Hej!

Nån som kikat på Sileno-modellerna från Gardena?
Är det samma/lika 310/315?

Ser fina ut iaf. :)
 
Ser helt klart ut att vara samma som 310/315. Men skiljer säkert lite i mjukvaran som det brukar göra mellan HQ och Gardena. Den största ska ju klara 1600m2 så den bör ju vara lite upp speedad i jämförelse med 315 då.
 
Har HQ motsvarande SmartHub och möjlighet att uppdatera fw själv?
 
Mjukvara/fw sköts enbart av återförsäljare. Så nej det har dom inte. Men sällan det kommer nya mjukvaror. Oftast första året för att lösa eventuella barnsjukdomar eller om man installerar connect kortet.
 
Verkar som att varianterna med Smart System kommer lanseras nästa år. :(
 
davidgp skrev:
Verkar som att varianterna med Smart System kommer lanseras nästa år. :(
Jag var inne på Granngården idag och pratade med dom om just detta med Smart System. Jag frågade om det kommer att gå att använda SILENO-serien tillsammans med Smart System när det kommer till Sverige. Han visste inte men ringde då upp Gardenas support och fick bekräftat att så är fallet. Här är en länk till ett youtube-klipp med hur det kommer att se ut.

https://www.youtube.com/watch?v=GunTrXrFhNc

M v h

Fredrik
 
fredrikhagerfors skrev:
Jag var inne på Granngården idag och pratade med dom om just detta med Smart System. Jag frågade om det kommer att gå att använda SILENO-serien tillsammans med Smart System när det kommer till Sverige. Han visste inte men ringde då upp Gardenas support och fick bekräftat att så är fallet. Här är en länk till ett youtube-klipp med hur det kommer att se ut.

[länk]

M v h

Fredrik
Det där såg ju trevligt ut! Har mest kollat på Husqvarna, men den här verkar ju helt klart intressant. Och lite billigare än HQ.
Jag har en trädgård som är helt plan, ca 700 m2 gräs. Tänkte bara klippa den på nätterna pga småbarn. Ska man satsa på 1500-modellen eller räcker den mindre?
 
K
fredrikhagerfors skrev:
Jag var inne på Granngården idag och pratade med dom om just detta med Smart System. Jag frågade om det kommer att gå att använda SILENO-serien tillsammans med Smart System när det kommer till Sverige. Han visste inte men ringde då upp Gardenas support och fick bekräftat att så är fallet. Här är en länk till ett youtube-klipp med hur det kommer att se ut.

[länk]

M v h

Fredrik
Smart system kommer bara fungera med R100LiC och R130LiC som nu endast släppts i Tyskland för utvärdering. Dom kommer släppas i Sverige tidigast nästa år.

Dom modeller som finns ute på svenska marknaden nu heter R100Li (Sileno), R130Li (Sileno+ 1300) och R160Li (Sileno+ 1600) och är alltså inte kompatibla med Gardena Smart system gateway.

http://www.gardena.com/ddoc/GARO/GARO2016_EUsv/GARO2016_EUsv__1157808-01.pdf

/F
 
Enl gardenas support kan man uppgradera nästa år för att få en C-modell.
 
K
davidgp skrev:
Enl gardenas support kan man uppgradera nästa år för att få en C-modell.
Ok. Mot en kostnad då antar jag?
 
Sannolikt. Det är en del hårdvara som tillkommer.
 
De har fått in denna modell på citygross i Växjö. 1600 kostade 17000 och 1300 15000kr.
Det verkar vara billigare än på Prisjakt.
 
Glöm inte kolla med Hornbach och utnyttja deras prisgaranti på 10%
 
Vad är det för konkret skillnad på modellerna Sileno +1300 och +1600 i funktionalitet? Vad är det som gör att Sileno+ 1600 klarar att klippa 300kvm mer än sin lillebror?
 
Sannolikt programmerad vilotid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.