image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
murak
Kul med bilder!

Vad är det för skivmaterial i innerväggarna?
 
Det är spånskivor, i badrummen är det fibo-trespo våtrumsskivor
 
  • Gilla
murak
  • Laddar…
Köket.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garningen
  • Laddar…
O
Mer bilder!
Kul att du verkar få vara med i bygget!
 
Kul med mycket bilder!

Ovanliga fönster, har bara sett sådana i lägenheter innan, där man inte vill fönstren ska kunna öppnas utåt pga fallrisken (antar jag)? I övrigt verkar det vara välbyggt. Finns det någon anledning till varför det inte väggarna är gipsade? Ofta sätter man väl osb innan gipset eller varför har man valt spånskiva? Har inte sett det innan heller.

/S
 
steve5432 skrev:
Kul med mycket bilder!

Ovanliga fönster, har bara sett sådana i lägenheter innan, där man inte vill fönstren ska kunna öppnas utåt pga fallrisken (antar jag)? I övrigt verkar det vara välbyggt. Finns det någon anledning till varför det inte väggarna är gipsade? Ofta sätter man väl osb innan gipset eller varför har man valt spånskiva? Har inte sett det innan heller.

/S
Sannolikt pga av stadgan i husmodulerna, enbart gips skulle göra dem sladdriga under transport och ditlyftning. Hade Älsbyhus kunnat haft enbart gips så hade de haft enbart gips.

För övrigt är det ett stort lyft att de övergått till Fibo-Tresbo i badrummen från de eländiga våtrumsmattorna, riktigt snyggt.
 
Raskus skrev:
Sannolikt pga av stadgan i husmodulerna, enbart gips skulle göra dem sladdriga under transport och ditlyftning. Hade Älsbyhus kunnat haft enbart gips så hade de haft enbart gips...
Att gips är gräsligt tungt kanske också spelar in. Allt skall ju transporteras...
 
Håller med att det är ett lyft att de övergett våtrumstapeter. Man kan välja svarta eller vita fibo-tresbo skivor med stora "plattor" eller vita med mindre rektangulära plattor (som jag har i köket.
 
Tvättstugan. Saknas dock tvättmaskin och torktumlare vilket jag valde bort för att köpa egna.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garningen
  • Laddar…
Pannan (Nibe F750) i tvättstugan


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garningen
  • Laddar…
Är det någon som vet om jag kan använda pannan för att värma poolen som är 4x8m?
 
Gix, kunde man välja bort arbetsmoment nu? Pratade med Älvsbyhus för några år sedan. Men då fick man i princip inte välja bort något alls.
 
Det går att välja bort en hel del om man är sugen på det. Man får dock ruskigt dålig ersättning för de saker man plockar bort. Vi har till exempel valt bort fibo trespo plattorna ovanför köksbänken och fick 250 kr tillbaka på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.