jbr skrev:
Windows? Kan man köra Windows på en kameraövervakningsserver? :) Man väljer ju självklart att inte låta Windows starta om mitt i natten utan låter update endast hämta hem kritiska uppdateringar.
BlueIris som nämndes tidigare i tråden är väl tänkt att köra på en windowsmaskin.
Min fråga är om det verkligen blir bättre och stablilare än att använda en riktig Nvr.
 
ZoneMinder vs iSpy ?

Vad säger panelen??
 
Peter2400 skrev:
BlueIris som nämndes tidigare i tråden är väl tänkt att köra på en windowsmaskin.
Min fråga är om det verkligen blir bättre och stablilare än att använda en riktig Nvr.
Jodå, Blue Iris är för Windows och många verkar vara nöjda med just Blue Iris.
Min kommentar var ju bara en liten gliring till Nerres okontrollerade nattliga omstarter... :cool:

Det är väl som alltid när det kommer till hårdvara - det gäller att hitta en balans mellan pris och prestanda (och kanske strömförbrukning)

För övrigt kan jag nog tycka att även en dedikerad windowsmaskin med "rätt" hårdvara och med en stabil NVR-mjukvara kan klassas som en riktig NVR...
 
Redigerat:
Tomas Andersson skrev:
Så är det och angående länken är ju allt sant som står på alliexpress. jag köper kamerorna direkt från fabrik i kina i parti och får betala mer än så. Har ni provat iPhone sladdar original från kina ;)

Jag ställde en fråga till säljaren, om det var originalprylar och om det gick att uppdatera med FW från dahuas globala site. Svar ja på båda.... Vad som är sant vet man nog inte innan man testat.
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Jag ställde en fråga till säljaren, om det var originalprylar och om det gick att uppdatera med FW från dahuas globala site. Svar ja på båda.... Vad som är sant vet man nog inte innan man testat.
Köp och testa vet ja... Vore kul om det var så eftersom dom är billigare än vad jag betalar i dag.
 
Jag känner att vi kidnappade tråden om någon inomhuskamera. Finns det någon aktiv tråd för övervakning?
 
det finns några kameraspecifika trådar om övervakning, men ärligt talat går det nog lika bra att fortsätta här. Vi kanske kan få trådskaparens välsignelse.....


Jag tittade på Dahua tidigare men valde bort det pga att kamerorna verkade vara dyrare. Nu hittar jag andra modeller som ligger bättre till i pris.

Den bulletkameran du tittat på finns ju i dome-variant också, det passar mig bättre.

http://www.aliexpress.com/store/gro..._253890227.html?spm=2114.12010108.0.90.zgQt93
 
Bilder från nu i kväll. Två olika kameror med några hundralappar skillnad tyvärr inte samma mm på lens. Men visst är det skillnad.
Skärmavbild 2015-12-04 kl. 19.35.45.jpg

Kolla på snön på taket på bilen så ser ni skillnad så blir det även på personer som rör sig på gården
 
Redigerat:
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Ja det där är väl ett bra exempel på agnar och vete. Detaljrikedomen i skuggor verkar vara en sak som tydligt skiljer bra från dåligt. Antingen blir det bara svart eller nyanser av svart, eller så ser man faktiskt något där..... I bilden är det ju även stor skillnad på möjligheten att läsa texten på skåpbilen längre bort.
 
Visst är det så och då borde det gå bättre på den billiga kameran eftersom den är mer zoomad mot skåpbilen. (Högre MM på lens)
 
Om man prioriterar mörkerseende ska man nog överväga att köra med lägre upplösning på kamerorna. Precis som på mobilkameror så genererar det brus vid dåliga ljusförhållanden......
 
Så åter till ämnet 😉
Vad tror ni om att köpa en FOSCAM FI9821W? Jag har en HCL och vill kunna övervaka när jag vill, styra den samt filma på en knapptryckning. Jag kommer inte använda den inbyggda rörelsevakten, har externa för det. Har läst att den spelar in på ett SD kort, för att sen överföra till en FTP.
 
Husägaren87 skrev:
Så åter till ämnet 😉
Vad tror ni om att köpa en FOSCAM FI9821W? Jag har en HCL och vill kunna övervaka när jag vill, styra den samt filma på en knapptryckning. Jag kommer inte använda den inbyggda rörelsevakten, har externa för det. Har läst att den spelar in på ett SD kort, för att sen överföra till en FTP.
För lik B-temas för min smak!
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.biltema.se/sv/Hem/Sakerh...vakning/Tradlos-IP-kamera-inomhus-2000036466/

Men den gör säkert jobbet, inte så diskret dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.