Du är grym Spetters, är så sjukt impad! Har låtit bli att lägga upp min egen renovering av samma orsak som du tvekade, är ju inte i närheten av samma takt som många andra här eller för den delen din takt! Skönt inställning har du också, precis allting behöver inte bli helt perfekt - man kan leva rätt bra ändå. (y)
 
Klart du ska lägga upp din renovering Dalbotös!
Det finns massor av medlemmar på det här forumet och alla har olika kunskap och ambitionsnivå, alla blåser inte ut ett hus och bygger upp igen. Minsta lilla sak kan alltid inspirera någon. Är du stolt över att ha målat om en garderob eller bytt en hängränna så skriv om det, alltid inspirerar det någon!
 
  • Gilla
ichigo och 3 till
  • Laddar…
Jag håller med Maah! :) Jag vill jättegärna se! :)
 
L
Fantastiskt kul tråd. Jag läser personligen hellre om smarta enkla lösningar än dyra och flashiga. Har även jag haft tankar på att lägga upp vårt husprojekt. Anledningen till att jag inte gjort det har varit att jag bara skall bli klar först, så jag kan få före/efter bilder på allt.
Börjar (efter fyra år) inse att det nog aldrig blir klart! Startade också som nybörjare men ju mer man lär sig ju roligare blir det!

Kämpa på du gör ett fantastiskt arbete med ditt hus.
 
Lewdis skrev:
Fantastiskt kul tråd. Jag läser personligen hellre om smarta enkla lösningar än dyra och flashiga. Har även jag haft tankar på att lägga upp vårt husprojekt. Anledningen till att jag inte gjort det har varit att jag bara skall bli klar först, så jag kan få före/efter bilder på allt.
Börjar (efter fyra år) inse att det nog aldrig blir klart! Startade också som nybörjare men ju mer man lär sig ju roligare blir det!

Kämpa på du gör ett fantastiskt arbete med ditt hus.
Tack! :)
 
Snapchat-4386735486653784834.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snapchat-5137338449543726613.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ja, här är det verkligen ingen som kan få prestationsångest. Haha! ;) Ikväll blev en halv vägg färdig och på måndag fortsätter vi bygga vägg. :)
 
  • Gilla
Snooby
  • Laddar…
Ser ut som at stupröret mynnar nära väggen. Putsen på sockeln sprängs när den vattnas ser det ut som. Vinkla ut den lite. Bra jobbat!
 
Leatch skrev:
Ser ut som at stupröret mynnar nära väggen. Putsen på sockeln sprängs när den vattnas ser det ut som. Vinkla ut den lite. Bra jobbat!
Va? :) Vad menar du? Min sockel är i bra skick. :)
 
Nu kopplade det! Är det garaget du menar? :) Den är redan vriden åt rätt håll. Den vreds bara så för att komma åt ner jag rengjorde innan målning. Den har inte suttit så, sprickan i grunden under garaget kommer nog från något annat. :)
 
Trodde kommentaren skulle hamna under inlägget där jag klickade svara, garagebilden alltså. Kanske bara är färgflagor men jag tyckte det såg ut som att lite puts lossnat i hörnet där stupröret mynnar ut.
 
Jo garaggrunden är inte i toppskick men det gäller egentligen hela garaget. Även i golvet inne i garaget finns sprickor där det trängt upp vatten regniga dagar. Garaget är i princip bara ett sjul med garagelook. :) Jag trodde att du menade huset, för hussockeln är i bra skick. :)
 
Spetters skrev:
I dagsläget sitter det en luft/luftvärmepump med avfuktare i det rummet men jag tänkte faktiskt köpa mig en luftavfuktare lite senare. :)
En luftvärmepump brukar oftast (vågar inte skriva alltid) ha AC. Har den AC så finns en funktion (vattendroppar som symbol) som är lufttork.
Bespara dig pengarna att köpa lufttork eftersom du redan har en;). Lufttorksfunktionen kyler marginellt men effekten av att torka är grym. Dessutom slipper du att tömma vattenbehållaren som finns i en "vanlig" maskin.
 
  • Gilla
Cancerman_777
  • Laddar…
maah skrev:
Klart du ska lägga upp din renovering Dalbotös!
Det finns massor av medlemmar på det här forumet och alla har olika kunskap och ambitionsnivå, alla blåser inte ut ett hus och bygger upp igen. Minsta lilla sak kan alltid inspirera någon. Är du stolt över att ha målat om en garderob eller bytt en hängränna så skriv om det, alltid inspirerar det någon!
Exakt!
Ju fler som berättar om sitt projekt juh fler blir inspirerade och jag vill tillägga att här verkar inte finnas personer som är "översittare" och klankar ner. Tvärt om, jag upplever som att det är peppande och man får tips om man begär det.
Jag kör min budgetstil och fått massor av kloka förslag som jag bett om.

Klart som fasiken att ens projekt inte passar alla men tänk på alla som får inspiration av bygget, det är värdefullt samt att man får ett litet "jävlar anamma" så man slutför det(y)

"Go live" säger jag till alla:)
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Chuck Wow skrev:
Exakt!
Ju fler som berättar om sitt projekt juh fler blir inspirerade och jag vill tillägga att här verkar inte finnas personer som är "översittare" och klankar ner. Tvärt om, jag upplever som att det är peppande och man får tips om man begär det.
Jag kör min budgetstil och fått massor av kloka förslag som jag bett om.

Klart som fasiken att ens projekt inte passar alla men tänk på alla som får inspiration av bygget, det är värdefullt samt att man får ett litet "jävlar anamma" så man slutför det(y)

"Go live" säger jag till alla:)
Jag håller med! Jag vågade lägga upp mitt nybörjarprojekt just för att folk på det här forumet är så jäkla trevliga! Nog har jag sett en och annan gliring i andra trådar men inte i närheten av hur det ser ut i andra forum på internet. Folk här kommer med hejarop och ger självförtroende! :)
 
  • Gilla
Chuck Wow och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag murat mig ett fönster till tvättstugan. Jag har läst att det är superenkelt men jag tyckte att det var svårt att få till den perfekta konsistensen på glasblocksbruket. Nu är iaf det första fönstret färdigt, jag ska snygga till fogarna sen när bruket torkat och jag tror att fönster nummer två blir busenkelt att mura. :)

IMG_20151219_124003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hnurre och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.