Snigla skrev:
Gott Nytt År på er! (y)
TACK :wow:
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snart så :)
 
  • Gilla
dasboston och 5 till
  • Laddar…
Jäklar så fint!

Hur monterade du garderoberna? Tänker mig att det är rätt tight mellan garderob och tak.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
simpa81 skrev:
Jäklar så fint!

Hur monterade du garderoberna? Tänker mig att det är rätt tight mellan garderob och tak.
Ville ha exakt 20mm springa. Där ska en ledslinga in sen... Men det va ganska omständigt, jag fick kapa alla stommar ca 60mm eftersom jag har sänkt taket lite. Stommarna monterade jag stående på plats. Det var som sagt lite omständigt men funkade ändå helt ok. Springan blev perfekt, aluprofilen som slingan ska sitta i skall lackas och sedan monteras.
 
Aha, jag monterade och reste garderoben i ett rum först, sen la jag golv och sänkte taket. Blev väldigt tight!
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
IKEA....

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det borde räcka....
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
erik_n skrev:
IKEA....

[bild]

Det borde räcka....
Behöver inte du några galgar..?
Det där torde väl vara sambons/fruns...?! :p

Sen ser du ut att glömt de obligatoriska toaborstarna. ;)
 
Hihi, de behöver iaf inte monteras ihop ;)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Snigla skrev:
Hihi, de behöver iaf inte monteras ihop ;)
Dessutom minimalt emballage! Kan inte bli bättre!
 
Då var stunden kommen då det var dags att bygga klart hallmöblerna...

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hoppas på lite målning imorgon om jag hinner.
 
Följer ditt imponerande jobb, är inspirerande.
 
pbengtsson skrev:
Följer ditt imponerande jobb, är inspirerande.
Tack! Detsamma!! Hur går det med listan förresten? Min blir bara längre av nån outgrundlig anledning.
 
Coolt att du har matchat tapeten till fotsäcken på barnvagnen(y)
 
Hej Erik! Slank in på det här forumet då jag såg bilder på din källare och ser att den är identiskt med vårat 70-talshus vi har köpt.
Har läst igenom hela inlägget och du har gett mycket idéer och inspiration. Har en fråga då det kommer till din trapp ner till källaren. Såg text och bilder om spaljéerna samt ditt räcke. Jag undrar hur du satt fast vagnstyckena då spaljéerna togs bort.
På våran trapp får jag känslan av att det är just spaljéerna som håller i trappen och sen ett par 4-5st skruvar i andra vagnsstycket emot väggen.

Tanke för oss är att renovera upp den samt fixa nytt räcke och då ska spaljén bort helt.
 
stoiff skrev:
Hej Erik! Slank in på det här forumet då jag såg bilder på din källare och ser att den är identiskt med vårat 70-talshus vi har köpt.
Har läst igenom hela inlägget och du har gett mycket idéer och inspiration. Har en fråga då det kommer till din trapp ner till källaren. Såg text och bilder om spaljéerna samt ditt räcke. Jag undrar hur du satt fast vagnstyckena då spaljéerna togs bort.
På våran trapp får jag känslan av att det är just spaljéerna som håller i trappen och sen ett par 4-5st skruvar i andra vagnsstycket emot väggen.

Tanke för oss är att renovera upp den samt fixa nytt räcke och då ska spaljén bort helt.
Hej! Kul att du hittat hit! Detta är ett gullrings hus från 73, är det nått liknande du bor i då? Beklagar sorgen isåfall ;)

Trappen löste jag så att jag behöll spaljen från halva trappen och uppåt. Dvs övre halvan av vagnstycket hänger i mellanbjälklaget. Nu så tror jag iof att mina vagnstycken i limträ hade funkat fint helt fribärande också. Men eftersom hela trappen är ingipsad så ville jag vara säker på att inget rörde sig. Nu 1 år efter vi färdigställde målningen så är det fortfarande sprickfritt i alla skarvar på räcket och undersidan av trappan.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nästa steg blir att klä trappstegen (plan och sättsteg) med 6mm hellimmad MDF. Med det ligger en bif framåt i planeringen, typ sommaren så att man kan gå ut och använda källartrappan när man ska ner till tvättstugan, jobbigt nu när det är vinter...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.