krillek skrev:
Ramlade precis på din tråd. Riktigt imponerande projekt du gör! (y)
Tack så mycket :)

berne88 skrev:
vad blir det för färg på luckan till elcentralen?:)
Allting blir vitt, S 0500-N.

Sinologen skrev:
Limmat upp socklarna? Hela klabbet blir kanonbra i alla fall!!

Tänker du på socklarna till köket så sitter de med de medföljande clipsen, men på distanskloss. Golvsocklarna i övrigt har jag inte plockat bort, mer än den biten i bilden ovan så den är faktiskt enbart limmad.
 
Skåpet är uppe. Väntar på att luckorna ska torka så de kan strykas en sista gång på framsidan.

WP_20160215_012.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har även rengjort och polerat upp handtaget till sovrummet. Tog bort gamla färgrester med en slö kniv och tvättade sedan med varmt vatten och lite diskmedel. Polerade sedan med Häxans. Träinläggen fick en tvätt och ett lager Osmo.

WP_20160215_010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
berne88
  • Laddar…
Skåpet färdigt med luckor i :) Jag måste dock skaffa något magnet eller snäpplås då luckorna inte vill stanna i linje med stommen utan vinkla ut någon cm.

WP_20160216_009.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Handtag monterat på sovrumsdörren.

WP_20160216_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär såg det ut vid elcentralen när vi flyttade in.

WP_20150417_20_15_10_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Bobo1991 och 7 till
  • Laddar…
Det blev ju en förbättring :)
 
Det blev riktigt snyggt!
 
maah skrev:
Det blev riktigt snyggt!
Tack :)

Det blir inte så många stora projekt längre då vi inte har sådana kvar :p Därmed får ni stå ut med denna typen av inlägg.

Nästa liknande projekt är att göra i ordning linneskåpet i serveringsgången. Där är utanpåliggande överfalsade luckor som behöver skrapas ner och målas om. De gamla knopparna är buckliga och helt slut så de byts ut till nya. Vi saknar även nycklar till skåplåsen så det ska tillverkas nya till dessa. Själva bänkytan ska sedan bytas ut till antingen marmor då vi har en gammal skiva från köket på vinden (från byggåret) alternativt till ek som hårdvaxoljas.

Linneskåp.png
 
falkn skrev:
[bild]
Snygg kabeldragning och klamring - not! :p
 
krillek skrev:
Snygg kabeldragning och klamring - not! :p
Haha ja, det kan ju omöjligt varit elektriker som gjorde installationerna här. All el var i princip hemmapulad. Det var bland det första vi slet ut.
 
falkn skrev:
All el var i princip hemmapulad.
Nej, nej, hade den varit hemapulad hade det varit infrästa rör och inbilad gruppcentral :D
 
  • Gilla
stice
  • Laddar…
Bjuder på lite bilder inför helgen :) Håller på med de sista dörrarna i hall 2 mot resp. rum nu samt mellan matsal och sovrum. Sedan återstår skjutdörrarna och pardörrarna till vardagsrummet som är i fint skick och inte behöver skrapas ner.

WP_20160229_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160229_002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite bilder nedan på den egengjorda TV-bänken samt sängborden.

WP_20160227_003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160227_006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160227_010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


6tag-2283454602-1194041617670467406_2283454602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bobo1991 och 2 till
  • Laddar…
falkn skrev:
Bjuder på lite bilder inför helgen :) Håller på med de sista dörrarna i hall 2 mot resp. rum nu samt mellan matsal och sovrum. Sedan återstår skjutdörrarna och pardörrarna till vardagsrummet som är i fint skick och inte behöver skrapas ner.


fan.. gillar din färg mer å mer... varje gång jag kollar på den..... min tanken var först att måla min i 0500 -15 glans.... men nu börjar jag tveka:S om man inte ska köra den lite mörkare än då:S svårt de här.
 
Jag är väldigt nöjd med kulörvalet. Speciellt bra blev det i sovrummet mot NCS S 2000-N på väggen. Profilerna kommer nog fram mer med en mörkare kulör än 0500.
 
Har du en byggtråd på dendär bänken? Känner mig inspirerad =)
 
13th Marine skrev:
Har du en byggtråd på dendär bänken? Känner mig inspirerad =)
Länk.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
falkn skrev:
Jag är väldigt nöjd med kulörvalet. Speciellt bra blev det i sovrummet mot NCS S 2000-N på väggen. Profilerna kommer nog fram mer med en mörkare kulör än 0500.
målade ett kök i veckan i 3000-n... den färger faller min inte i smaken, då får det vara mörkare eller ljusare.. den är för grå... å ja tråkig... i alla fall när man kör 35glans.

sen kommer inte min profil inte vara dom din.... ska se om jag har någon bild på den Ska?rmavbild 2016-03-04 kl. 13.59.28.png Ska?rmavbild 2016-03-04 kl. 13.59.43.png
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.