Nimajneb skrev:
2. Version 2 är utgående och ersätts med den icke kompatibla V2N, någon som vet vad som skiljer V2 o V2N?
Jag har köpt ett V2N som borde komma under veckan, står att det som skiljer är ny läsare på utsidan och nya kodbrickor. Vet inte om det är någon skillnad på utseendet förutom att det står V2N http://www.laskompaniet.se/yale-doorman-v2n-silver/2597-0 tycker att knappsatsen ser annorlunda ut?
 
  • Gilla
Viklun1
  • Laddar…
D
Det här är så dåligt genomtänkt av Yale... Nu helt plötsligt kan man inte använda samma kodbrickor om man skaffar ett till Doorman-lås.
 
Johan Nilsson000 skrev:
Installerade mitt yalelås idag. Men upplever att handtaget både utvändigt och invändigt sitter lite löst, som att det glappar när man ruckar lite lätt på det. Ska det vara så eller finns det något sätt som man kan justera det? Alla skruvar är för övrigt åtdragna.
Jag installerade min idag, jag upplever samma sak mitt glappar mycket och inte bara det, handtagen "hänger lite".

Skall det vara så?



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
PatrikElektriker skrev:
Jag installerade min idag, jag upplever samma sak mitt glappar mycket och inte bara det, handtagen "hänger lite".

Skall det vara så?



[bild]
Jag löste det! Jag hade missat dem fyra skruvarna som benämns som "2" på bilden nedan.

Nu är handtaget perfekt, fast och rakt.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Littlefeat och 1 till
  • Laddar…
Johan Nilsson000 skrev:
Installerade mitt yalelås idag. Men upplever att handtaget både utvändigt och invändigt sitter lite löst, som att det glappar när man ruckar lite lätt på det. Ska det vara så eller finns det något sätt som man kan justera det? Alla skruvar är för övrigt åtdragna.
Installerade mitt V2N idag och tycker också att handtagen är lite glappa trycker jag änden på handtaget så går det att röra ca 3 mm in mot dörren. Samma på både in och utsidan, har också dragit åt alla skruvar, alltså även de skruvarna för att välja åt vilket håll handtagen skall peka.

Hur har ni gjort med de envägsskruvarna? Känns inte som att jag vågar sätta dit de nu direkt i alla fall och vad händer om låset börjar krångla då får man ju inte lös det sen?

Måste man byta slutblecket? Jag hade ett 1487-4 till mitt Assa 2002 Evo. Kunde inte se att det 1487-2 som följde med Yale Doorman skiljde mer än att det var smalare så att det inte når ända ut på karmen.
 
Redigerat:
Du behöver inte byta slutbleck 1487-2 och -4 är endast olika plösmått.
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter och 1 till
  • Laddar…
Öppnade mitt Yale-paket idag eftersom dörrinstallatören kommer imorgon. Tyvärr hittar jag inga kodbrickor. Ligger de gömda någonstans i paketet? Jag har inte öppnat alla luckor och baksidor på låset ännu.
 
Dom låg i en liten plastpåse i mitt paket.
Du behöver inga brickor för att programera låset.
Går att lägga till brickorna sen.
 
D
I alla fall mitt Bauhaus-varuhus tyckte det var en käck säkerhetsåtgärd att förvara brickorna i informationsdisken så man får hämta ut dem när man betalat låset. Kanske det var så där du köpte låst också men de glömde informera dig om det...
 
  • Gilla
Mickeman63 och 1 till
  • Laddar…
Efter bara en dag känner jag starkt behov av en app i telefonen.

Igår så låste inte autolåset, vilket jag märke i morse, mycket obehagligt att inte "larm" melodin är aggressivare så man reagerade i går kväll.

Visst kan man få en notis i telefonen om låsning misslyckas?
 
PatrikElektriker skrev:
Efter bara en dag känner jag starkt behov av en app i telefonen.

Igår så låste inte autolåset, vilket jag märke i morse, mycket obehagligt att inte "larm" melodin är aggressivare så man reagerade i går kväll.

Visst kan man få en notis i telefonen om låsning misslyckas?
Hej, ja det kommer en push-notis om man väljer att man vill ha det och även e-mail om man vill det.
 
Redigerat:
Kan någon bekräfta att det jag behöver för att styrning via app är en modul i låset och en box, sen är det bara skapa konto och logga in på "mina sidor".

Därifrån gör jag nu alla inställningar och kan sen ladda ner en gratis? App och låsa upp, få notiser etc genom telefonen?

Behöver jag något mer? Fördelar/nackdelar?
 
PatrikElektriker skrev:
Jag löste det! Jag hade missat dem fyra skruvarna som benämns som "2" på bilden nedan.

Nu är handtaget perfekt, fast och rakt.


[bild]
Sitter ditt handtag fast/stumt så det inte rör sig något när du rör det lite lätt uppåt?
 
Hur låser man egentligen låset i bortasäker läget och kan man se på något sätt att man gjort det i appen?
 
DIY_freak skrev:
I alla fall mitt Bauhaus-varuhus tyckte det var en käck säkerhetsåtgärd att förvara brickorna i informationsdisken så man får hämta ut dem när man betalat låset. Kanske det var så där du köpte låst också men de glömde informera dig om det...
Japp, köpt på Bauhaus så det kan mycket väl vara så. Ska åka dit imorgon och snacka lite med infodisken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.