B
camaro1969 skrev:
jag gav 1050:- för multiverktyget, nytt fast på tradera...
Var det med samma uppsättning tillbehör eller bara ren maskin?
 
Inte riktigt verktyg men förvaring för garaget!

http://www.jula.se/catalog/bygg-och...ring/sortimentslador/sortimentladsats-662039/

Dom flesta har nog koll på Jula's kampanjblad men måste slå ett slag för dessa modulbackar.
En lite mindre och en lite större modell. Perfekt för att ha skruv/mutter etc i garaget.
4,31kr per låda, jag har inte hittat billigare iaf.

Jag köpte 5 förpackningar(80st lådor), tänkte senare bygga ett backskåp liknande detta https://cdn.blocket.com/static/0/images_full/78/7873913018.jpg (y)
 
  • Gilla
Gri11en
  • Laddar…
Läste här och i andra trådar om tipset att köpa en billig kap&ger med dyr klinga. RIKTIGT bra tips, tack för det. Köpte en Metabo 254 för 2390 kr och en Bosch-klinga för 800 kr, känns ju helt knäppt men vilken enormt bra såg det blev för pengarna tillsammans med Biltemas sågbord!

(y)
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Upfront skrev:
Jag gick precis in på Axminster för att jämföra med Bauhaus pris på sänksågen ( SP6000).
Blev lite förvånad då man verkar ha tagit bort fraktkostnaden till Sverige. Overseas Standard = 0,00 GBP.
Kostnaden för SP6000 i macpac + 2 skenor o connector blir då 3675 kr med dagens valutakurs.
Att jämföra med 6284 kr på Bauhaus för samma uppsättning.
Jag tror jag måste dubbelkolla frakten igen.
Kanske kan vara så att de alltid offererar frakt overseas, och därför står det noll by default. Du får fråga dem ;)
 
trattalask
thomasx skrev:
Kanske kan vara så att de alltid offererar frakt overseas, och därför står det noll by default. Du får fråga dem ;)
Nej då, frakten kostar inget extra över en viss summa. Kommer inte riktigt ihåg exakt vilken dock. =)
 
Tobas skrev:
Nej då, frakten kostar inget extra över en viss summa. Kommer inte riktigt ihåg exakt vilken dock. =)
Finns ingen sådan info hos Axminster:
EUROPE

Up to 80kg Advised in your basket
Over 80kg* Contact us or complete your order and we'll contact you with a delivery quote*

http://www.axminster.co.uk/delivery/

Å andra sidan, har du rätt så är det en bra anledning till att shoppa där, de brukar ju ha bra priset och stort utbud...
 
trattalask
Kilensnickare skrev:
Finns ingen sådan info hos Axminster:
EUROPE

Up to 80kg Advised in your basket
Over 80kg* Contact us or complete your order and we'll contact you with a delivery quote*

[länk]

Å andra sidan, har du rätt så är det en bra anledning till att shoppa där, de brukar ju ha bra priset och stort utbud...
Kanske inte skriver om det. Ifall du inte tror mig prova att lägga varor för £99 i varukorgen och beräkna frakten. Prova sen med £100.
 
Sorry, glömde skriva att det va bara en naken madkin...
 
Nu är det klappat och klart, jag har äntligen blivit med sänksåg :)
Det blev ett Makita SP6000-kit från Axminster, 3700 kr med dagens växelkurs och fraktfritt. Jag antar att det är ngn beloppsgräns som gör det fraktfritt.
Märkligt att Bauhaus tar 2600 kr extra för samma uppsättning, för att inte tala om K-rauta som ligger ytterligare 800 kr högre på sågen.
 
Upfront skrev:
Nu är det klappat och klart, jag har äntligen blivit med sänksåg :)
Det blev ett Makita SP6000-kit från Axminster, 3700 kr med dagens växelkurs och fraktfritt. Jag antar att det är ngn beloppsgräns som gör det fraktfritt.
Märkligt att Bauhaus tar 2600 kr extra för samma uppsättning, för att inte tala om K-rauta som ligger ytterligare 800 kr högre på sågen.
Intressant!

Vad är det för stickpropp från UK?
Antar att det inte är samma som i Sverige, hur har du valt att lösa det?
 
varmkorv skrev:
Intressant!

Vad är det för stickpropp från UK?
Antar att det inte är samma som i Sverige, hur har du valt att lösa det?
Är det samma spänning och frekvens i England så är det bara att klippa av och montera en svensk stickpropp :)

EDIT: Enligt Wikipedia är det samma 👍
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Elektriska_standarder_i_världen
 
Redigerat:
Det finns adaptrar på Clas Ohlson för runt en femtiolapp och det är ett säkrare val eftersom stickpropparna i UK ofta innehåller avsäkringen till maskinen.
 
badtastex skrev:
Det finns adaptrar på Clas Ohlson för runt en femtiolapp och det är ett säkrare val eftersom stickpropparna i UK ofta innehåller avsäkringen till maskinen.
Handlar det inte mer om UKs knäppa elsystem än avsäkringen i maskinen i fråga?
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
P
P
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.