Ett serienummer som börjar på 2015. Antar att det anger att den är tillverkad under förra året?
 
peternicklas
JonasMunding skrev:
Ett serienummer som börjar på 2015. Antar att det anger att den är tillverkad under förra året?
Var har du köpt den. Verkar som de har kvar från förra året.
 
Hej! Jag funderar på att skaffa en Worx. Tänkte lägga min slinga 30 cm ifrån grannens slinga. Han har en HQ308, kommer det att funka?
 
D
peternicklas skrev:
Ta bort USB minnet från klipparen.
Bytte från ett äldre USB-minne till ett nytt, modernt, och plötsligt fungerade det.
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
Jag har inte hittat det någonstans, jag har ringt och pratat med dem. Snubben i supporten återkom efter någon timme då han konsulterat andra i ämnet och få fick jag ovanstående svar.
Jag tolkade det inte som att man åtgärdat något på roboten utan som att den inte alls underkänts utan snarare klarat testerna.
Jag menade inte att hävda någon sorts sanningshalt i det, jag återgav bara vad jag fick sagt till mig, sorry om jag inte var tydlig nog.

Mvh Jonas
 
peternicklas
Jeck skrev:
Hej! Jag funderar på att skaffa en Worx. Tänkte lägga min slinga 30 cm ifrån grannens slinga. Han har en HQ308, kommer det att funka?
Enligt tester som finns på Youtube så går det bra med 20 cm. mellan en Worx 794E och en HQ 220. Borde även fungera för den du tänker köpa tillsammans med en 308. Jag kör min och är omringad av HQ, inga problem så här långt.
 
  • Gilla
Jeck
  • Laddar…
Hej!

Har idag en Landroid 1.0 modell 2012 som jag är väldigt nöjd med. MEN.. båda mina närmaste grannar skaffade Husqvarnamaskiner förra året, så min fungerar enbart när inte deras maskiner är ute. Detta är väldigt trisst.. Har kikat på att byta ut min mot en ny Landroid, men min tomt är lite större än de 1000m2 som M:en klarar. Någon som har erfarenhet av att köra en Landroid M på en 1250m2 gräsmatta? Eller är det helt kört?

Mvh. Magnus
 
peternicklas
Aaaaaaalm skrev:
Hej!

Har idag en Landroid 1.0 modell 2012 som jag är väldigt nöjd med. MEN.. båda mina närmaste grannar skaffade Husqvarnamaskiner förra året, så min fungerar enbart när inte deras maskiner är ute. Detta är väldigt trisst.. Har kikat på att byta ut min mot en ny Landroid, men min tomt är lite större än de 1000m2 som M:en klarar. Någon som har erfarenhet av att köra en Landroid M på en 1250m2 gräsmatta? Eller är det helt kört?

Mvh. Magnus
Har du en enkel tomt med lite hinder och öar så borde det fungera.
 
djac skrev:
Bytte från ett äldre USB-minne till ett nytt, modernt, och plötsligt fungerade det.
Har råkat ut för liknade missöde som du, fråga vilken version på mjukvara uppdaterade du till?
Jag försöker att få in DB504.pck (1.97) men nu tänds inte displayen längre och det verkar inte var något liv i den alls.
 
peternicklas
lugaid skrev:
Har råkat ut för liknade missöde som du, fråga vilken version på mjukvara uppdaterade du till?
Jag försöker att få in DB504.pck (1.97) men nu tänds inte displayen längre och det verkar inte var något liv i den alls.
Vilken klippare har du? Till 790E ska he heta DB275_GRAF.bin.
 
Aaaaaaalm skrev:
Hej!

Har idag en Landroid 1.0 modell 2012 som jag är väldigt nöjd med. MEN.. båda mina närmaste grannar skaffade Husqvarnamaskiner förra året, så min fungerar enbart när inte deras maskiner är ute. Detta är väldigt trisst.. Har kikat på att byta ut min mot en ny Landroid, men min tomt är lite större än de 1000m2 som M:en klarar. Någon som har erfarenhet av att köra en Landroid M på en 1250m2 gräsmatta? Eller är det helt kört?

Mvh. Magnus
Överdimensionera! Jag har en WG791E (1000m2) och en gräsmatta på strax under 1000m2 som är uppdelad i tre etage varav en del i sluttning. När gräset växer som bäst i maj-juni har klipparen svårt att hänga med trots att jag kör den extra. Gödslar enligt Olle Bergs program.
 
D
Den jag la in är .72, filen heter DB275_GRAF.BIN
 
peternicklas skrev:
Vilken klippare har du? Till 790E ska he heta DB275_GRAF.bin.
796E
Sorry glömde skriva det, men trodde nog att dom flesta körde samma mjukvara.
 
peternicklas skrev:
Se bilaga.
Tack så mycket och nu finns den på hemsidan också. Intressant att du hade tillgång till den innan :eek:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.