Krilleman
krilleman_215 skrev:
Jag tänkte tapetsera en fondvägg men tapetrullarna var transportskadade. Dom skickades till mig i två lager wellpapp! Dock så var det inga synliga skador när jag hämtade ut försändelsen och när jag kom hem var rullarna helt ok. Men mär jag började rulla ut tapeterna är båda rullarna skadade. :thumbdown:

Tapeterna handlade på Buildor.se, så det återstår att se hur bra reklamationsavdelningen sköter sig.

Värt att nämna är att inte Buildor själva som skickade tapeterna utan en extern leverantör.
krilleman_215 skrev:
Kundservice på Buildor har hört av sig. Två nya rullar på väg hem till mig. Återstår att se om dom är packade i en riktig kartong isället för wellpapp denna gången.

Tapetsering innan påsk då månntro?!
Reklamationen har fått ett lyckligt slut. Tre dagar efter första kontakten med kundtjänst hos Buildor.se så kom en ny försändelse till närmast ICA-butik.

Denna gången var rullarna packade i en riktig kartong och oskadade.

Gick fint att få upp på väggen också!

Eco Dimensions 8102 blev valet av tapeten på fondväggen, resterande väggar är vita. Den sitter i ett sovrum så valet föll på en "lugn" tapet, inte så skrikig och färgglad så man inte kan sova. :wow:

8102_m1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 4 till
  • Laddar…
Av någon dum anledning va jag på k-rauta. Usel service, men nu skall det iaf byggas altan och grillas i sommarstugan.

JPEG_20160329_162130_-871645373.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Krilleman och 3 till
  • Laddar…
Hämtat hem 12st 900mm OSB till de sista 2 källarväggarna samt fått tag i bra 16mm flexslang på Jula (Wavin), har köpt nå annat skit förut på Jula som va som en godissnören...

Imorrn ska det dras slang och skivas. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Snart kan jag skriva att jag slipat spackel, men först måste jag slita mig från forumet och börja... :D
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Mexitegel : haha, låter skrämmande bekant..
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, inte är det första gången och säkert inte sista heller. Men tröttheten slog mig just hårt efter dagens alla äventyr på jobbet och så en gipsning av 5-åringens brutna handled på det. Så jag tror jag sjunker ner framför TVn istället :)

Väggen klarar sig tills i morgon.
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Subtilt, Mikael_L ;) Subtilt!
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nu fattar jag ingenting! :D
Jag kan ju inte skriva i den tråden förrän efter midnatt i vilket fall ;)
För övrigt så tror jag det skulle uppfattas som spam om jag skrev allt jag inte gjort med huset idag :D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Grundmålat arbetsrummet och ett sovrum samt rensat avloppsanslutning och bytt ut trasig packning. Ett riktigt skitgöra.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Inte på mitt hus men hos föräldrarna har jag borrat för stolpfästen. Började bygga deras altan för 1 år sedan och sen dess har den stått utan staket. Lika bra att göra klart den medan jag väntar på mattläggaren....
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Idag har jag installerat min modifierade "lazy susan", alltså en sån där snurrskiva för matbord. Jag använder den istället till att förenkla byte av gasoltub.

IMG_20160330_004810.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_20160330_011651.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Medans sambon grejade med sista golvet på övervåningen gick jag lös på köket! Det var lite läskigt att börja riva ordentligt - inte för att jag någonsin kommer ångra mig, utan för att det kändes så definitivt. Det gick snabbt över, efter en liten stund var det bara roligt :D

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två tredjedelar av skåpen borta

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Distansen (eller vad man ska kalla den) vid kylskåpet var både skruvad, spikad och limmad så där var det våld och såg som gällde
 
  • Gilla
D09 och 5 till
  • Laddar…
Jumos skrev:
... Distansen (eller vad man ska kalla den) vid kylskåpet var både skruvad, spikad och limmad så där var det våld och såg som gällde
Jag tänker ganska ofta när jag bygger något "Stackars den sate som ska riva det här" när saker är skruvade från baksidan, limmade och ditknôdda på alla möjliga kreativa sätt :D
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Gjorde iordning en garderob på övervåningen. Målning och uppsättning av hyllor:)
Sen har jag krånglat med min beställda balkongdörr som jag väntat på i över en månad på nu. Riktigt surt när leveranstiden var ca 4 dagar..
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.