elpaco skrev:
Och jag som hela tiden trott att det var för att en tomte ändrade på designen ..
Nej det var kungen det :D
 
Tanken va ett vanligt enkelt hus, men "någon" glömde bort att snedkapa för taket. Tänka om och tänka fyrkantigt, sen vid utsmyckningen tyckte minstingen att det vore en bra idé att ett monster slingrar sig på taket, varvid 95% av all kristyr lades där. Det medförde tyvärr att taket mjukna till och kollapsade av tyngden från alla färgglada bomber som sen kom flygande. Men barnen hade iaf kul....
image.jpg
 
  • Gilla
maah och 8 till
  • Laddar…
Men det ser gott ut! :D
 
Vi flyttade in i vårt nybyggda hus förra helgen, i helgen som var kom sonen och hans tjej över med ett pepparkakshus i modell av vårt hus! Hon är för duktig.

Peter
 
  • 2015-12-06 17.13.49.jpg
  • 20151206_160422 (2).jpg
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Här kommer mitt bidrag, tillika vårt blivande sommarhus -fast då byggt i trä...
IMG_3071.JPG

IMG_3072.JPG

IMG_3069.JPG
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Gör som Hemmakatten, gillar alla. Ingen nämnd ingen glömd. :) Så fina hus/Villor/borgar ni gör! (y)
 
14497670331531861234035.jpg

Den här hade min fru och barn gjort under tiden jag var bortrest. En glad överraskning!
Tycker att de förtjänar en extra julklapp för deras insats. /Christian
 
  • Gilla
Enolf och 11 till
  • Laddar…
Stihligt! Fast lite för mycket kristyr i ditt namn där, va?
 
Jag och dottern försökte oss på ett bidrag. Efter 3 försök i ugnen så blev det en liten tomtestuga (första två blev mer barbappahus :D

kakkass.jpg ... kak.jpg
 
  • Gilla
sir_erken och 3 till
  • Laddar…
Har tyvärr fel på motorsågen, men hann få staketet färdigt (se pilar). Räknar med att sedan fälla många av träden och bygga färdigt huset ;) Deltar utom tävlan, då jag inser att jag är chanslös mot de starka medtävlare jag tycks ha.
Skärmklipp.JPG
 
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
b8q's "plastiga ockupanter" blev genast en inspirationskälla hemma hos oss. För att inte göra projektet alltför långrandigt satsade vi på byggsats. De heta arbetena sköttes av mig, medan dottern stod för dekoration och invånare. Lägg särskilt märke till skridskoisen framför huset och att skridskorna och hjälmen ligger redo på pallen intill.
/ Per

IMG_1556.JPG
 
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Traditionsenligt så bakas vårt eget hus. I år fick även garaget och poolhuset vara med samt trädgårdsförrådet.



image.jpg
 
  • Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Har ni ett tornrum på ert hus!? Nu blir jag avis.
 
Jo det finns ett torn med utsikt över Öresundsbron. Dock används inte rummet alltför ofta men trevligt att sitta och läsa en bok och dricka ett glas vin.
 
Hehe, verkar som att det blev något nervlugnande som ett glas rött inför baket med ungarna. Jag hade faktiskt inte sett det själv..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.