Kanske skapa en tävling (fast se det inte som en tävling, mer som en röstning), på vilket projekt (som är bäst/mest gennerellt) som folk helst skulle vilja kunna köpa färdiga pcb för. Nu ligger filerna där öppet, men det kostar ju att göra bara några få. Ett sätt att få ner kostnaden / pcbn.
 
Snyggt! Tänk om man var lite mer tekniskt pillglad :) vore kul att bygga nån temp/fuktsensor att ha på vinden som sedan visas upp i HC2.
 
...i senaste numret av elektroniktidningen som kom ut idag.

Kul också att @sundberg84 från byggahus fått med sin touch-controller på bild!

Screen Shot 2016-02-19 at 19.42.10.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Karl_Pedal och 4 till
  • Laddar…
Blev helt såld för nån vecka sedan, när jag läste på mysensors.org
Så nu är nog några säljare på eBay och ali väldigt nöjda.

Hoppas paketen dyker upp snart :rolleyes:
 
fgo skrev:
Hoppas paketen dyker upp snart :rolleyes:
Beställde själv en laddning prylar från de ebay-säljare som rekommenderas på mysensors-sidan, nu så här tre veckor efter "estimated delivery date" har det mesta dykt upp... Och frågar man säljarna får man svaret att det kan ta upp till 55 dagar mot utannonserade ca 30. Suck...
 
väntetiden är ju det tråkiga från eBay och ali. Men prisnivån är väl det positiva.

Vad ska du bygga för sensorer?
 
Det har precis varit kinesiskt nyår - nu som har beställt nu får vänta extra länge. Denna perioden är typ sämst att beställa tyvärr, dom stänger ner typ HELA kina dom dagarna...

Skoj min lcd skärm kom med i tidningen! :) Nästan kändis nu... ;)
 
Sundberg84 skrev:
Det har precis varit kinesiskt nyår - nu som har beställt nu får vänta extra länge. Denna perioden är typ sämst att beställa tyvärr, dom stänger ner typ HELA kina dom dagarna...

Skoj min lcd skärm kom med i tidningen! :) Nästan kändis nu... ;)
Absolut, och jag har inga problem att vänta länge bara den utannonserade leveranstiden kan hållas någorlunda. Vilket inte riktigt har varit fallet...
 
fgo skrev:
väntetiden är ju det tråkiga från eBay och ali. Men prisnivån är väl det positiva.

Vad ska du bygga för sensorer?
Uppkopplade musfällor som säger till när det är dags att tömma istället för att man ska behöva vänta tills det börjar osa kadaver. :) Pallar inte kolla vinden varannan dag. Har snart löst alla i-landsoroblem här hemma!
 
  • Gilla
fgo och 2 till
  • Laddar…
Har letat runt lite, men ni kanske kan svara på detta.

Kan man koppla flera givare till samma sändare
Typ 2st temagivare emot samma Pro mini
 
Går finfint.
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Har du någon länk där jag kan undersöka vidare hur man kombinerar flera sensorer (helst av olika typer)
För det är väl knappast så enkelt att man kan copy/paste de sensorer man behöver?
 
Ni som byggt egna sensorer:

Vad har ni för batteritid på dessa? Och hur ser er batterilösning ut?

Ta ex temp/hygr klarar ni er ett år på batterierna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.