Rensat ogräs bland bärbuskarna, lagat det sönderblåsta växthuset och fortsatt försöka få bort stubben som är i vägen för det nya staketet.
 
Tittat ut på den, samt plockat upp lite lämningar efter hunden.
Funderat på att klippa gräset/löven... absurt.
 
Grävt ett stort hål, som ska vara till fundamentet för luft/vattenpumpen.
 
Inlett snöskottningssäsongen, 10 cm snö.
 
Surar grymt över min schweizerost till gräsmatta, har nog inte bara en mullvad i år :( De är väldigt aktiva just nu.. och jag skämtar inte när jag säger att vi har minst 50 hål på baksidan (eller ja, jordhögar..)

Vi har tydligen fin jord med mycket mask.. alltid nått att glädjas över när man tittar ut på "förödelsen"..
Ingen idé att ta tag i iordningställandet av marken än heller.. får vänta lite till tror jag..
 
Dom är bedrövlig om dom ändå äger grönsaker så man kunde t dom i en vanlig fälla bjuder jag dom gärna på lite moröttf mla har varit lugna nu en tid har känd bar en
 
Idag har jag sorterat fröpåsar efter för-/direktsådd samt vilken månad de ska sås i. Brukar vanligtvis förså nästan allt, i år blir det så mycket direktsådd som möjligt.
 
  • Gilla
b3astie och 1 till
  • Laddar…
20160110_123931[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Snigla skrev:
Surar grymt över min schweizerost till gräsmatta, har nog inte bara en mullvad i år :( De är väldigt aktiva just nu.. och jag skämtar inte när jag säger att vi har minst 50 hål på baksidan (eller ja, jordhögar..)

Vi har tydligen fin jord med mycket mask.. alltid nått att glädjas över när man tittar ut på "förödelsen"..
Ingen idé att ta tag i iordningställandet av marken än heller.. får vänta lite till tror jag..
En sådan här apparat kan man numera köpa här i Sverige, så den måste ha blivit godkänd till slut.
P1000166 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Se https://www.byggahus.se/forum/threads/kriget-mot-mullvadarna-varning-starka-bilder.234222/

Finns nu i Markaryd http://www.gransbygden.se/

Dock inte i deras webshop vad jag kunnat se.
 
Räknas snöskottning? Försökte smita ifrån det i det längsta, men katterna krafsade på alla dörrar och beklagade sig över snömängderna. På sommaren är det ju soligt och varmt på ena sidan, svalt och skuggigt på andra sidan, så då kan det väl vara så på vintern också?
Skottade gångar runt hela huset, frigjorde altanen, lade ett fårskinn högst uppe på möbelhögen på altanen eftersom fotspåren (tasspåren) gick dit.
 
Skottat snö, matat fåglar, eldat ljuslykta.
 
Hade en arborist som kom förbi och gjorde en besiktning på "ett stort as till björk" som han själv beskrev det. Visade sig att det är angripet av svamp och eftersom en stor del av trädet lutar ut ovanför huset så tyckte han att det är bäst att ta ned trädet :(

Kan vara förklaringen till att gigantiska grenar trillar ned så fort det blåser lite för mycket....
 
CM1234 skrev:
Hade en arborist som kom förbi och gjorde en besiktning på "ett stort as till björk" som han själv beskrev det. Visade sig att det är angripet av svamp och eftersom en stor del av trädet lutar ut ovanför huset så tyckte han att det är bäst att ta ned trädet :(

Kan vara förklaringen till att gigantiska grenar trillar ned så fort det blåser lite för mycket....
Tråkigt att behöva ta ner en vacker björk (de är ju fina), men som bonus så får du ju massa ved!?

Om du nu ska ta ner det.
 
Det tar emot att ta ned trädet för det är otroligt fint när bladen slagit ut, och precis som arboristen själv sa så är det ett VÄLDIGT imponerande träd. Han sa att vore det inte för svampen så hade jag kunnat behålla trädet....

aja, hellre trädet än huset :confused: trist nog eldar vi inte hemma så jag får höra runt bland grannarna om någon är intresserad av lite ved
 
CM1234 skrev:
Det tar emot att ta ned trädet för det är otroligt fint när bladen slagit ut, och precis som arboristen själv sa så är det ett VÄLDIGT imponerande träd. Han sa att vore det inte för svampen så hade jag kunnat behålla trädet....

aja, hellre trädet än huset :confused: trist nog eldar vi inte hemma så jag får höra runt bland grannarna om någon är intresserad av lite ved
Innan vi flyttade in i vårt hus (för 1,5 år sedan) så tog de förra ägarna bort en stor björk. Det har gjort marken väldigt blöt, så det kan ju vara bra att hålla koll på det. En björk dricker mycket vatten...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.