Krilleman
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jupp.det är en purmo. 22 är väl att det är två "rader"? Det är det.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Funderade ett tag på att bock till något vinkeljärn att hänga upp det på men då beställer jag hellre istället.tack!
 
krilleman_215 skrev:
Men TS har ju en 22:a gissar jag. Ser inte riktigt ut som en 21:a. Då passar ju inte konsoller till en 10:a.
Helt rätt, jag var inte helt uppmärksam på det i mitt inlägg. Tur du såg det :)
 
krilleman_215 skrev:
Men TS har ju en 22:a gissar jag. Ser inte riktigt ut som en 21:a. Då passar ju inte konsoller till en 10:a.

Rätt om det är en purmo 21/22:
[länk]
Whow! 300 kr frakt och admin avg! vvs företag vet verkligen hur de ska skrämma bort kunder... Jag hittar dessvärre bara konsolen här och bygghemma. Bygghemma har dock 2-4 (!) veckors leveranstid. F*n, detta projekt är ju på väg att stupa på målsnöret. Purmos hemsida har också rätt dålig lista över återförsäljare, ringt runt lite med samtliga sa att de inte längre hade Purmos grejer :( och Ahlsell verkar inte ens ha konsolerna i sortimentet.

Tror jag kör på någon form av vinkelkrock och hänger upp det på plåtarna i bakkant...
 
Krilleman
Inget projekt får stupa på målsnöret. Och du ska absolut ha riktiga konsoler, då blir det ordentligt!

Konsolerna (PC21-33) finns lagerlagda hos Dahls centrallager. Säljes styckvis där och har RSK: 6733786. Grundpriset är 73,50 + moms stycket. I skrivande stund har dom 109st på lagret.

Du kan ringa valfri röris och beställa dessa. Om det krisar riktigt hårt kan jag köpa dom åt dig.
 
  • Gilla
scim och 2 till
  • Laddar…
Du är en klippa krilleman_215. Vad skulle vi hemmarörmokare göra utan dig?
 
  • Gilla
Hoppehare och 1 till
  • Laddar…
krilleman_215 skrev:
Inget projekt får stupa på målsnöret. Och du ska absolut ha riktiga konsoler, då blir det ordentligt!

Konsolerna (PC21-33) finns lagerlagda hos Dahls centrallager. Säljes styckvis där och har RSK: 6733786. Grundpriset är 73,50 + moms stycket. I skrivande stund har dom 109st på lagret.

Du kan ringa valfri röris och beställa dessa. Om det krisar riktigt hårt kan jag köpa dom åt dig.
Hade ju varit super! Men han till lokala mekverkstaden som bockade till ett par fästen, typ z formade så nu är det upphängt. Är ju ett källarprojekt så nog ingen som kommer notera att konsolen inte syns.

Hade jag bara haft kontakt med trevlig röris hade jag sluppit göra hela projektet själv :)
 
Krilleman
Då är det viktigt att du monterar fyra fästen, annars så "gungar" radiatorn när du går emot den!
 
Krilleman
-RB- skrev:
Du är en klippa krilleman_215. Vad skulle vi hemmarörmokare göra utan dig?
Vem vet :wow:
 
Satte 5 fästen ... Skulle nästan vilja påstå att det sitter bättre än med konsol men så brukar man kanske inte fästa konsoler med m8
 
Krilleman
Enligt vanligt radiatormontage-standard ska alla radiatorer från 180cm och uppåt ha 3 konsoler. Så fem fästen blir prima för dig!

Din radis verkar vara längre än 180cm!

(y)
 
Ok.då fortsätter projektet men en förhoppningsvis sista fråga. Hur får jag ihop blandarens 10 mm kopparrör med vattenrörets 1/2" gängor? Kan man få ihop det med hjälp av flexslang?
Några bilder på hur det börjar arta sig
I vintras började jag riva i putsbommen

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fått upp lagat putsen. På med vit silikatfärg istället för den gula nyansen. Ställde fram radiatorn för att få en känsla
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fått på lite diff öppen färg på golvet. Blir lite ljusare. Rören börjar komma på plats. Tack vare all hjälp här i tråden. Radiatorn uppfäst på väggen
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nuläge. Ny bänkskiva från ikea. Ho ska på plats imon.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så var det bara inkoppling av blandaren kvar. Som sagt, hur får jag ihop rören? :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Vad har du för material i dina gängade vattenrör? Det är sällan man ser liknande!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.