Tack för ditt svar. Det låter ju mycket glädjande. Jag ska gå efter din ritning då vårat hus med altanen faktiskt ser nästan identiskt ut med din ritning.
Tack än en gång!
 
Finns det någon i sthlm trakten som bygger hus till våra små vänner. "Billy" behöver ett krypin, och jag har varken tid eller kunskap att bygga ett själv.
 
Någon som byggt hus till AM 330x? Vad hade ni för innermått och mått på öppningen?
 
tommpi skrev:
Även jag har gjort en carport till Robban med lite spillvirke och ett gammalt plastttak som jag hittat på tomten. Har precis som forummedlammar tidigare i tråden skapat övervakning av Robbans klipptider genom att har kör in och slår tills en brytare som aktiverar en Nexa wbt 912 när han laddar och släpper brytaren när han klipper. Med detta räknar jag ut hans klipptider och loggar varje pass. Allting går på en Raspberry Pi med en Tellstick Duo och är integrerat i min hemautomation som manövreras från min Iphone.

[bild]

Robbans status klipper alt laddar
[bild]

Summering av klipptid, senaste pass mm
[bild]

Klipploggar
[bild]

Detta kan kanske vara inspiration för andra robotägare :)
Skulle du vilja dela med dig av hur du confat din raspberry pi ? Vilka program, mm
 
Ja det kanske är lite offtopic men i korta drag så kör jag Raspian som operativsystem med en MySQL databas och en lighttpd webbserver samt php5. Allt installerat via pakethanteraren i Linux. Sen det du ser på bilderna är en php/html webbapplikation som jag kodat.
 
  • Gilla
Toomaster och 1 till
  • Laddar…
tommpi skrev:
Ja det kanske är lite offtopic men i korta drag så kör jag Raspian som operativsystem med en MySQL databas och en lighttpd webbserver samt php5. Allt installerat via pakethanteraren i Linux. Sen det du ser på bilderna är en php/html webbapplikation som jag kodat.
Jag har en liknande lösning med Nexasändare triggad av en microswitch också, men går dock via RFXTRX till en Domoticz hemautomatiseringslösning istället.
 
Her er min "hangar". Jeg ville ha den så liten som mulig, og da ble dette løsningen. En ramme av tre, og en plastbelagt blikkplate som tak:

cPS7fJ1HkuiYhm_GuU-I8ripgp5BkmvtDtENPkHaeQD3S_KpNOa6qGnwCEz6oE1ZnTpBg9BhZdvWEZiTLlSIlZ8NxaKZbevu.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

zE4Z9EOzg6Kc7Mt5GG14fM5YUEDN2ZO59Si0skMJsOzTjcXNB8jK6yPE628rkKDvm4uPFzT5MKh-YkigjzCl9fwZ6qhs1hTk.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Huset er hengslet i bakkant, så det kan vippes opp:

xNqFBZ90y1OIWhgwr_8gDpDxlTo6_JZHSe-LMRANlqqe_WDJ4MTPumzrXbjUglIYjsiHNf-XDObbBTek-L8C0p7_Jwt6xuXu.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lazzeman och 7 till
  • Laddar…
Ser bra ut ! Varför la du inte sladden under kantstenen istället. (Nu kan den skadas).
 
Kantsteinen var der først, og den er satt fast i betong. :)
Men jeg kan jo legge litt ekstra beskyttelse på kabelen, for sikkerhets skyld.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Billys nya lya.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Gudahov och 3 till
  • Laddar…
pacman42 skrev:
Jag har en liknande lösning med Nexasändare triggad av en microswitch också, men går dock via RFXTRX till en Domoticz hemautomatiseringslösning istället.
Har du möjlighet att ta fram en bild på detta, samt lite mer info, Se om jag kan göra något liknande med Zipabox.
 
Jag köpte en magnetsensor som jag limmade på så känner den av när klipparen går in och ut och står på plats. Läser av telldus live med tdtool så får jag ut tider mm.
 
Martin Hanquist skrev:
Har du möjlighet att ta fram en bild på detta, samt lite mer info, Se om jag kan göra något liknande med Zipabox.
Är tyvärr inte hemma denna veckan, så foto fungerar inte just nu (men gräset blir klippt ändå ;-). Men jag har med dubbelhäftande tejp satt fast en brytare innanför skalet till laddstationen så att "skärmen" öppnar den när den laddas (AM220AC) Det är denna brytare:
- http://www.clasohlson.com/se/Mikrobrytare/Pr364767000

Och sedan använder jag denna för att skicka signalen:
- http://www.clasohlson.com/se/Sändare-för-infällnad-Nexa-WBT-912/36-4913
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.