Vad trött jag blir på Zipato. Nu har det inte fungerat med 433 MHz prylar .8x firmware. Nu säger de att det ska fungera med 8k men de har bara gjort det ännu sämre.

Har försökt lägga till Nexa PBR-2300 pluggar men det fungerar ju inte. Någon annan som har problem?

Nu ska ju all julbelysning styras och till det brukar jag använda billiga Nexa pluggar. :mad:
 
power650 skrev:
Sms kostar pengar, då får du köpa credits. E-post skall däremot fungera.
du kan använda push medelande funkar perfekt....
 
matsv skrev:
Vad trött jag blir på Zipato. Nu har det inte fungerat med 433 MHz prylar .8x firmware. Nu säger de att det ska fungera med 8k men de har bara gjort det ännu sämre.

Har försökt lägga till Nexa PBR-2300 pluggar men det fungerar ju inte. Någon annan som har problem?

Nu ska ju all julbelysning styras och till det brukar jag använda billiga Nexa pluggar. :mad:
Kan det möjligen vara så att pluggen är "full-lärd" och måste tömmas för att kunna läggas till igen?

Jag hade själv det problemet för ett par helger sedan när Nexa-pluggarna åkte fram tillsammans med julbelysningen. Den första pluggen gick fint att lägga till, men plugg nummer två vägrade. Fick då lära mig att min plugg bara kunde "läras in" tre gånger - sedan tog den inte emot fler inlärningar. Tyvärr indikeras inte detta på något sätt utan pluggen blinkar på precis samma sätt när den är "full" som när den är frisk...

I mitt fall fick jag trycka "All off" (eller vad det nu står) på en Nexa-remote under tiden pluggen var i inlärningsläge. Då raderades alla gamla inlärningar. Men detta kanske du redan testat... :)

/Niclas
 
Mina 433MHz grejer har också slutat fungera(PER-1500 och WMR-1000). Används bara till utebelysningarna, då jag inte hittat Z-wave för utomhusbruk. Har senaste FW o testar senaste beta idag, utan framgång.
 
jag har mest fått problem att vissa regler med scheduler inställningar inte startar ibland efter att installerat 8x firmware
 
matsv skrev:
Vad trött jag blir på Zipato. Nu har det inte fungerat med 433 MHz prylar .8x firmware. Nu säger de att det ska fungera med 8k men de har bara gjort det ännu sämre.

Har försökt lägga till Nexa PBR-2300 pluggar men det fungerar ju inte. Någon annan som har problem?

Nu ska ju all julbelysning styras och till det brukar jag använda billiga Nexa pluggar. :mad:
Till sist fick jag det att fungera med firmware 8k. Downgrade till .6 och sen till 8k igen. Resetade alla pluggarna. En halv meter mellan pluggen och zipaboxen. Känns som att det behövs mycket kort avstånd. De har tydligen minskat på antalet sändningar som zipaboxen gör vid en join av 433 MHz prylar. Julbelysningen är räddad :) Har lagt till 4 st PBR-2300, 3st NEYCR-1500 (som PBR2300) och 2 st LGDR-3500. Kan säkert ha varit att minnet har gått fullt på pluggarna när jag har försökt lägga till dem med 8e för zipaboxen hittade ju dem då men det blev fel i zipaboxen. Har tidigare haft dem med i zipaboxen men rensade bort allt extra när jag gick över till nya GUI.
 
Finns det något enkelt sätt att se aktuellt innehåll i en variabel?
 
HenFre skrev:
Finns det något enkelt sätt att se aktuellt innehåll i en variabel?
Skapa en Virtual meter och sen en regel som uppdaterar den typ en gång i minuten. Skapade en regel för att testa uppdaterings frekvensen. Enligt regeln nedanför så uppdaterar den Virtual meter var 10 sekund. Har schedulern på 1 minut.

test2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
matsv. Tack för svaret. Jo det har jag gjort men jag hade hoppats det fanns en enkel metod som jag inte upptäckt. Det blir som vi höll på i datorer på -70 och -80 talet.
 
Är det nån mer som har problem med astro triggers? Gjorde misstaget att uppdatera FW till beta o sen downgrade till 9.6 o sen upp till 9.8a. Efter beta upgraden funkade ingenting.

Zipato supporten va inne o felsökare och hittade blockerande regler, nu funkar släckningar på fasta tider men astron triggar inte.

Dessutom tycker ja boxen e grymt instabil numera. Har fått sätta en smartplug från Verisure till zipaboxen så ja ska kunna göra norsk reset på den på avstånd.
 
toys skrev:
Är det nån mer som har problem med astro triggers? Gjorde misstaget att uppdatera FW till beta o sen downgrade till 9.6 o sen upp till 9.8a. Efter beta upgraden funkade ingenting.

Zipato supporten va inne o felsökare och hittade blockerande regler, nu funkar släckningar på fasta tider men astron triggar inte.

Dessutom tycker ja boxen e grymt instabil numera. Har fått sätta en smartplug från Verisure till zipaboxen så ja ska kunna göra norsk reset på den på avstånd.
Kör med .8k och har inte märkt några problem.
 
Finns det något lokalt API för Windows till Zipaboxen?

Börjar ana att Zipabox fordrar en välfungerande infrastruktur i en vänligt sinnad omvärld.
Även om den är ny kanske man ska skrota den innan "man sitter i skiten"?
 
toys skrev:
Är det nån mer som har problem med astro triggers? Gjorde misstaget att uppdatera FW till beta o sen downgrade till 9.6 o sen upp till 9.8a. Efter beta upgraden funkade ingenting.

Zipato supporten va inne o felsökare och hittade blockerande regler, nu funkar släckningar på fasta tider men astron triggar inte.

Dessutom tycker ja boxen e grymt instabil numera. Har fått sätta en smartplug från Verisure till zipaboxen så ja ska kunna göra norsk reset på den på avstånd.
Har inte märkt några som helst problem med att boxen hänger sig. Astro fungerar. Långa "Wait" fungerar. Upp- och ned-graderar dock aldrig utan låter Zipato styra det.:cool:
 
É
Någon som kan svara på varför min enkla regel inte fungerar? Rule 1 och 2 fungerar, de styr en nexa-produkt där avståndet är lite på gränsen så jag repeterar ordern ett par ggr.

Rule 3 och 4 fungerar inte!. De styr en Z-wave Philio Tech:
https://www.m.nu/relay-insert-philio-tech-p-1319.html

Varför har jag aldrig lyckats med denna styrning? Nu var det så länge sedan jag gav upp så minns knappt tillvägagångssättet men jag har för mig att man bara skapar regeln så ska det fungera? Har synkat, startat om, uppdaterat. Samma styrning på alla, efter solen.

Philio-relät går bra att styra manuellt men appen på telefonen men vill gärna ha det automatiskt.
 
  • regel.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • regel2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Prova att ändra "Astro offset" någon minut. Har hjälpt förut, vet inte om det problemet är fixat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.