scim skrev:
Det ser ut som tretex? Isåfall har det helt klart en isolerande effekt. Jag skulle iaf helt klart lämnat kvar de fina skivorna.
Vet inte riktigt vad tretex är (ska genast googla), mer än att jag hört att det är vanligt som skivmaterial i gamla hus ibland.. OM det nu är det och har en lite isolerande effekt, ska man byta ut det mot nått annat? (Där vi rivit alltså)
 
mexitegel skrev:
Snyggt, jag är sucker på skiffer just nu och funderar på att klä vår skorstensmur detta.
[bild]
Det gjorde jag hemma hos oss :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, det blir ju kanonsnyggt :D
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Ny målad/laserad trapp! Hittar inte före-bilden men trappen var klarlackad med klädda steg, plastmatta lika grön som tapeten på väggen, Nu äre "bara" resten kvar i trappnedgången.
IMAG1831.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
För ett par veckor sedan så rev jag (inte jag personligen) det och bygger nu ett nytt:) Termiter är skit och betong ska det bli...
 
Bytt ljusslinga på fasaden.

Köpte en slinga som vi hade på vårt radhus tidigare, ett rött hus med mycket vitt så som knutar, takfot, förstukvist, rännor mm.
Slingan med vit/blåa dioder passade perfekt, jag la ner mycket jobb på hur och var den hängde, många grannar berömde oss för hur fint det var.

Tog med slingan när vi flyttade för 2 år sen, ett äldre hus med litet takutfall, svarta rännor, helt gult förutom brädorna runt ett fönster, men slingan gjorde sig inte alls, förra vinter hängde jag om den så den hängde längre ut, men var inte nöjd i alla fall.

Igår gjorde jag slag i saken och köpte en ny varmvit slinga, och nu lyser huset så där fint som det ska :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ligger sjuk och samlar nördpoäng enligt frugan genom att ha tejpat fast en trådlös temperatursensor från CO på kroppen så febern visas i ett lättläst diagram i TellMyHouse-appen. Sensorn är förvånadsvärt exakt vid referensmätning.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
I munnen är näst bästa stället att mäta tempen.
Bäst och noggrannast är i ....
;)
 
  • Gilla
holmberg87 och 2 till
  • Laddar…
...och där fick Internet of things ännu en applikation. Men jag antar att en sådan mätare borde kopplas till Darknet? :D
 
  • Gilla
holmberg87 och 2 till
  • Laddar…
Grovputsade det sista inför kakling:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller, jag ska höja sargen några centimeter också så det passar med kaklet. Jag ska ha 25x40 kakel, och sargen är 80cm hög, vilket ger en understa rad på 4-5cm om jag börjar med en hel upptil. Det känns ju för lite, men jag vet inte vad som kommer se bäst ut? Från sargen och upp till taket går det ganska exakt 5 plattor på höjden.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Du kanske kan sätta en sockel med samma material som golvklinkern de nedersta 5-10 centimetrarna? (Om du nu ska ha klinkergolv alltså)
 
Jo, jag ska ha klinker som golv, men jag vill nog ha kakel hela vägen ner. Enligt BKR (det kan ha gällt mot vägghörn iofs) att man ska ha minst en tredjedel, dvs drygt 8 cm, vilket innebär att jag får höja sargen med 3 cm, och det är ju görbart. Frågan är bara om det blir bra ;)

Det skulle iofs gå att dela översta plattan på sargen, men iom att det blir 5 hela plattor ovanför sargen känns det naturligt att låta översta raden på sargen vara hel.
 
D09
Monterat en ny micro 😄 blev billigaste på ikea 😄

Ska ha sotarn på besök..
Låset går sönder till luckan så jag får bryta upp det..

Ska skaffa ny lucka idag 😁😁






image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Packat upp alla lådor med allt kul som kom efter black Friday. Snart river vi badrummet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.