Det har jag också funderat på hur det kommer bli då huset (fortfarande) inte blivit omdränerat sen 40-talet och björken står i en sluttning där den förmodligen suger i sig väldigt mycket vatten innan det når huset.

Pest eller kolera? 😢
 
CM1234 skrev:
Det har jag också funderat på hur det kommer bli då huset (fortfarande) inte blivit omdränerat sen 40-talet och björken står i en sluttning där den förmodligen suger i sig väldigt mycket vatten innan det når huset.

Pest eller kolera? 😢
Alltså björken får du nog ta ner oavsett. Men kanske dränera om också, borde ju vara dags... :)
 
Tittar ut just nu och kan konstatera att snön nästan regnet bort och mossan frodas i det gröna som senare ska vara en gräsmatta.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Korvgubbe
CM1234 skrev:
trist nog eldar vi inte hemma så jag får höra runt bland grannarna om någon är intresserad av lite ved
Du får väl börja! Ett eldfat i trädgården är både mysigt och vackert.
 
Inte så ekonomiskt kanske :)
 
Beställt en Husqvarna Automover 315 :)
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Åhhhh eldfat!

Har ju faktiskt en tomt på ~2000 kvm. Borde kanske arrangera ett femtiotal eldfat.......

Tack för tipset, sausage-man! :D

ps. Läser ni i tidningen nån gång i framtiden om en galning som antänt ett helt villakvarter med en galen mängd eldfat så vet ni var idén kom ifrån!
 
Korvgubbe
stefancrs skrev:
Inte så ekonomiskt kanske :)
Nej, men tack och lov behöver inte allt här i livet vara ekonomiskt heller, ibland får man faktiskt spendera pengar på sig själv utan att först räkna på ROI. ;)
 
-RB- skrev:
Beställt en Husqvarna Automover 315 :)
Är det Automower's kusin? :)
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Idag har jag bytt 5 vägguttag och ett telejack. Nu börjar brytarserien passa ihop :)
 
Ramnemark skrev:
Idag har jag bytt 5 vägguttag och ett telejack. Nu börjar brytarserien passa ihop :)
I trädgården :wow:
 
Hoppla ;). Ibland trycker man lite för snabbt. Det var till hus-tråden ;).
Nåja, jag har hämtat in ved iallafall :)
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Flyttat den begagnade julgranen från gräsmattan till strax utanför, för att inte behöva trampa barfota i en massa stickiga barr i sommar. Även jag har tagit in en korg med ved och skottat snö.
 
Redigerat:
Ramnemark skrev:
Är det Automower's kusin? :)
Damn you auto correct!
;)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Jag har skottat blötsnö i 40 minuter, det var tungt... =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.