P-plats skrev:
...själv har jag klätt in skåpet bakom kaminen och fyllt det med ved.
Blev lättare att använda än jag trodde från början.

[bild] [bild]
Snyggt. Vad är det för plåtar. Måttbeställda?
 
Fattar inte hur orkar ni...man kan ju tro det är vår/sommar hos er. Kommer inte igång förrän Mars/April själv. 😄
 
JKrister skrev:
Snyggt. Vad är det för plåtar. Måttbeställda?
Aluzink tror jag dom brukar kallas.
Beställde fyra plåtar från plåtslagaren som sen limmades på plats.
 
Haft besök av "Mammas Lilla Borris" som fixade två stycken 120mm hål i källarväggen inför installationen av PAX/Fresh fläktar. (Badrum samt Tvättstuga).

Supernöjd! :beer:
 
Idag har jag förmodligen slipat det sista i badrummet. Känslan är fantastisk. Tyvärr måste man börja jobba som vanligt folk till veckan, då går tempot ner :/
 
Nu är jag helt slut! Slipat och tapetserat ett sovrum på 18 m2 och jag förstår inte hur man kan bli så sliten i kroppen av det.
Nu blir det soffläge hela kvällen :)
 
holmberg87 skrev:
Nu är jag helt slut! Slipat och tapetserat ett sovrum på 18 m2 och jag förstår inte hur man kan bli så sliten i kroppen av det.
Nu blir det soffläge hela kvällen :)
Vill du ha hjälp att komma igång igen så kan jag berätta att det är melodifestivalen ikväll... ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
trattalask
Plockat ner gammal fiskbensmönstrad väv från murstocken. Konstaterad även någon rökt i huset tidigare (något vi inte märkt på de fem år vi bott här) då det luktar när man slipar på putsen. Slipat gipsskarvar och spacklat ett varv till. Förberett för att sätta sista skivorna med renoveringsgips.

Imorgon ska jag bredspackla murstocken, sätta lite renoveringsgips, väv på några väggar... Det är planen, vi får se vad som verkligen erbjuder. =)
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här sitter vi snopna i mörkret! Jordfelsbrytaren som suttit inne i mindre än en vecka och hittills funkat utan problem har ballat ur totalt och löser fast vi slutligen tömt hela centralen på säkringar. Tur att vi har en snäll elektrikerbekant som ska komma och fixa. Det ska vara roligt nästan jämt! 😑
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Stearinljus?

Fast å andra sidan har ni väl midnattssol halva året, sår det jämnar väl ut sig.
(Har huggit lite ved idag, alltid gott att ha :)
 
Ett par stearinljus vore inte dumt alls, tyvärr är de kvar hemma i lägenheten än så länge. De ingick inte i renoveringsutrustningen 😁 Att det är mörkt är väl en sak, men när vi inte ens kan köra pannan börjar det kännas lite knivigare.
 
P-plats skrev:
Vill du ha hjälp att komma igång igen så kan jag berätta att det är melodifestivalen ikväll... ;)
Haha den informationen har jag redan fått under dagen :) Kan också vara det som tog energin ur mig..
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Ny dag, nya projekt :) När vi bodde i lägenhet, 3 år sedan så villa jag ordna till det lite snyggare med kattlådan och byggde då om ett "bord/förvaringsmöbel" från ikea. Resultatet blev detta

img_2427_176714418_zps8576e70a.jpg

img_2429_176714479_zps48be2d41.jpg

Är och har varit nöjd med denna, men sedan vi flyttade till hus så har den inte passat in bra någonstans vilket har resulterat i att vi har ett helt rum står oanvänt bara för denna. Rummet ska bli ett barnrum en vacker dag.
Idag så sågade jag sönder gamla linneskåpet, det ska numera bli katt-toa och städskåp. Linneskåpet ska flyttas in i en liten garderob/walk-in-closet på 3kvm.
Såhär ser det ut efter lite sågande en lördag kväll. Imorgon ska det köpas lite lister som ska sättas runt det sågade kanterna och så ska ett tyg spännas för hela med ett uttag nere i vänstra hörnet där de får gå in då vår sovrumsdörr står öppen och täcker 70% av hålet hela dagen.

12646980_10153326860730544_5621745249744185699_n_zpspaeparmw.jpg
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Andreas Blomkvist skrev:
...När vi bodde i lägenhet, 3 år sedan så villa jag ordna till det lite snyggare med kattlådan och byggde då om ett "bord/förvaringsmöbel" från ikea...
Ni kör med Ever Clean också ser jag. Med lavendeldoft eller, kattornas favorit :)

Men blir det inte mycket kattsand ute på parketten?
Vi har våra lådor i badrum och tvättstuga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.