Har också skottat blötsnö...bleh.....

Även bokat in en tid för trädfällningen så imorgon ryker den! :cool:
 
Tittat ut på den härliga vita snön och glatt mig åt den vackra utsikten! :)
 
Martin E skrev:
Tittat ut på den härliga vita snön och glatt mig åt den vackra utsikten! :)
Samma här!
Århundradets (årtusendets?) influensa-attack har gjort mig helt apatisk, bara en rosslande zombie.

Men att titta ut på det vackra vinterlandskapet är rena hälsokuren :)
P1010014 (Medium).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Happy Tjugondags Knut!
 
KnockOnWood skrev:
Samma här!
Århundradets (årtusendets?) influensa-attack har gjort mig helt apatisk, bara en rosslande zombie.

Men att titta ut på det vackra vinterlandskapet är rena hälsokuren :)
[bild]

Happy Tjugondags Knut!
.. vi har mer snö!
Krya på dig, har precis börjat återhämta mig.. jäkla förkylningar/influensor..
 
20160113_111357.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Runt en tredjedel av trädet som kom med på bild...

R.I.P :(

ps. någon som behöver ved? ta med en såg!
 
harry73
KnockOnWood skrev:
Århundradets (årtusendets?) influensa-attack
kanske århundradets för den nya influensan var inte så farligt trots all uppmärksamhet, men inte värst på hundra år. Spanska sjukan var bara för 96 år.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Spanska_sjukan

För övrigt har vi också mer snö hemma
 
harry73 skrev:
kanske århundradets för den nya influensan var inte så farligt trots all uppmärksamhet, men inte värst på hundra år. Spanska sjukan var bara för 96 år.
...
Ja, OK, men det var den värsta jag genomlidit under 50 år i alla fall.

Och à propos snö, så var det en rolig rubrik i Laholms Tidning idag:
Snöröjning på barmark överraskade
Kustområdet Outgrundliga äro Herrens vägar. Understundom även den kommunala snöröjningens, om man får tro förvånade kustbor som i måndags kunde bevittna snösvängens framfart när det inte längre fanns någon snö kvar att ploga.
http://www.laholmstidning.se/2016/01/13/snorojning-pa-barmark-overraskade/
 
A
Jag har kollat upp pelargonerna i förrådet. De ska ju få pryda trädgården så småningom när det blir lite varmare, så man får ju tänka på att förbereda dem för det.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten
Tack för inlägget av Allinug. Nu kom jag på att jag måste vattna agapantus (afrikansk lilja) som övervintrar i mitt förråd.

Annars har granen på bryggan släckts, det får vara nog med jul nu.
 
Skottat lite snö nu när det ska töa bort.. min andra halva har planterat sina chilifröer!

Själv lärde jag mig förra året att jag ska vänta ett bra tag till innan mina tomater ska planteras :)
..även om det kliar i fingrarna..
 
Snigla skrev:
Själv lärde jag mig förra året att jag ska vänta ett bra tag till innan mina tomater ska planteras :)
..även om det kliar i fingrarna..
Jag har läst att man ínte skall sätta potatis förrän det är 8°C i jorden.
Så med en enkel, billig termometer från Clas O fick jag en lugn och fridfull vår förra året.
Finns ingen anledning att detta inte skall upprepas i år. Jag har termometern kvar :)
9001852928030.jpg
http://www.clasohlson.com/se/Termometer/36-1833
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Har varit sugen att bra tag nu att plantera någon typ av häck men det är ju en djungel :(

Sträcka på ca. 30 meter som går längs en bilväg, väldigt mycket sol och rätt mycket vatten (smått sluttande tomt, mycket vatten som rinner ned från en högre del av tomten). Behöver inte vara vintergrön men jag skulle behöva en väldigt tät växt...

Nån snäll själ som har ett förslag eller två? :surprised:
 
CM1234 skrev:
Har varit sugen att bra tag nu att plantera någon typ av häck men det är ju en djungel :(

Sträcka på ca. 30 meter som går längs en bilväg, väldigt mycket sol och rätt mycket vatten (smått sluttande tomt, mycket vatten som rinner ned från en högre del av tomten). Behöver inte vara vintergrön men jag skulle behöva en väldigt tät växt...

Nån snäll själ som har ett förslag eller två? :surprised:
Hur hög har du tänkt? Blommande? :)
 
Tänker mig runt 2 meter. Blommande måste den inte vara men det blir kanske lite för strikt och tråkigt utan lite blommor 😐
 
CM1234 skrev:
Sträcka på ca. 30 meter som går längs en bilväg
Är det en väg som saltas är det mycket enklare att välja, då är det vresrosor eller oxel som gäller. ;)
De är de enda som tål salt i större mängder. Ingen är vintergrön men med rätt beskärning så blir de väldigt täta och fina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.