Vad har du använt för slang mellan köksfläkt och imkanal? Ser misstänkt ut att den inte är godkänd om den inte är aluminiumbeklädd på insidan?
 
HA77EN skrev:
Lutar kraftigt åt det. Men alternativa idéer tas tacksamt emot!
Jag är bara rädd att det ska kännas lite tacky. Jag hade kört en ljusare skiva i silestone till den luckan. Inte vit, men ljusbeige typ kalksten.
 
Tacky eller ej är subjektivt.
Bra tips om slang till imkanalen dock, måste ändå ha tag i brandmatta och då tydligen en ny slang också. 👍
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi kör vitt laminat från IKEA med fusk-alu-kant.

Blev bra tycker jag, men någon massivare skiva hade nog blivit ännu snyggare.
 
  • Gilla
HA77EN
  • Laddar…
Bänkskiva är beställd. Alperna är besökta. Förkylning är genomliden.

Har även hunnit montera överskåp till kyl & frys:
IMG_7593.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_7626.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Samt montera diskmaskinsfront, det var inte helt självklart att sätta på flera fronter på en Siemens Variohinge, skenorna som IKEA tyckte borde passa bygger 0,5cm och det blir dåligt eftersom Siemens fästen är väldigt tighta, därför blev det en egen specialare med ett par tröskellister i ek... (y)
IMG_8043.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_8044.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


..jag kapade även till en täckbit till hörnet av lite spill.
IMG_8046.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som tur är så ser framsidan något bättre ut.
IMG_8048.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


3 veckor kvar tills bänskivan kommer..........:down:
 
  • Gilla
Jante och 1 till
  • Laddar…
Hur fungerar luftcirkulationen kring kyl/frys? Min granne köpte ett kök från Puustelli inklusive vitvaror och installation. Första varma vårdagen började frysen droppa pga att installatören hade "glömt" montera ventilationsgaller. Du kanske har något utsug i taket?
 
Ja du, överskåpen sitter TIGHT, det är 1,5 cm luft mot taket och 1,5 cm glipa ned mot kyl/frys, dock är det helt öppet baktill och upp i ett bjälklaget. Så jag räknar med att det finns tillräckligt med volym, men det märker man i sommar om det blir varmt, då är det bara att fixa bättre flöde.
 
Hur ser det ut på vinden? Kanske riskabelt att släppa upp varmluft där om det är kallvind?
 
Kanske blir lite fina borrhål i luckan för ventilation:)
 
Vet inte om jag missat det, men vad blir det för bänkskiva?
 
Också en bra poäng Jonathan79, men det är bjälklag mot övervåning. Blir extra golvvärme i ett sovrum ovanför. :)
Var helt inne på borstad svart granit, men det blev till slut en svart halvblank kvarts med läder-textur.
Praktiskt fick gå före denna enda gång! :)
 
Stenskivan levererades i veckan.
IMG_8112.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_8116.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det dök även upp en liten vinkyl.
IMG_8120.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så nu är det bara väggar, lister, täckskivor, belysning och lite småfix kvar... (y)
IMG_8122.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Farfalle
  • Laddar…
Mycket snyggt!
 
Ett klart lyft utseendemässigt(y)

Hur tycker du att den nya fläkten fungerar? T.ex hur stor del av oset går upp i taket när du steker något som osar mycket?

Vilka fördelar ser du med den nya breda hällen än att det är luftigare på hällen? Jag känner mig ibland lite begränsad av att bara kunna köra en 32 cm panna på vår 60 häll. Fixar de nya 80 hällarna det?
 
Tackar!
Den är absolut inte sämre ÄN den gamla "rakt-över-hängande" fläkten.
Med fönstret lite öppet (som ofta är hemligheten), så tar den det mesta på läge 1, sen finns ju 2 lägen till.
60-hällen hade inte funkat, stort tack för att ni fick mig på andra tankar!
Denna fixar 2 stora pannor utan problem, man får eventuellt in 2 på flexibla ytan så troligen 3 alltså.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.