Undrar om han talar om bristerna som uppkommit eller låtsas som att det regnar.
 
Han är skyldig att informera om det som uppkommit.
 
falkn skrev:
Han är skyldig att informera om det som uppkommit.
Det innebär tyvärr inte att han automatiskt gör det.
 
Jag har svårt att tänka mig att mäklaren skulle undanhålla detta då det är tjänstefel.
 
Tror han kommer ta upp det men säljare brukar vara duktiga på att lägga fram saker väldigt snyggt :)
 
Har det hänt något mer?
 
Vi blev överbjudna med 100' så blev tyvärr inget köp denna gång.
 
Dags skrev:
Vi blev överbjudna med 100' så blev tyvärr inget köp denna gång.
Nån dök plötsligt upp och bjöd 100k mer?
Se det som att det var nog inte rätt objekt för er och leta upp ett annat hus.
 
Dags skrev:
Vi blev överbjudna med 100' så blev tyvärr inget köp denna gång.
Upp med hakan och humöret, det kommer nya "drömkåkar" ;)

Men på din beskrivning om fel och vad som behöver göras tycker jag det låter som att ni borde fundera på att bygga nytt.
Skaffa en tomt, och få ett hus stomrest av en lokal byggfirma.
Ni har ju en massa byggkompetens i familjen och i släkten har jag förstått, så ni kan färdigställa sedan.

Mycket roligare (och säkert också snabbare) att bygga nytt.
Skall man renovera ett "renoveringsobjekt" så går ju halva tiden åt till att riva det gamla och dåliga.
Och det tar på entusiasmen skall du veta!

I Kronoberg finns väl fortfarande massor med obebyggd mark :)
 
  • Gilla
JohanLun och 3 till
  • Laddar…
Dags skrev:
Vi blev överbjudna med 100' så blev tyvärr inget köp denna gång.
Ni kanske sitter där och kikar på ett avsnitt av Arga Snickaren om något år och känner igen huset, med en inneboende familj som fullständigt kört ner i diket och erkänner att de tog vatten över huvudet som drog på sig så stora och omfattande renoveringar när de brände hela sin budget på att vinna budgivningen.... vem vet?

Alltid trist att släppa ett objekt man sneglat på, men i all välmening så kändes det lite skevt att ett objekt med så pass mycket att åtgärda verkade dra iväg så pass högt i pris. Det är som upplagt för att hamna i en renoveringsrävsax. Stort lycka till med resten iaf och tack för att du postade uppföljning om hur det gick här :)
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
harry73
Väldigt tråkigt för er :( men jag är glad för er ekonomis skull :)
 
Aldrig kul att släppa något man vill ha. Jag och min sambo förlorade också en budgivning för några veckor sedan, och jag vet fortfarande inte om vi gjorde rätt eller fel som stannade i budgivningen.
Det är ju alltid en balansgång mellan att göra en bra affär ekonomiskt och att handla med hjärtat. Visst, man ska väl kunna försvara ett husköp hyffsat ekonomiskt, men det är ju ett boende, en upplevelse man köper och det är svårt att värdera i pengar egentligen tycker jag.
 
Den stora frågan är ju om objektet är såpass unikt att man får vänta länge på ett nytt motsvarande objekt. Vi har tackat nej till ett objekt som hade kostat oss massor i renovering (men egentligen nog varit ett väldigt bra köp) och hoppat av en budgivning på ett objekt som var riktigt bra. När vi sedan konstaterat att det säljs ca 1 objekt om året i detta område och den typ av hus (sekelskifte) som vi ville ha, så fick vi ändra vårt förhållingssätt och fick därmed egentligen mer renovering än vi velat - men annars hade vi kunnat få vänta flera år på "rätt" objekt. Men visst har jag både en och två (och troligen ännu fler gånger) ångrat att vi inte slog till på någon av dessa två objekt. Men det gjorde det väldigt lätt när vårt nuvarande hus kom upp, mycket att göra men inget rejält problem.

Om ni kan förvänta er att det kommer många fler liknande objekt i år så var det nog rätt att hoppa av. Jag tror generellt att man vinner på att köpa objekt som är bra underhållna tekniskt men som behöver ytskiktsrenoveringar. Hus med så omfattande problem som det som tråden handlar om måste man nog köpa med rejäl rabatt för att inte bränna sig ekonomiskt på.

Efter vad jag läst i tråden tror jag ni gjort rätt, jag vet ju inte hur unikt läget var, men själva huset låter inte så unikt, bara väldigt problemtyngt... (kanske unikt i att det var så många problem med det;)

Lycka till med ert letande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.