Jumos skrev:
Sinuslinus hur fick du bort klisterresterna från trappan? Några magiska tips från coachen? 😉

Jag håller själv på med trapprenovering. Läste att det finns speciella medel som löser upp limrester. Jag själv använde målartvätt och det fungerade helt ok. Spackelspade och kniv så var resterna borta på några timmar. Därefter slipa ordentligt! :)
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Denna har jag monterat in i köket idag.
Någon som kan gissa vad det är? ;)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
iwe skrev:
Denna har jag monterat in i köket idag.
Någon som kan gissa vad det är? ;)


[bild]
Det är föräldradelen till en Avent babyvakt ;)
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Idag har jag fortsatt med tapetseringen av vårat sovrum :)
20160107_163709.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
J
Ruuuben skrev:
Jag håller själv på med trapprenovering. Läste att det finns speciella medel som löser upp limrester. Jag själv använde målartvätt och det fungerade helt ok. Spackelspade och kniv så var resterna borta på några timmar. Därefter slipa ordentligt! :)
Värmepistol och spackelspade funkade bra för mig. Blev verkligen trärent.
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
iwe skrev:
Denna har jag monterat in i köket idag.
Någon som kan gissa vad det är? ;)


[bild]
Poput eluttag?
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Markus Lindberg skrev:
Idag har jag fortsatt med tapetseringen av vårat sovrum :)
[bild]
Inte för att vara sån men jag tror den tapeten inte blir så bra. Känns som dom bågformiga väggarna framträder väldigt mycket! :p
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Tapetseringen verkar ha gått bra men hur fan får man till takpanelen i ett sådant rum?
 
Bingo! 👏👍

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Återkom med bild på den där om en månad. Då kommer det sitta 58 usbladdkablar lindade runt den där, intrasslat med 50-11 headsets och säkert något annat också.....
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Civaro, det blev ju det! ;) Dock eldade ju brännaren hela kvällen igår så det var ypperligt för finjustering av brännaren. Beställer nog en lambdasond i veckan! :)
 
xdigger skrev:
Civaro, det blev ju det! ;) Dock eldade ju brännaren hela kvällen igår så det var ypperligt för finjustering av brännaren. Beställer nog en lambdasond i veckan! :)
Vad för lambda har du tänkt köpa? Funderar själv på att skaffa nytt chip och komplettera med lambdamätare för att kunna justera mig fram till en bra förbränning.
 
Jag kör ecotecbrännare och då är det Bosch LSM 11 som passar, finns i Kina för 265kr... :) Nu justerar jag manuellt med en Testo 325, ska man justera manuellt tror jag det är lättare med Testo än bredbandslambda.
 
Sätter golvsocklar på övervåningen. Ligger än så länge långt före snitt-tiden som sägs vara 7 år tills att sista listen är på plats. Eller är det bara en skröna?
 
Idag blev det inte mycket gjort, bastu och några öl sen la jag mig på soffan och läste i forumet.
Jo jag beställde nyss en luftvärmepump till hallen! Har ingen värme där och jag vill inte ha element så en lvp borde bli bra och dessutom kommer den värme en del av huset också:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.