt i ett ouppvärmt rum hela vintern, så ska den väl överleva någon mindre köldknäpp. Sått rädisor, sallad, morötter och spenat efter jag kånkat gödsel till dom från gödselstacken. Kånkat jord och monterat en termometer i växthuset, fixat lite ved, så nu är jag faktiskt ganska trött, så ska vila.
 
Växthuset som var på vift återfanns med plockepinnstatus intill staketet som var precis intill. Lagt på slänghög nu. Men vad gör det när våra sex nya jordfräsar kom idag?

DSC_0041.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ashe och 1 till
  • Laddar…
plantor.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpt några plantor..

- Prästkrage
- Rudbeckia (Magnus)
- Höstflox (en vit variant med lite rosa mitt och en rosa variant med mörkare rosa mitt)

(y)

..lägger dem till samlingen nu (rabatten som ska anläggas/håller på.. är 28 meter.. :x )
 
Planterat en pilbuske med flätad stam, tänker att det ska bli ett fint träd tids nog.
Städat klematisen.
Städat stenpartiet.
Nu lite lunch från gårdagens middagsrester och sedan en lång, härlig cykeltur!
 
Fyllt på ny jord i växthuset samt planterat lite lökar i några rabatter ,har även hunnit njuta i solskenet på altanen med glass och jordgubbar.:cool:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Planterat potatis i hällregnet. Fixat fler sticklingar av vinbär och krusbär, ska ta stickelbären också om en stund. Börjat bygga ärtbänken.
 
Körde lite gräsmattebehandling enligt Olle Bergs skola. Hoppas på en väldigt grön och fin matta i sommar!
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Oj vad ni jobbar!

Vi har idag bara varit och firat ett tredagarsföl hos ett par vänner några mil bort.
Östras mandeltårta försvann snabbt, och sedan släppte vi ut mamman/stoet och lilla fölet i hagen.
Så här såg hon ut, tre dagar gammal:
P1010100 (Medium).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så söt och vacker så man smälter!
 
  • Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
Hur håller man i pengarna på en växtauktion? Ska på en idag och får inte göra av med för mycket pengar. :rolleyes: Attans odlingsberoende, det hade varit enklare att vara typ alkoholist. :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.