Påbörjat flytt av min stora jordhög.
 
Kom vid frukosten på att vi ville ha ett trädgårdsland och passade även på att flytta lite bärbuskar samt ett träd. Nu återstår det bara att så och sätta potatis!

20160423_191907.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Hör väl till trädgården; Byggde en gungställning...
gunga.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johan01 och 4 till
  • Laddar…
image.jpg

Det var dax för jord till trädgården ja.. *pust*
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Klippt gräset, sågat ved, flyttat enorma mängder sågad och osågad ved (det tycks aldrig ta slut) och sedan förberett för en av årets stora trädgårdssatsningar. Nästa lördag händer det grejer vill jag lova!
 
Vem i helskotta beställde snö?!

DSC_0027.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Inte jag!
Som tur var fick vi bara frost här..
 
A
Jag har planterat om petunior och de står ute nu. Bara 4 grader ute nu, så man får ha lite koll. :confused: Jag har också sått tagetes.
 
Krattat löv, fyllde väl fyra presenningar som vi släpade iväg till komposten innan vi ledsnade, har väl knappt halva tomten kvar. Sedan dammade jag av motorsågen och gick lös på några buskar.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Inte idag men igår, klippt gräset och satt upp en fågelholk. Idag var det kallt, ruggigt och tom snöglopp en stund så trädgården fick sköta sig själv.
 
Tillverkat nya träskalmar till skottkärran och sparat en massa pengar som jag kan lägga på andra saker.;)
Lagt allt skräp som kom från växthuset på släpkärran så att min son kan åka till tippen i morgon på dagen.
Håller just nu på att mäta lite så att jag kan reparera en ruta tillfälligt på dörren till växthuset.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Fortsatte skyffla jordhög och klippte gräset.
 
Micro skrev:
Tillverkat nya träskalmar till skottkärran och sparat en massa pengar som jag kan lägga på andra saker.;)
Vad använde du för träslag? Ask ska visst vara det mest lämpade vill jag minnas. När jag gjorde samma manöver för min skottkärra fick det dock bli hemmaproducerad björk :).
 
Köpt en robotgräsklippare (Robomow), ser mycket fram emot att den kommer. Det var utförsäljning av 2015 års modeller :)
 
Credde skrev:
Köpt en robotgräsklippare (Robomow), ser mycket fram emot att den kommer. Det var utförsäljning av 2015 års modeller :)
Grattis jag ser fram emot Info framöver får man fråga vilken modell
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.