Jag önskar det vore snart två år, men dessvärre är det 3 år i april :p
 
Blir du klar till 3 års dagen?

Det blir väl inflyttningsfest för byggahus medlemmar förutsätter jag :)
 
Nja, men tanke på hur lite tid som läggs i lgh så tror jag inte det :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Inte för att det spelar någon större roll men standard på uttag till kyl och frys är 200cm över golv :)
 
hehe, sådana där standarder bryr jag mig inte nämnvärt om
 
  • Gilla
Papperskatt
  • Laddar…
Hemmakatten
Anders, om du tycker att du är nojig är det ingenting mot vad jag har varit.

Vi har en vägg med förvaring som går längs hela huset, 18 meter, i valnöt. Ville inte ha vita el- och datauttag så vi specialbeställde uttag i valnöt. Ett matbord kunde vi inte hitta så det blev också beställt från snickeri (med tanke på priset så är ditt pris för köksöskiva lite väl dyr). Badrummets fogar blev för mörkgrå, mitt fel, så jag betalade för tre extra dagars arbete för att kratsa ur fogen och foga om i ljusgrått.

Köksöskivan hade en diskho som satt lite snett (o,5cm) så den fick snickeriet göra om. När den kom så ställde sig elektrikern på den och gjorde ett litet (väldigt lite, men dock genom laminatet) märke. Ny skiva beställdes, igen, den gick på 28', som elektrikerns försäkring betalade,

Vad mer, jo stolar till matbordet hade vi inte under två år (använde trädgårdsstolar) för de stolar jag ville ha var för dyra. Hittade inga andra så vi köpte de vi ville ha till slut (fran De Padova). Sjuan stolar som du hade på en bild känns lite passé, alla har de stolarna, satsa på åt annat, stolarna är inte ens bekväma.
 
Redigerat:
Ja det är lite jobbigt när ytskikten börjar komma på plats, kanske inte ska flytta in här, utan bor kvar i gamla lgh så kan jag ibland åka och njuta själv. Lite som ett museum kan jag sitta där och sippa på en Cognac och beundra hantverket och sedan åka hem :D

Bara en placeholder, får se vad det blir, men gillar Sjuan, klassisk design som den blir aldrig passé
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Btw, fått offert på dryga 7000 från annat snickeri, lite billigare iallafall
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten
Låter rimligt för en skiva. Vårt bord är i helstavs valnöt och tror vi betalade 12' för det men det var 5 år sedan, Och snickeriet ligger på västkusten.
 
Hemmakatten
Och jo, sjuanstolarna kan faktiskt bli passé om de finns i varje hem. lika som PH5pendeln och Superellipsbordet (som jag iiofs tror skulle passa ert hem). Ävem om varje stol, bord och lampa är snygga i sig så är det inte lika kul när alla grannarna har detsamma.Titta hellre på Bruno Mattsons Mi 901 fällbord i björk.min favorit (29' fattigare blir man).. Utfällbart från 23 cm till 280cm. Det bordet ska jag skaffa till nästa boende (passar tyvärr inte hos oss nu). Hängppendyl tycker jag du ska titta på Foscariinis lampor som är döläckra. Golv- vägg-och bordslampor kan jag rekommendera (om man nu inte har råd med AJ-lampor) att titta på Örsjö Belysning. De har flera godingar, bl.a en serie "Puck" designade på 60-talet, men still going strong. Vad gäller mattor så är Kasthall en vinnare.
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Inte för att det spelar någon större roll men standard på uttag till kyl och frys är 200cm över golv :)
Många sådana regler har uppenbar nytta men den har jag har aldrig förstår just den här. Vad kan Anders hypotetiskt råka ut för nu?
 
richardtenggren
jonmo skrev:
Många sådana regler har uppenbar nytta men den har jag har aldrig förstår just den här. Vad kan Anders hypotetiskt råka ut för nu?
Är det inte mer hur man BÖR göra än en regel på hur det SKA vara, när det är möjligt alltså. Så förstod jag det på min elektriker, vi satte uttaget på ca 160 då det skulle se fult ut med uttaget ovanför kylskåpet, alltså lite väl synligt, nu döljs det av kylskåpet istället.
 
29 papp är ca ju 5 eller 6 restaurangbesök, vad väljer man :) iof kostar ju fyra sjuan över 20 papp bara det. Äh vafan jag kör stående bord på Oaxen istället :)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Normer är till för att brytas :) hade som sagt hellre satt kylskåpets dosa på dryga metern för att hamna inne bakom kylen
 
AndersMalmgren skrev:
29 papp är ca ju 5 eller 6 restaurangbesök, vad väljer man :) iof kostar ju fyra sjuan över 20 papp bara det. Äh vafan jag kör stående bord på Oaxen istället :)
Sjuan ligger på runt 3500 kr/st vilket gör att 4 stolar kostar 14 000. Ska du ha läderklätt stämmer det nog dock nästan som du skriver. Dock undrar jag vad fan ni äter för något om ett restaurangbesök går på 5-6 k för 2 man? :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.