Några av grannarna har dock haft inbrott, men inte vi. Och då borde vårat hus vara mer attraktivt ur vissa perspektiv. Men vi är å andra sidan de enda som har hund. Så jag är rätt övertygad om vad som är den bästa tjuvskrämman. 😉
 
thomasx skrev:
Några av grannarna har dock haft inbrott, men inte vi. Och då borde vårat hus vara mer attraktivt ur vissa perspektiv. Men vi är å andra sidan de enda som har hund. Så jag är rätt övertygad om vad som är den bästa tjuvskrämman. ��
Det ena "larmet" har vassa fina tänder och herr tjyv brukar inte tycka om att bli dagens leksak ;)
 
D09
Skulle man upptäcka ett inbrott via kameran så gäller det att få dit polisen snabbt

Ett tips är att uppge för polisen när man larmar att det finns skjutvapen i bostaden.

Spä på lite o säg automatvapen så går det undan

Brukar bli lite större omfattande pådrag då 😇

Men det var OT ;)
 
  • Gilla
Nirre och 3 till
  • Laddar…
Jag tror det viktigaste att säga är dels att inbrottet är bekräftat, det vill säga man har sett och kan med säkerhet avgöra att det är ett inbrott, men också att man meddelar att gärningsmannen fortfarande finns på plats, att brottet pågår just nu.

Skulle man säga att det finns automatvapen i huset, och det inte gör det, ja, då är kanske risken att man åker dit för falsklarm på ett eller annat vis, och då kan det blir dyrt ;)
 
D09
thomasx skrev:
Jag tror det viktigaste att säga är dels att inbrottet är bekräftat, det vill säga man har sett och kan med säkerhet avgöra att det är ett inbrott, men också att man meddelar att gärningsmannen fortfarande finns på plats, att brottet pågår just nu.

Skulle man säga att det finns automatvapen i huset, och det inte gör det, ja, då är kanske risken att man åker dit för falsklarm på ett eller annat vis, och då kan det blir dyrt ;)
Ha ha det blir dyrt hursomhelst ;)

Inbrott i en bostad med vapen brukar leda till rikslarm så jag hade nog bjudit på dom böterna om dom fått tjuvarna eller för den delen sett tjuvarnas min när det blir fullt pådrag för ett skitet litet inbrott 😂

Man får köpa en replika och ställa i garderoben 😇
 
D
En tråd om kameror handlar nu om vapen. :D
Luftvapen behöver man inte licens för.
 
MathiasS skrev:
Du kan komma hit och lägga beställningen....
Blir inte riktigt klok på deras modellbeteckningar. Verkar finnas hur många olika modeller som helst och svårt att jämföra, men trots allt verkar inte priserna skilja så mycket, samt risk för tull om man köper många och frakten från dig, men när slutpriserna kommer fram (om det blir gruppköp) så kan man ju se.
 
Ja har heller inte fattat alla nummer men ungefär, för dome-kamerorna:


DS-2CD2712F-I(S)

27 är modellserien med variabel brännvidd
utan variabel heter dom 21 istället.

3dje och ev 4rde siffran är antalet megapixlmar, här 1MP

S betyder att den har ljud och i/o ingång tex för ihopkoppling med larm eller rörelsedetektor.
 
MathiasS skrev:
Ja har heller inte fattat alla nummer men ungefär, för dome-kamerorna:


DS-2CD2712F-I(S)

27 är modellserien med variabel brännvidd
utan variabel heter dom 21 istället.

3dje och ev 4rde siffran är antalet megapixlmar, här 1MP

S betyder att den har ljud och i/o ingång tex för ihopkoppling med larm eller rörelsedetektor.
Upplösningen har jag lyckats klura ut, det andra var nytt! Tack :)
 
D
Dome tycker jag inte är så värst mycket att ha. EXIR (turret) har mycket bättre IR.
 
DMOL skrev:
Dome tycker jag inte är så värst mycket att ha. EXIR (turret) har mycket bättre IR.
Har du några bilder som visar på skillnaden i bildkvalitet?
Om man går efter kamerans utseende så väljer jag dome alla dagar i veckan.
 
D
Finns en länk i tråden från networkcameracritic du kan kika. Nu finns det nya 4mpxl versionen också.
 
DMOL skrev:
En tråd om kameror handlar nu om vapen. :D
Aldrig hört talas om en pangbild? Går vi upp till kanonbilder så kan det nog bli vissa problem med just farbror blå dock ;)
 
http://www.networkwebcams.co.uk/advanced_search_result.php?keywords=P14_SERIES_WITH_FREE_64GB_CARD&x=0&y=0&ref=hpbanner

KANONkameror :D

Nej man faktiskt dessa är prisvärda och super.

Köper alla kameror, licenser mm här numera. No strul och blixtrande snabba svar och skick. men så har man handlat för ca 70.000:- här också så då kanske man får lite gräddfil när man kastar in en ny beställning i mellan åt.

Kameror är kul, mitt tips satsa på ett märke om du ska ha flera kameror, jag kör med Axis. Det är branch standard här i Sverige iaf på mycket påkostade byggen. Dock lite dyrare proffs kameror än de jag länkade till, det får väl ses som top end för hemanvändare eller insteg för mindre företag.
 
Köpte en Hikvision-kamera på Tradera i helgen. Inga större förhoppningar på att det är uppgraderbar/äkta, men det kan vara värt en chansning.
Hur kan man kolla detta utan att förstöra den?

En helt annan fråga. POE-switch eller POE-injektor, var köper man det billigast?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.