Kikar lite på den här:
https://www.jula.se/catalog/verktyg...lektriska-tak-vaggslipar/tak-vaggslip-210262/

Vad händer om jag skippar dammsugare och istället kanske tejpar fast en påse på slangens ände? Kommer det hamna något i påsen eller behöver man sug för att det ska funka som det är tänkt?

Vad kostar annars en passnade dammsugare till den där? Har bara en vanlig dammsugare och misstänker att det blir dyrt för mig att köpa både och. Att hyra här i närheten (Stureby Maskiner) kostar 260kr exkl moms per dygn (med dammsugare), och det blir ju en peng det också..
 
Kan inte tänka mig att det funkar över huvud taget, suget lär behövas. Dammsugare är lite lurigt, en "vanlig" har jag uppfattning av att de lätt beckar ihop av slipdamm. Men om du inte ska använda den så ofta så är väl billigast möjlig eller möjligen ett blocketfynd att fundera på?!
 
intelligence skrev:
Kikar lite på den här:
[länk]

Vad händer om jag skippar dammsugare och istället kanske tejpar fast en påse på slangens ände? Kommer det hamna något i påsen eller behöver man sug för att det ska funka som det är tänkt?
Det kommer inte fungera alls, maskinen måste anslutas till dammsugare annars dammar det mer än vad du kan utstå.
Köp en hyfsat billig grovdammsugare, din vanliga kommer inte palla slipdammet.
 
Yes, det får bli så, leta upp något som inte är superdyrt.
 
Tycker julas giraff är kanon även jag! Kopplade till skrovdamsugare, också den från Jula.
Så skönt att slippa att det dammar i hela huset
 
Thiasvovve skrev:
Tycker julas giraff är kanon även jag! Kopplade till skrovdamsugare, också den från Jula.
Så skönt att slippa att det dammar i hela huset
Vilken modell på dammsugaren?
 
Har också köpt Julas giraff och är nöjd med den. Lite tyngre än proffsmaskinerna och inte lika bra passform på de olika delarna, t ex pappershållarna. Märks när man byter huvud. Dammsugare är ett måste.

Köpte Nilfisk Multi 30 Inox och för någon som använt många äldre Nilfisk tyckte jag att det var ren skit. Blev förbannad varje gång jag använde den. Men nu när jag klämt på lite konkurrenter i samma prisklass inser jag det blir inte bättre för dom pengarna(kostar ca2').
 
Nu har Jula i Skärholmen slut på K80-papper. Kan man köpa passande papper någon annanstans?

På Jula kostar de dessutom 99kr per 3 ark. Inte superbilligt..
 
Jag köpte Bosch papper på Hornbach, visserligen i Malmö, men kanske finns i Stockholm med?
 
intelligence skrev:
Ska kolla in det!

Någon som vet om Biltemas papper passar?
[länk]

Bra pris.

[länk]
Ser ju ut att vara samma maskin.
Ja, det ser tveklöst ut att vara samma maskin. Såg även att Jula rear sin just nu.
 
Yes, jag köpte den i veckan, funkat som en dröm hittills, om än lite tung för en klenis som mig, blir fem minuter i taget :)

Köpte även billigaste meec-grovdammsugaren till. Har aldrig ägt en tidigare, men tycker den gör sitt jobb hyffsat för den pengen. Det enda som är lite störande är att man får rensa filtret ganska ofta för att slipdammet drar igen filtret ordentligt.
 
intelligence, använder du påse? Utan påse sätter filtret igen snabbt...
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.