Har varit och köpt en dörrkarm och lite fler reglar. Innan det brottats med isoleringen i badrummet efter rörläggarens insats. Nu har vi nog lite glasfiber i hela huset •Host•
 
KnockOnWood skrev:
Hur rimmar man på -RB-?
OK, jag får försöka:

Alla HyggaBusare snickra på sitt uterum
Utom -RB- för frugan sa att han var dum

eller

Alla tomtägare jobbade och slet i skogen
Utom -RB- som helst fröjdades på krogen
:) :)
 
P
  • Njutit av den goa sköna värmen i huset och kikat på ny inredning för badrummet i lägenheten.
  • Sorterat bra att ha högen i köket i tre delar: "Bra att ha inne", "Bra att ha i verkstan" och "Kastas",
  • Bar ut de två senaste högarna till rätt plats
  • Konstaterat att jag måste gå igenom bra att ha högen i Verkstan när det blir lite varmare
  • Kikat på en ny gräsklippare. Man måste ju börja i tid så att jag får exakt det jag vill ha innan sommaren är slut
 
Mikael_L
Bytt en huvudsäkring.

När jag skulle gå och borsta tänderna hade jag inget ljus på toa, och en massa annat saknades med upptäckte jag rätt snabbt.

Hmm, det var första eller möjligen andra gången en huvudsäkring går, jag provkör fortfarande med 3x16A.


Som minnesanteckning, här på forumet, det var L1 som blåste. :)
 
JPEG_20160116_143519_1732552509.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Eldar lite :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Idag har jag hämtat en garageport som jag köpte för någon vecka sedan. Fick dessutom ett fönster på köpet :)
Det var ganska brett lastat på vagnen men hem kom jag! Så nu kanske det är dags att planera inför ett bygge..
 
Ruuuben skrev:
[bild]


Eldar lite :)
Snyggt med solstolen på plats i goa värmen framför brasan! :)

Har själv bara varit på ett kort besök i golvaffären för att välja om klinker till kommande groventrén/tvättstugan, efter att frun bestämt att färgen på det jag hittat var helt fel tillsammans med luckorna som ska hamna där inne. Hon har rätt också förstås, så det är bara att låta henne bestämma och göra om. Och jag som gillade mitt grovmönstrade granitklinker... undrar vad det ska bli istället?
 
Påbörjat isoleringen av vinden.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En gammal stege får agera hjälpreda. Eftermiddagen spenderades på födelsedagskalas.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Rivit tapeter i alkoven...till slut var jag nere på tretexen på de flesta ställena. Nu har jag grovspacklat lite, ska slipa och sätta upp någon renoveringstapet sedan. Lyckligtvis verkar tapeterna i rummet intill sitta bättre, för det här var inte kul.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Målat med Boracol på reglarna i gamla duschhörnan :)
 
Jag och fadern har satt upp regel vid trappan som dels gjorde att det öht gick montera en trappgrind (vilket vi också gjorde, två återstår att sätta upp) och dels förbereder för att förvandla spaljén till en solid vägg istället. Ett av många steg i att ta bort lyxkänslan de införde 1977 när huset från 30-talet totalrenoverades till den tidens toppskick :) Den fantastiska mängden mexitegel inomhus återstår att göra något åt!
 
  • Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
Scim: grunda treetexen med färg eller tapetklister (gärna två varv) innan du slänger på renoveringstapeten! Vi grundade bara ett varv, och treetexen suger ordentligt även med ett lager på. Trots att vi hade mycket generöst med lim till renoveringstapeten släppte den på sina ställen när det torkat :(
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Tack för tipset, jag har köpt rikligt med klister av den anledningen 😊
 
Städat upp pelletsbrännarinstallationen efter två år i drift, fäst skruven med en kedja i taket och gjort iordning ett chassiuttag till skruven och monterat ny apparatsladd på skruvmotorn.

Nu väntar jag bara på lamdasonden.. :)
 
TIPS: Vi fick rekommenderat att använda våtrumslim till renoveringstapeten.. (Då den släppte på sina håll första gången vi anv den) .. funkade betydligt bättre när vi tog det till nästa rum :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.