Snigla skrev:
Jättesnygga dörrar (y)
Tack! Det kommer nog bli super när allt är klart. Ikväll/natt ska jag bygga klart väggen. Det är lite trix som skall göras med borstlister och push-open beslag för att få ihop det som jag vill.

Imorgon kommer målaren så det är lite dåligt med marginaler nu...
 
svalander skrev:
Snyggt! Är det sex olika tv-skärmar så ni kan ligga i sängen och följa viktiga sportevenemang och liknande?
Tänkte på det här hemma men hade inte råd ��
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Därför ser det ut som det gör, hade gärna tagit erik_n dörrarna ��
 
  • Gilla
erik_n och 1 till
  • Laddar…
Slet på fram till 1 inatt för att bli klar med garderobsväggen. Den blev tyvärr ändå inte helt klar, så jag får slita vidare ikväll. Målaren kom förbi nu på förmiddagen för att lägga första vändan med spackel.
 
Så! Då var allt klart för målaren. Insåg att jag glömt en dosa samt rör till lampknapp inne i garderoben. Inte hela värden då jag tänkt styra belysningen med en sensor på dörrarna. Men, jag fick dit ett rör och en dosa ändå nu. Funkade med en rotdosa och lite pill :)

Imorgon ser jag fram emot att se resultatet av spackling no2!
 
  • Gilla
buspojken och 2 till
  • Laddar…
ska börja leja in målare ja med för spackeljobb, dels är ja kass på de, har inte tålamod nog,och framförallt måste de vara de värsta byggjobb man kan utsätta sig för, snyggt jobbat Erik !
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
buspojken skrev:
ska börja leja in målare ja med för spackeljobb, dels är ja kass på de, har inte tålamod nog,och framförallt måste de vara de värsta byggjobb man kan utsätta sig för, snyggt jobbat Erik !
Grejen är att jag tycker spackling och målning är ganska rogivande. OM man inte är stressad av livet runtomkring... Familjen i första hand och då har jag inte tid att spendera flera timmar varje kväll med att göra det själv. Tyvärr, för det är det funkar lite som terapi för mig.
 
bara ordet spackling får mig att rysa..
Men det är väl som med allt annat, när man lärt sig så går det bra.. just nu går det varken bra eller är kul haha ;)

Måla lister däremot, de går bra :D
Det är terapijobb..
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Jag behöver terapi efter list-jobbet ;)
 
  • Gilla
berne88 och 2 till
  • Laddar…
Vi har alla våra olika sätt att söka lugn och harmoni i vardagen :cool:
 
erik_n skrev:
Vi har alla våra olika sätt att söka lugn och harmoni i vardagen :cool:
Hehe.. jaa... soffan en god film o popcorn funkar också (y)
 
Håller med snigla ;)
 
Snigla skrev:
Hehe.. jaa... soffan en god film o popcorn funkar också (y)
Å brottas med 3 barn, sambo och 2 katter?

Alltså missförstå inte, filmkvällar med familjen är fantastiska och tid med min familj värdesätter jag högt, prioriteras många gånger långt före mina egna behov.

Oavsett hur tight tides ram jag har, hur kasst väder det är, hur trångt det är längs takfoten på vinden osv, så får jag ett inre lugn av att få skapa. Det gäller nog oavsett om jag håller i hammare, gitarr eller en penna. Att realisera det som tidigare bara funnits i en tanke finner jag oerhört belönande och givande. Jag har dock samma sjukdom som de flesta lider av, lathet... Det är tungt att komma igång vissa dagar.
 
Redigerat:
  • Gilla
Rodde2 och 7 till
  • Laddar…
erik_n skrev:
så får jag ett inre lugn av att få skapa. Det gäller nog oavsett om jag håller i hammare, gitarr eller en penna. Att realisera det som tidigare bara funnits i en tanke finner jag oerhört belönande och givande. Jag har dock samma sjukdom som de flesta lider av, lathet... Det är tungt att komma igång vissa dagar.
Det där ser ut som en spegling av mig.....(y) förutom gitarren, där är jag värdelös.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
erik_n skrev:
Jag har dock samma sjukdom som de flesta lider av, lathet... Det är tungt att komma igång vissa dagar.
Med tanke på vad du har åstakommit med huset så är det en väldigt lindrig åkomma du har. Vi är många som är lång mycket hårdare drabbade, du skulle bara se hur utsliten min soffa börjar bli ;)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Microliten är uppe och imorgon blir det färg på väggarna (y)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.