Ok, jag tänkte att det kanske gick lite fort där. Blir ju inte direkt optimalt surround-ljud med den placeringen :(

D09 skrev:
Ha ha special-billiga kombinerat med "lite" okunskap om högtalare ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Jonatan79 skrev:
Ok, jag tänkte att det kanske gick lite fort där. Blir ju inte direkt optimalt surround-ljud med den placeringen :(
Nä, tanken var aldrig att det skulle bli inbyggnadshögtalare från start när kablarna drogs. Det gick dock att rikta diskanten bakom gallret. Alltid något kanske. 😇
 
D09 skrev:
Fixartarmen sa till mig att såga några hål i väggen...
Ligger det en hagelbössa på golvet eller ser jag helt fel? :x
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
mexitegel skrev:
Ligger det en hagelbössa på golvet eller ser jag helt fel? :x
Japp 👍🏼

Har ju gjort hål för högtalarna 😎
 
  • Gilla
buspojken och 2 till
  • Laddar…
Snyggt sinuslinus 👍🏼
 
Tror du har en egen patentlösning nu :) Kommer bli mycket ljud men kanske för mycket från samma håll. Rapportera gärna hur det låter.

D09 skrev:
Nä, tanken var aldrig att det skulle bli inbyggnadshögtalare från start när kablarna drogs. Det gick dock att rikta diskanten bakom gallret. Alltid något kanske. 😇
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Mikael_L
Om det nu är så att de två högtalarna på vänster sida spelar samma musikmaterial, samma frekvenser och samtidigt, och likaså för höger sida, så hade det nog varit allra bäst för ljudet att elementen suttit så nära varandra som möjligt.

Och gärna med lite avstånd mot golv, vägg och tak, för att minska problem med tidiga reflexer.

Men det beror ändå på en massa, om tonkurva är viktigast, inte rumsinformation, så spelar din placering mycket mindre roll. Ja det är inte ens otänkbart att den kan vara bättre.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Orkade du inte vänta på att batteriet till skruvdragaren laddades klart ?? :D
Ladda ett gäng patroner och avfyra på nära håll för en samlad hålbild gick snabbare antar jag. :p
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Jonatan79 skrev:
Tror du har en egen patentlösning nu :) Kommer bli mycket ljud men kanske för mycket från samma håll. Rapportera gärna hur det låter.
Tillsammans med baslådan blev det förvånansvärt bra 👍🏼 med tanke på hur billiga dom var

Lillgrabben rockade loss rejält när jag körde Unforgiven under testfasen ;)
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Y
Donat med min andra gräsklippare som stått i 2år som jag bytt motor på. Startatupp den och försökt avlufta hydrostaten.. Ont i huvudet av andas avgaser i timmar inne i garaget.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Mikael_L skrev:
Om det nu är så att de två högtalarna på vänster sida spelar samma musikmaterial, samma frekvenser och samtidigt, och likaså för höger sida, så hade det nog varit allra bäst för ljudet att elementen suttit så nära varandra som möjligt.

Och gärna med lite avstånd mot golv, vägg och tak, för att minska problem med tidiga reflexer.

Men det beror ändå på en massa, om tonkurva är viktigast, inte rumsinformation, så spelar din placering mycket mindre roll. Ja det är inte ens otänkbart att den kan vara bättre.
Japp.

Sidorna går parallellt. Sen finns det en dublett av centern mellan satelliterna. Rätt eller fel vettefan. Chansade när jag drog kabeln. Hade mycket kabel ha ha 😇

Från start fanns det stora golvhögtalare som spelade bra men jag är lite allergisk mot svårtstädade ytor he he

Mest nöjd om det kommer ljud 😇

Är ändå nästan tondöv 😁😁😁
 
D09
Micro skrev:
Orkade du inte vänta på att batteriet till skruvdragaren laddades klart ?? :D
Ladda ett gäng patroner och avfyra på nära håll för en samlad hålbild gick snabbare antar jag. :p
😇😇😇
 
D09 skrev:
Japp 👍🏼

Har ju gjort hål för högtalarna 😎
Ok... Min spontana reaktion var att det kanske inte är så man bör förvara/hantera sina vapen. Men jag har för mig att du läst för jägarexamen så jag antar att du vet om det redan ;)
 
D09
mexitegel skrev:
Ok... Min spontana reaktion var att det kanske inte är så man bör förvara/hantera sina vapen. Men jag har för mig att du läst för jägarexamen så jag antar att du vet om det redan ;)
Skyller på att varken jag eller lillgrabben har licens för hagel ;)

Grabben låser iofs inte in sitt kulgevär eller laserpistol heller.. Slarviga unge 😇
 
D09
Micro skrev:
Idag har det inhandlats golv till vardagsrummet och tvättstugan samt en massa golvlister och foder.
Frugan hade inga invändningar att köra med släpet efter bilen då jag hade ont i håret.;)
Snubblade även över en teleskåp trappa som passade perfekt till min glugg upp till vinden.
Den var dyr men efterlängtad då jag nu kan stryka denna "att göra post från 2004" :p
Fick även tid att montera denna nu på kvällskvisten och slipper nu mera att ta in en vanlig stege för att komma upp på vinden(y) [bild]
Grymt 😄👍🏼😄

Du jobbar in dig på " att göra listan "
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.