Lexington skrev:
Visste inte var jag skulle lägga detta så fick bli här!

Gifte mig i somras o bytte efternamn, har inte fått tummarna loss o byta körkort förän nu. Idag hade jag avin i postlådan om att det fanns att hämta ut!
Åker ner o blir nekad pga att efternamnet på mitt gamla körkort inte stämmer med efternamnet på avin!
Nä, det är ju för i helvete därför jag är här nu!
Tyvärr svarar fläskfian. Antar att hon inte orkade vända sig om o ta dom två stegen o kolla på mitt nya körkort som bekräftade att det va jag?

Post Nord, deras regler o deras rövhål till ombud kan dra åt helvete!

Om ni skrattar mer åt mig än min historia bjuder jag på den :)
Förr så öppnade de brevet med det nya körkortet och kontrollerade men rutinerna har ändrats.
Kontakta Transportstyrelsens kundtjänst för körkortsfrågor 0771-81 81 81
https://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/Hamta-ut-ditt-korkort-personligen/
Tror även det ska gå om du har med dig Skatteverkets personbevis för namnbyte tillsammans med den giltiga ID handlingen du har.
 
123abc skrev:
...rutinerna har ändrats.
Ja, varför ska man fortsätta med någon som fungerar utmärkt?
Ungefär som om alla elektriker i Sverige skulle sluta med olika färger på fas, nolla o jord o bara köra vita trådar, det förra systemet funkade lite för bra!
 
b_hasse skrev:
Åldersgräns för att komma in på Systembolagets hemsida:


[bild]


Frågan är hur effektiv en sådan spärr kan vara.
Ungefär lika effektiv som vilket rödljus som helst... Det är upp till var och en att välja, men man har i alla fall fått en signal ;)
 
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
Postnord gör allt, precis allt, de kan, för att slippa fortsätta existera. Jag fick en försändelse som jag skulle hämta hos dem. Då fick man lista ut att man skulle ringa på en port-telefon på en nätgrind 50m utanför deras lagerlokal, efter 5-10 minuter kom det en snubbe ut till grinden med mitt paket och bad mig skriva på nåt papper där, inte ens en platta att skriva på fanns, inte heller någon lämplig plats att stanna på med bilen. Jag undrade så klart lite över detta upplägg, men det var så det funkade fick jag till svar.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
thomasx skrev:
Ungefär lika effektiv som vilket rödljus som helst... Det är upp till var och en att välja, men man har i alla fall fått en signal ;)
Den har nog en strikt juridisk bakgrund. Ungefär som när man reser in i USA och får frågan om man deltagit i förintelsen.
 
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Känns de igen? :D
 
  • Gilla
johamn och 5 till
  • Laddar…
Top Gear!!!
 
Gamla top gear är saknat de är ju lite speciella och hoppas att de dem skulle göra åt amazon blir bra.
 
Väntar med spänning på Gear Nobs. Och hoppas att Chris Evans nya Top Gear går i konkurs snabbare än snabbt! :)
 
  • Gilla
hantverkare1 och 2 till
  • Laddar…
elpaco skrev:
Den har nog en strikt juridisk bakgrund. Ungefär som när man reser in i USA och får frågan om man deltagit i förintelsen.
Kan inte påminna mig att jag någonsin fått den frågan när jag rest in i USA, det hade jag nog kommit ihåg i så fall.
 
Krilleman
123abc skrev:
Gamla top gear är saknat de är ju lite speciella och hoppas att de dem skulle göra åt amazon blir bra.
"Lite" speciella?

[video=youtube;6eoUutOsZoQ]https://www.youtube.com/watch?v=6eoUutOsZoQ[/video]
 
thomasx skrev:
Kan inte påminna mig att jag någonsin fått den frågan när jag rest in i USA, det hade jag nog kommit ihåg i så fall.
Nej, de brukar väl mest fråga om man:
A) är en terrorist?
och isåfall har man för avsikt att
B) begå några hemska terrorbrott på just detta besök i det förlovade landet? :)
 
Martin E skrev:
Nej, de brukar väl mest fråga om man:
A) är en terrorist?
och isåfall har man för avsikt att
B) begå några hemska terrorbrott på just detta besök i det förlovade landet? :)
Nu var det ett bra tag sen jag åkte till USA men jag minns att frågorna var orelevanta och smått patetiska
Min kollega sa: "Fyll nu i dom utan att obstruera eller ifrågasätta, annars blir det bara problem"
 
Ramnemark skrev:
Väntar med spänning på Gear Nobs. Och hoppas att Chris Evans nya Top Gear går i konkurs snabbare än snabbt! :)
Jag hoppas och tror att nya topgear kan bli riktigt bra med Chris Harris som en huvudingrediens. Gamla topgear var ju egentligen inte mycket till bilprogram utan hade helt andra kvaliteter.
 
Vi tittade på gamla Top Gear klipp från runt 1992 härom dagen och där testade de bilar, som konsumentupplysning, på riktigt. Ganska likt Trafikmagagasinet. Väntade nästan på att nån skulle anmärka på att det var ont om plats för benen i baksätet. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.