Hej!
Vet ni någon som kan demontera min oljetank för ett bättre pris än rövarpriset 5000?
Hade tänkt göra det själv, men har ångrat mig.
Joakim99, jag vill gärna ha tel.nr till din kontakt.
Mvh Marjo  
 
psst bara ett tips: e ju bra du skriver var du bor.
 
Hej!
Jo, jag kompå att jag glömt det, så jag skrev ett inlägg till. F.ö bor jag i Stockholm.
Mvh Marjo
 
Jag tycket att 4000 också är ett rövarpris. 1500-2000 skulle jag kunna tänka mig, med tanke på att det bara tar ca 4 timmar, har jag hört.
 
Jag tycket att 4000 också är ett rövarpris. 1500-2000 skulle jag kunna tänka mig, med tanke på att det bara tar ca 4 timmar, har jag hört.
Ja det är ett rövarpris.
Vi betalade 5 eller 6tkr till Sita.
Men då kom en sugbil och tömde det sista i botten.
Sen var det 2 gubbar som svettades (mitt i sommaren) :)
och kapade ned och bar ut tanken.

Dyrt som attans men bekvämt.
 
Jag fick en offert idag på 6000+moms. Jag säger bara: Men Hallååå!!!
 
marjo45 skrev:
Jag fick en offert idag på 6000+moms. Jag säger bara: Men Hallååå!!!
Tycker du att det är så himla dyrt får du väl ta och starta dig en firma för att sanera gamla oljetankar och ta ut 1500 och konkurera ut alla som tar 4-6k kr får vi se hur bra förtjänst du har sedan :D

 
Jag började med att tömma ut det sista dropparna, gjorde ett hål längst ner på sidan o fick ut det sista förutom slagget. Det fick vara kvar. Jag sågade upp ett stort hål med min tigersåg uppe på tanken sedan fyllde jag botten med fint sågspån o det fick ligga o suga ett tag sedan var det bara ta upp sågspånet o fick med det mesta. Fick göra så två ggr för att få ut allt. Sedan vare det bara att såga upp i lagom stora partier så man orkade bära själv. Sågspånet som var full med olja lämnade jag på miljöstationen, tanken hamnade i metallskrot. Tog mig ett par timmmar - själv. Var inte alls jobbigt.

Kostade mig ett tiotal blad samt svett o en tur till återvinningsstationen.
 
Citactiva!
Om du har lust att betala hutlösa priser får du väl göra det. Bluffare gillar såna som dig, som inte bryr sig om priset, eller fattar bättre. Själv tycker jag att det ska vara lite rim och reson. Om inte du fattar att 6000+moms är ett ockerpris, är det ditt problem inte mitt. Jag slipper gärna såna nonsen skommentarer.
 
DaSilVa!
Tack för dina tips. Det lutar nog åt att göra det själv i alla fall.
 
marjo45 skrev:
Citactiva!
Om du har lust att betala hutlösa priser får du väl göra det. Bluffare gillar såna som dig, som inte bryr sig om priset, eller fattar bättre. Själv tycker jag att det ska vara lite rim och reson. Om inte du fattar att 6000+moms är ett ockerpris, är det ditt problem inte mitt. Jag slipper gärna såna nonsen skommentarer.
Nej jag hade aldrig ens funderat på att anlita någon för ett sådant jobb, jag hade gjort det själv :D Men jag förstår dock att inte en firma skulle kunna göra ett sådant jobb för 1500kr, räkna in framkörning lön verktyg m.m. så går de nog back på ett sådant pris.
 
Jag betalade också 3500 (inkl. moms tror jag), men jag håller med Citactiva, ett pris upp till 5000 kan visst vara rimligt ur företagets perspektiv! Av de 4000 exkl. moms som tillfaller företaget, kan 3000 gå som brutto-lön, 2000 netto. Tog mina 2 gubbar en förmiddag. Med ställtider/resor, materialkostnad, semester, administration etc vil jag akta mig för att kalla det ocker.

/A
 
hej jag gjorde nåt liknande som da silva men jag hyrde en plåtsax som kunde klippa upp till 5 mm tjock plåt.
det var som att klippa i smör.
kostade ca 400-500kr.
 
Har precis fått en offert på på att få oljetanken samt gamla pannan.

Rengörning för kassering av oljecistern och demontering av cistern och oljepanna.

Rengörning av cistern för kassering 2,2 m3 Pris  2 300:-

Demontering av oljetank 2,2 m3                 Pris  1 920:-

Demontering av oljepanna 425:- x 3,0 tim   Pris  1 275:-

Milersättning 72:-x 20 mil                           Pris  1 440:-
                                                              Summa  6 935:-

Alla priser är exkl. moms


Bor i Härjedalen så det finns inte så många aktörer att välja på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.