köpa wifi-kort?
 
Du felar ett kretskort och en kabel om du har 2015 maskin
 
Har 2014 års modell. Kan man uppdatera den så att man får wifi? Vore ju riktigt trevligt isåfall....
 
grymmeoffe skrev:
Du felar ett kretskort och en kabel om du har 2015 maskin
Hej, är ny på forumet har fått hem en S 520 och jag har några frågor
Jag har installerat Gräsklipparen gett den starttid och schema och line
kabel är utlagd men jag får den inte att starta från laddstationen vid bestämd tid.
Trycker jag på auto så går den iväg och klipper. Kan det ha med slingan att göra att den inte känner kabeln under laddstationen, har fått vid något tillfälle en symbol med ett streck längs sidan.År det någon som vet vad det är för mätvärden på slingan om man mäter på polerna belastad och obelastat har ungefär 160 meter slinga?
Mvh
Christer
 
Har haft jätteproblem med min nyinköpta Tianchen S520. När jag installerat klipparen och startade den så drev den bara på det ena hjulet, den snurrade bara runt, runt. Efter mycket mejlande fram o tillbaka med Outl1 support som inte trodde mig så fick jag till slut återsända den för reparation. Nu funkar båda hjulen men jag får den inte att lämna slingtråden o börja klippa. Hur ställer man in Line på o av, fattar ingenting. När man programmerat veckoschema ska Auto stå på ja eller nej. Wi-FI appen fungerar men bara på manuellt inte på Auto. Hur får jag klipparen att börja klippa innanför slingan. Tacksam för all hjälp.
 
Hej! Vad ska Tianchen S520 ha för volt i sig när den ska gå hem för laddning? Min har 23,4 volt och på det orkar den inte hem, är det normalt med 23,4 volt?
Någon som vet?
 
Någon som är intresserad av en klippare plus en massa extra delar? Jag känner att jag krånglat klart med denna nu. Någon kan säker få ordning på den, eller om man vill ha mina grejer för reservdelar.
Det är en ny display och 2015 års PCB kort i maskinen.
Den klipper mina 1200 kvm själv men med alltför mycket krångel enligt mig.
Reservdelar utöver maskin: två batterier, två huvudort 2014, två laddstationskort, en display 2014, en drivmotor, två bakhjul med dubb, ett framhjul.

Hör av dig om du är sugen på grejerna för en mindre slant.

Mvh

Tommy
 
  • Gilla
rickbro
  • Laddar…
Brukar ligga strax under 24
 
Söker en begagnad 510 eller 520 pm
 
Jag håller just på med ett test av hur många varv den kantklipper om man stängt av kantklippningsfunktionen. Är inne på 3e och still counting. Nej men allvarligt. Det är inte lätt att få den att klippa någon annanstans än längs kabeln. Jag tycker jag provat allt. Det verkar gå att köra tidsinställning och autostart på område 1 även om den struntar totalt i områdespunkten. Dock går den till min avgränsade gran, hittar kabeln och backar 2 meter och stannar sedan nöjt. Vill man fortsätta klippningen så vill den ha en kabel och om man ger den en kabel så följer den kabeln. Att ställa in olika punkter har jag institut sett gett upp. Jag har provat med telefonen och med gröna knappen på klipparen. Först väljer jag hur många områden jag vill ha sedan start och då pinnar den iväg. när den är vid en lämplig punkt skickar jag kommandot och den knatar vidare till alla punkter är markerade. Sedan spara och testa varpå maskinen inte på några vis verkar bry sig om punkterna utan följer kabeln varv efter varv.

Nå ja. Två frågor egentligen. Har någon fått till punkter för områden och varför stannar maskinen nöjt efter att ha backat från granen. Tacksam för tips innan reklamationsrätten är borta.
 
har du lagt in någon ny mjukvara
?
 
Nej, ingen ny mjukvara, men jag har en teori om varför den backar och lägger av när den kommer till två av mina tre öar. Kan det bero på att jag dragit kabeln motsols vid öarna. Så sen på något vis tror att den hamnat utanför området när den träffar kabeln. Ska prova att vända och återkommer med resultat.
 
Japp, nu vände jag kabeln runt öarna och nu fungerar den. Jag lyckades dessutom ställa in områden. Vet inte vad jag gjorde annorlunda mot de tidigare 20 gångerna men nu gick det och allt fungerar som det ska. Jag använde inte appen utan gjorde inställningen på klipparen. Tror vi kommer bli goda vänner i sommar, hoppas bara kabeln åker ner så jag kan klippa lite kortare utan att klippa av den.
 
ok men lägg in sista mjukvaran stora förbättring
 
Vet någon vilka förbättringar mjukvaran 2.6 har jämfört med 1.6 nånting som den kommer med?

Jag håller fortfarande på och jobbar på att min maskin ska klara ett helt pass och klippa efter program. Det som strular mest nu är att det verkar vara något glapp i kabeln. Den klagar på kabelbrott men nästan bara när batteriet är lågt och den står i laddstationen.

En annan mer oförklarlig grej är att den ibland nöjt stannar mitt i gräsmattan och står där tills den blir hemburen.

Ytterligare något som jag inte förstått är om jag ställer in område 1 60 min område 2 60min osv. När den då klippt sina 60 min i område 1 och åker hem ska den alltid ladda om till fullt batteri då eller kör den vidare till område 2 och laddar när den blir tom? Jag har aldrig fått den att klippa mer än ett område än dock men jag ger mig inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.