Cicaro skrev:
En gammal trefaspump som inte startar för att en fas fallit bort kanske kan tjuta?
Ohh det hade jag inte tänkt på ens, det är mer logiskt! Den står precis under spisen..!!
..och vattentrycket sjönk drastiskt under dagen, så vi trodde att nått hänt med hydrofor el pump (hade bara 1.4 typ i tryck i hydroforen nu på kvällen)..

När jag såg din tankebana så började jag kika efter motorkyddet (som tydligen alla trefaspumpar ska ha, jag googla hehe) och hittade på ett som vi kunde slå på.. Pumpelumpen tjoffa igång och nu får vi väl se om trycket kommer åter i rören - iaf har vi nytt vatten på väg in igen!

Tack för tipset (y)

Ha en trevlig kväller!
Med vänlig hälsning, Sandra
 
Mikael_L
Ja tappar man en fas så löser motorskydden ut (ska lösa i alla fall).
 
Mikael_L skrev:
Ja tappar man en fas så löser motorskydden ut (ska lösa i alla fall).
Den verkar inte ha löst ut direkt, för vi vaknade ju mitt i natta av att det tjöt (visste ju inte vad det var) och sen på morgonkvisten efter vi felanmält till nätägaren (då vi upptäckt att vi saknade en fas) så tjöt det två ggr till.. Först en gång i ca 40 SEK sedan 10 min senare igen.. (Efter det verkar den ha löst ut, för det var tyst)

Nu har vi som sagt slagit på "knappen" igen och pumpen gick igång :) (inga tjut än iaf)

Nu funderar vi på om varmvattnet ska återställas igen bara.. (48 grader..)
 
Gott! :) håller tummarna att det bara var det!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
KristinaRT
Vattenläcka i inkommande, precis innan vår huvudavstägning....
Fick hit jouren som kunde stänga i gatan, men nu är vi vattenlösa :( tills vi får hit en röris som kan kolla på det och laga det så vi kan få vattnet påsatt igen.....

Varför inträffar sådant alltid på kvällar eller helger?!?!
 
Idag har jag isolerat och "plastat" ytterväggen :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT skrev:
Vattenläcka i inkommande, precis innan vår huvudavstägning....
Fick hit jouren som kunde stänga i gatan, men nu är vi vattenlösa :( tills vi får hit en röris som kan kolla på det och laga det så vi kan få vattnet påsatt igen.....

Varför inträffar sådant alltid på kvällar eller helger?!?!
Hade det hänt mig hade det dessutom varit långhelg.. (Slår liksom aldrig fel)
Hoppas att ni får tag i nån som kan fixa problemet fort, ingen höjdare att ha vattenbrist.. (Det vankas ju dessutom helg :(
 
KristinaRT
Hittat en VVS:are som kunde komma förbi på väg till annat jobb, ta isär och kolla hur det såg ut och som återkommer med rätt grejer i eftermiddag! Vilken känsla för service, jag är klart imponerad!

Kan rekommendera Rörmokarna i Skåne...
 
  • Gilla
scim och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT skrev:
Hittat en VVS:are som kunde komma förbi på väg till annat jobb, ta isär och kolla hur det såg ut och som återkommer med rätt grejer i eftermiddag! Vilken känsla för service, jag är klart imponerad!

Kan rekommendera Rörmokarna i Skåne...
Så skönt! Hoppas det går "smärtfritt" :) (har sett deras "logga" åka förbi när jag varit ute och turistat i området hehe)
 
KristinaRT skrev:
Kan rekommendera Rörmokarna i Skåne...
Nja, jag vet några rörmokare i Skåne som man inte gärna rekommenderar ;-)

Fast vi menar nog inte samma sak.
 
KristinaRT
-RB- skrev:
Nja, jag vet några rörmokare i Skåne som man inte gärna rekommenderar ;-)

Fast vi menar nog inte samma sak.
Förmodligen inte…..
Jag syftar då till företaget som heter just "Rörmokarna i Skåne AB"…
Jag vet också några rörmokare i Skåne som man inte rekommenderar :)
 
KristinaRT skrev:
Förmodligen inte…..
Jag syftar då till företaget som heter just "Rörmokarna i Skåne AB"…
Jag vet också några rörmokare i Skåne som man inte rekommenderar :)
Jag förstod. Jag kunde bara inte låta bli att försöka mig på en liten ordvits.
 
KristinaRT
Förstod det ;)

Ville bara klargöra så det inte blir några missförstånd, eftersom jag lagt ut namnet på företaget....
 
KristinaRT
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fixat!
Nu kan vi sova lugnt i helgen :)
 
  • Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
S
Imorgon är det dags att köpa isolering, gips och OSB för att göra klar väggarna i garaget eller ska jag välja plywood istället för osb ???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.