Nu har jag inte PM10 (utan powermax) och inte just det vattenlarmet, men det borde gå att programmera in vattengivaren på samma stuk som rökdetektorer. Rökdetektorer ger larm oberoende om det är pålarmat eller inte.

Så ja det borde gå att få vattensensorn att larma även när det är avlarmat.
 
Det låter ju rimligt Demmpa.. Så bör de vara. Hör av dig hur det går sedan :)
 
RilleRock
24H Tekniskt larm eller dylikt bör den ha då det är en standard feature.
 
Kan man även ställa hur mycket det ska larma? Inte kul om alla brandvarnare och inomhussiren drar igång när man är inne.

Vilken frekvens eller vad mer behöver jag tänka på när jag köper tillbehör? Jag har ett larm från UK. Ser jag någonstans lätt i menyer eller liknande?
 
Redigerat:
RilleRock
Normalt sett så brukar tekniskt larm bara pipa i manöverpanel samt skicka till valda larmmottagare.
 
Nån som har en bild på hur bra kameradetektorns foton blir?
 
Ingen som har koll på detta?

Vilken frekvens har ett larm från UK. Ser jag någonstans lätt i menyer eller liknande?
Är det 868MHz på svenska och 433MHz på de från UK?
 
Hur är det med kameror till larmet?

Lär dom vara uppkopplad mot en server?
Eller skickas bilderna via mms vid larm?

Även kvalitén på bilderna som fler här efterfrågar.. Är den bra?


Mvh Patrik
 
En till fråga.

Jag är sugen att köpa den nya kp-250 keypaden som nu finns att köpa till powermaster 10 och uppåt.

Mitt powermaster 10 är köpt i England.
Och Kp-250 kräver mjukvaru version 18.
Min enhet har mjukvara v16.

Kan man uppdatera en engelsk powermaster 10 enhet i Sverige eller lär den skickas till England för detta?

Mvh Patrik
 
Suhagg skrev:
Någon som har vattenlarm inkopplat?

Kan man även ha så att den ger en signal även fast man är hemma och inte har larmat på?
Vill ju veta om det är läckage även om jag är hemma dagtid och inte har pålarmat hus.


Antar det är detta som gäller till PowerMaster10?
[länk]
[länk]

Nu har jag testat här hemma. Jag har det nya PowerMaster-33 med KP-250-panel och en Flood Detector FLD-550 i källaren. Dessutom 2 st brandvarnare kopplade till samma system, utomhussyren osv.

I ett olarmat hus, doppade översvämningssensor i ett glas vatten. Utomhussyrenen kom igång för fullt, precis som om huset var larmat. KP-250-panelen visade ett meddelande också, dock ett kryptiskt sådant, så att vanliga användare inte fattar. Centralenheten (inomhus) ska kunna avge signal, men gjorde det inte. Inget sms på mobilen. Inte heller har mobilappen registrerat något i sin logg.

I samband med testet så insåg jag också att jag inte vet hur man snabbt stänger av utomhussyrenen på panelen. Jag tror att jag väckte halva kvarteret en tidig söndagsmorgon ;)

Något behöver ställas in, för just nu är det inte optimalt. Jag vill inte att utomhussyrenen ska tjuta. Centralpanelen får gärna göra det, alternativ brandsensorerna. Köpte larmet från Protexus, så jag ska be de om hjälp med inställningar.
 
  • Gilla
Suhagg
  • Laddar…
Adamski74 skrev:
Nu har jag testat här hemma. Jag har det nya PowerMaster-33 med KP-250-panel och en Flood Detector FLD-550 i källaren. Dessutom 2 st brandvarnare kopplade till samma system, utomhussyren osv.

I ett olarmat hus, doppade översvämningssensor i ett glas vatten. Utomhussyrenen kom igång för fullt, precis som om huset var larmat. KP-250-panelen visade ett meddelande också, dock ett kryptiskt sådant, så att vanliga användare inte fattar. Centralenheten (inomhus) ska kunna avge signal, men gjorde det inte. Inget sms på mobilen. Inte heller har mobilappen registrerat något i sin logg.

I samband med testet så insåg jag också att jag inte vet hur man snabbt stänger av utomhussyrenen på panelen. Jag tror att jag väckte halva kvarteret en tidig söndagsmorgon ;)

Något behöver ställas in, för just nu är det inte optimalt. Jag vill inte att utomhussyrenen ska tjuta. Centralpanelen får gärna göra det, alternativ brandsensorerna. Köpte larmet från Protexus, så jag ska be de om hjälp med inställningar.
Väntar med spänning! Vill veta hur du ställer in sen. Ska köpa ett par stycken men det är ju viktigt att larmningen fungerar som den ska.
 
W
Någon mer som har problemet att manöverpanelen kp160 fortsätter att pipa i oändlighet efter att hemläget aktiverats? Har börjat hända rätt ofta nu och är ganska irriterande. Man får slå av larmet och stå ut med fördröjningen på 30 sek en gång till. Finns det förresten en inställning för att slippa fördröjning när man slår på hemläge? Det är ju egentligen helt onödigt att ha.
 
Tryck på "i" (eller var det stjärna?) på keypaden så aktiverar det efter 3-5 signaler istället.
 
WarHawk skrev:
Finns det förresten en inställning för att slippa fördröjning när man slår på hemläge? Det är ju egentligen helt onödigt att ha.
Om man är ensam i hushållet så är det "onödigt" med fördröjningen på hemmaläget, men om man är flera i hushållet och man använder hemmaläget när några är hemma och några är iväg så måste man ha fördröjning om inte den/dom som är hemma ska larma på/av hemmaläget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.