Namnet behlver inte reflektera hela verksamheten, en av de största aktörerna i min bransch heter ÅF - Ångpanneföreningen. Eller så gör man som Lelle, och verkligen har med alla verksamheter i namnet

14559710505_a88ba26032_z.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Man kan ju tänka lite framåtlutat och döpa företaget till det man VILL hålla på med. Inte så ovanligt att kakelsättare kallar sig för kakelugnsmakare o.s.v.

Så något med API?

Malmgren API & Arkitektur?
 
Besserwisser Anders Design, Arkitektur, System & Support - eller BADASS då... ;)
 
  • Gilla
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
Pixelperfekt AB?
 
APIer är ju 95 procent arkitektur så kanske blir redundant att skriva in det i namnet :)

King ding a ling Digital AB tänkte jag från början men sambon tyckte det skulle bli svårt för tjejer att ta jobb där
 
Om du vill hålla på med den typen av verksamhet så kommer du sälja på ett annan sätt. Då kan det vara motiverat att använda ett rent fantasinamn (ska bara låta bra) eller ramverkets namn. Men det namn du "handlar" under behöver ju inte vara ditt formella företagsnamn. Och lite beroende på vilket ramverk det är så kan "mad" e.dy definitivt passa, eller inte...
 
Tror inte jag behöver oroa mig över just Open source grejerna. Själva ramverken ligger ju under min person

https://github.com/AndersMalmgren

Enkelt att söka sig vidare till mitt företag om någon vill ha supportavtal :D Sedan vill man börja sälja aktivt så är ju det en anna femma, men tanken är nog mer att lyckas få till det med ett ramverk så pass att det säljer sig självt, som Knockout eller Angular. Vägen dit är bara lite lång :D

antal nerladdningar knockout

https://www.nuget.org/packages/knockoutjs/

Antal nerladdningar alla mina ramverk :D
https://www.nuget.org/profiles/AndersMalmgren

edit: 71 forks på Github är faktiskt ganska okej dock inget API utan slutprodukt https://github.com/AndersMalmgren/FreePIE
 
AndersMalmgren skrev:
APIer är ju 95 procent arkitektur
Oj, vad olika man kan tycka.

Men det är nog temat för en annan tråd.
 
osiris skrev:
Oj, vad olika man kan tycka.

Men det är nog temat för en annan tråd.
95 var väl överdrift. Men i ett vanligt system har du en domän som är stora grejen, det har du inte i ett API. Sedan beror det på vad för API det är. Är det tex ett API som SignalR så är det ju såklart massor med implementation för att supporta de olika transportsätten etc.

Det svåraste med ett bra API är att få till ett trevligt publikt gränssnitt och det är ju enbart arkitektur
 
Initialerna är ju användbara, så att säga... Med eller utan punkter. Tänk logga direkt i samband med namn btw, lätt att associera är en fördel, imho.
I A.M.
5 A.M.
AM Digital

Namn och initialer funkar alltid tycker jag, MAD känns mindre seriöst? Man kan förstås argumentera att min brainstorm är likaså. :)
 
Alltså, jag fortsätter att undra varför du vill kalla dig arkitekt om du är systemarkitekt? För jag har väl inte missförstått dig - ritar du hus åt dina kunder?
 
Appropå namn på företag verksamma i Stockholm så har jag flera gånger undrat hur man kom på att heta "Concrete IT". "Betong IT" känns ju förvisso stabilt men kanske mindre flexibelt...

I allafall, ditt val av namn är mindre viktigt än man tror så länge det inte väcker anstöt. Namnet ska också passera Boalgsverkets ibland något överkritiska öga....
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
arkTecko skrev:
Alltså, jag fortsätter att undra varför du vill kalla dig arkitekt om du är systemarkitekt? För jag har väl inte missförstått dig - ritar du hus åt dina kunder?
Jobbar man med systemutveckling säger man ganska ofta arkitektur - ingen risk för sammanblandning.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Det finns risk för missförstånd ändå om man bara säger arkitektur. Dock inte med arkitektur som har med byggnation att göra. Men annars finns ju IT-arkitekter, system-arkitekter och mjukvaru-arkitekter.
 
-RB- skrev:
Det finns risk för missförstånd ändå om man bara säger arkitektur. Dock inte med arkitektur som har med byggnation att göra. Men annars finns ju IT-arkitekter, system-arkitekter och mjukvaru-arkitekter.
Väldigt få letar leverantör genom att titta i bolagsregistret. På alla anda försäljningskanaler jag är medveten om har man alternativet att lägga till information och använda ett handelsnamn om man så vill. Viktigast är att kunder och anställda inte finner det juridiska namnet löjligt eller stötande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.