Behöver SPC Pro 3.6.5 efter att ha uppdaterat en bekants central. Kan någon bistå med denna? Kör inte SPC Connect på den.....
 
Har du löst problemet med SSL felet ännu...
Har samma bekymmer!!
 
Såvitt jag vet är det exakt samma produkt förutom att PC just har ett plastchassi för att man ska kunna använda en SiWay-mottagare utan extern antenn. Satsa du på plåtlådan och sätt istället en extern antenn om du ska ha en SiWay-mottagare.
Antennen till GSM-sändaren sätts hursomhelst i båda fallen på utsidan av lådan.
 
Hej

Har någon monterat GMXP0-plattan till detektorer på betong någon gång?
Det verkar som om man ska borra ett 60 mm djupt hål med en 10mm borr och sedan slå i expandern och skruva fast plattan. Expandern är ungefär 45 mm lång.

Vad är lämpligast? Ska man slå i expandern så den åker in 10mm och har 10mm kvar tills den bottnar?
Slår man den i botten så kommer inte skruven att nå fram till gängorna i expandern när man ska montera plattan.
Och slår man i den så den sitter kant i kant med betongen så kommer väl plattan att glappa mot väggen när man börjar dra expandern?

Någon som har ett bra tips?
 
Slå in den så djupt det går med hjälp av skruven ingängad ett par varv i expandern.

Håller du på med en klass 3 anläggning..? :p
 
Jag har mer eller mindre bestämt mig för att köra på SPC 4320. Hur tycker ni följande ser ut?

Bas

Centralenhet: SPC 4320-3.1 (plåtlock)
Manöverpanel: SPCK520
Ackumulator: 12V 7.0 Ah
Siren: SP 203
Rörelsesensor: IR-detektor G2 quad, eller IR-detektor G2 kombi

Alternativ trådat

Rökdetektor: DP721R
Sockel: Till 700-serien

Alternativ trådlöst

Mottagare: SPC W110
SiWay: HDv3007OS
Rökdetektor: HDv3007OS

Hur är det med sirenen, finns det något bättre alternativ? Jag gör mig inga illusioner att sirenen kommer att skrämma bort några tjuvar, den ska huvudsakligen "upplysa" om att larmet har gått och att klockan tickar till dess att någon kommer.

Behövs det något mer? Motstånd?

Finns det bättre alternativ till rörelsesensor? De är tänkta att monteras i hörn, och om det går att montera med annat än 45 graders vinkel så vore det ett plus.

I ett av rummen kommer rörelsedetektorn eventuellt se ett fönster i söderläge. Är det ett problem? Kan tex en rörelsesensor se ut genom ett fönster?
 
D
Glas filtrar IR-ljus och den kroppsstrålning som rörelsen genererar så det är egentligen inget problem att rikta den mot glas. Däremot kan värmen från solen som passerar glaset värma upp objekt eller störa sensorn vid direktkontakt.
 
krijo210 skrev:
Jag har mer eller mindre bestämt mig för att köra på SPC 4320. Hur tycker ni följande ser ut?

Bas

Centralenhet: SPC 4320-3.1 (plåtlock)
Manöverpanel: SPCK520
Ackumulator: 12V 7.0 Ah
Siren: SP 203
Rörelsesensor: IR-detektor G2 quad, eller IR-detektor G2 kombi
Val av PIR är väl en smaksak men då du frågade om motstånd också så gillar jag PDM-I12, PDM-IXA2 (och 18), snygga och är färdiga att använda för SPC med dubbla 4k7 motstånd monterade.
 
krijo210 skrev:
Går PDM att montera i ett hörn, utan att använda ett fäste i stil med PZ-MBG2? Jag tycker att detektorn kommer ut för långt från väggen.
Packade upp en och tog bild på instruktionen, jag har inte monterat mina än men jag tänkte sätta några i hörn utan fäste. Se längst ned på bilden:

FullSizeRender 2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ah, utmärkt! Tack för bilden.
 
RilleRock
krijo210 skrev:
Motstånd?
Följer med motstånd för att kunna trippelbalansera 1 detektor per sektion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.