n0zen skrev:
Idag har vi börjat plocka bort en gethage och börjat röja kring dammen.
Hur "plockar man bort" en hage :eek:
 
  • Gilla
Elkludde
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Hur "plockar man bort" en hage :eek:
Illa förklarat kanske. Plockat bort staketet till hagen. :)
 
Allinug skrev:
Jag var och tittade på ett hus ute på landet med stort garage, växthus och nytt hönshus, där hönsen skulle ingå om man ville. Verkligen fint och mysigt hus, men ska man våga lämna tryggheten i tätorten? :confused: ..
Klart man vågar! Det är iof mycket som ska tänkas igenom, innan, för det.. det måste ju funka praktiskt med det livet man har :) Men generellt.. go'for it!

Inte ens när vi var insnöade.. så ångrade vi oss (även om "vissa" av oss var lite sura/arga just då..). För oss är det mer livskvalite härute på vischan.. (men allt har sina för och nackdelar)

(y)
 
  • Gilla
Allinug
  • Laddar…
2016-04-16 16.05.19.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Omskolning av lite plantor.. om jag inte minns fel är det där 3 sorters tomater och 2 sorters meloner :)

Sådde också en rolig squashvariant (vita "snäckor" typ..), äppelgurka och prydnadspumpa !

Har dessutom sått lite blomster för året också.. blev: Rosenskära (vit), krassse, vallmo och blomstertobak... (får se om nått överlever i denna kategorin! Av någon anledning går det mindre bra på blomstersidan av mina odlingar..)
 
Snigla skrev:
Klart man vågar! Det är iof mycket som ska tänkas igenom, innan, för det.. det måste ju funka praktiskt med det livet man har :) Men generellt.. go'for it!

Inte ens när vi var insnöade.. så ångrade vi oss (även om "vissa" av oss var lite sura/arga just då..). För oss är det mer livskvalite härute på vischan.. (men allt har sina för och nackdelar)

(y)
Gillar du frihet o livet på landet slå till om det annars passar
 
  • Gilla
Allinug
  • Laddar…
johel572 skrev:
Idag tog jag ner en lönn som stod lite illa till - -
Lönnmördare! :cool:
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Testlagt ut grunden/golvet till mitt lilla växthus och insett att jag behöver tre betongplattor till. Får man köpa dom styckesvis på byggmax? Eller måste man släpa en hel kvm på bussen? :rolleyes:
 
MissAnpassad skrev:
Testlagt ut grunden/golvet till mitt lilla växthus och insett att jag behöver tre betongplattor till. Får man köpa dom styckesvis på byggmax? Eller måste man släpa en hel kvm på bussen? :rolleyes:
När jag höll på med mina rabatter vid vårt andra hus köpte jag typ 10-20 plattor/stenar (beroende på vilket humör jag var på - behövde lite av varje) varje gång jag åkte förbi vår bygghandlare (liten bil).. så det borde funka att köpa styckevis även hos byggmax tycker jag :)

Pst.. blev det fint då? :D
 
Det går utmärkt att köpa styckvis på
Byggmax!
 
Det blåser ute, ser inte längre växthuset från vardagsrummet. Kanske skulle gå ut och se var det har tagit vägen... :banghead:
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Farfalle skrev:
Det blåser ute, ser inte längre växthuset från vardagsrummet. Kanske skulle gå ut och se var det har tagit vägen... :banghead:
Ouch.
 
Farfalle skrev:
Det blåser ute, ser inte längre växthuset från vardagsrummet. Kanske skulle gå ut och se var det har tagit vägen... :banghead:
Det kanske är bostadshuset som blåst snett och växthuset som står kvar på sin plats? :wow:

Snigla skrev:
När jag höll på med mina rabatter vid vårt andra hus köpte jag typ 10-20 plattor/stenar (beroende på vilket humör jag var på - behövde lite av varje) varje gång jag åkte förbi vår bygghandlare (liten bil).. så det borde funka att köpa styckevis även hos byggmax tycker jag :)

Pst.. blev det fint då? :D
mexitegel skrev:
Det går utmärkt att köpa styckvis på
Byggmax!
Suveränt, får åka dit nästa vecka.
Fint och fint, de ligger ute på en bucklig gräsmatta så jag ser vart jag ska jämna till den. Måste bara införskaffa ett vattenpass innan jag kan ta itu med det. Har jag otur är det ytterligare en fornlämning, då får jag bygga uppåt istället.
 
Idag har jag planterat två blåbärsbuskar och en svartvinbärsbuske.

20160423_144937.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svartvinbärsbuske brevid rödavinbär och en hägg

20160423_145539.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Visst är det härligt med vår!
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag tillslut börjat att måla mitt lilla växthus. Jösses vad 300 år gammalt virke suger färg. Man blaskar på ett lager färg, vänder sig bort för att ta ny färg på penseln och när man sedan tittar på där man precis målat så ser det omålat ut. :x Misstänker att färgen inte kommer att räcka.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Idag har gräset blivit klippt för 1:a gången i år , grävt bort en massa humle som bara växer och förstör husfasaden för mig.
Medans jag grejade med detta så började frugan att rensa i växthuset , det slutade med att vi åkte och inhandlade en massa pallkragsdelar och satte ihop 3st odlingslådor samt kortade av en arbetsbänk som förra ägaren hade satt in i växthuset.
Nu är det bara att införskaffa jord till odlingslådorna i morgon så hon får plantera där bäst hon vill.:p
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.