xibeca skrev:
Det har jag inte prövat. Får kolla det ikväll.
Pratade med supporten som sa att det kunde bero på att jag hade en gigabit-switch (?) eller pga att port 52000 var stängd eller att dns inte fungerade. Får se om det får det att fungera.
Behöver inte öppna några portar för spc connect.
Starta om centralen med nötverkskabeln i routern samt kolla nätverksinställningarna i centralen.
Är DHCP på i routern?
 
Med lite hjälp har jag nu fått det att fungera stundvis. Kommer åt centralen via spcconnect.com och via appen. SPCAnywhere vill inte fungera alls.
Men efter en stund bryts kontakten och det går inte att nå centralen utom från lokal ip.
Ja DHCP är på i routern och allting annat fungerar. Blir inte klok på den...
 
SPC Anywhere fungerar bara till äldre fw.

Kör du V3.6> ska du använda dig av SPC connect appen istället :)
 
Ok, tack. Då är det en sak mindre att felsöka:)
 
Release notes hittar du i rar-filen som RilleRock länkat till.
 
Nu har jag fått centralen att förbli uppkopplad och jag kan komma åt den via browsern och SPC Connect-appen.
Prövade idag att koppla in första PIRen (PDM-I12). I1 -> C1, C->C2. Rätt kopplat?
Den verkar larma som den ska iaf. MAPen piper men jag får ingen notis i mobilen.
Allt ser bra ut i appen ända tills jag försöker en från/tillkoppling och först då uppdateras status på PIRen till larm på.
 
Pushlarm finns inte i appen.
 
Finns det någon bra lösning på det?
 
Kommer uppdatering av appen enligt Vanderbilt. Får se när bara.
 
Ja, den har jag också kikat på den. Verkar väldigt praktisk eftersom jag också har en HC2 som jag tänkt koppla ihop med SPC senare :)
Men det är ett par kronor till. Jag har inte skaffat ett sim-kort till gsm-modulen ännu dock. Kanske funkar med den tillsvidare.
 
RilleRock
xibeca skrev:
Ja, den har jag också kikat på den. Verkar väldigt praktisk eftersom jag också har en HC2 som jag tänkt koppla ihop med SPC senare :)
Men det är ett par kronor till. Jag har inte skaffat ett sim-kort till gsm-modulen ännu dock. Kanske funkar med den tillsvidare.
Varför inte köra pushmail tillsvidare?
Ställs på via spcconnect.com
 
Hej,

Jag har en liten fråga till larmskolan, om jag använder en trådlöst magnetdetektor (IMKW6-10) med extern trådad sensor kopplad till den, kan man skilja på när inbyggda kontakten utlöses kontakt och externa kontakten vid larm?
 
Hej!
Enl installationsanvisningen så verkar det tyvärr som om du ansluter en extern kontakt så kan du inte använda den inbyggda! Jag kan i alla fall inte tolka det på något annat vis.

Option: Connecting external contacts
- If the unit is used as an input module for the alarm system (or for other hardwired door contacts), a potential free contact could be connected to the terminal block within a distance of max. 5 meters
- In this case the internal switch needs to be disconnected by cutting the wire of the read switch on the Printed Circuit Board.
 
Nej, inte jag heller när jag läser det. Det var lite synd, jag var inte på att sätta upp vibrationssensorer på fönstret men då hade det ju varit fint om man kunde trigga på att magnetkontakten bröts och även avgöra vilket det var men då går det ju inte. Ännu en anledning att få ordentligt med kabel överallt. Tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.