Har lite att göra på jobbet så sitter och funderar på hur man ska få in matgrupp i vårt relativt lilla vardagsrum (Tänk vilket palats man skulle kunna köpa för samma pengar på landet :D)

Vad tror ni om detta

matgrupp.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kommer vara någon form av vägghänds bokhylla på väggen med projektorn, kanske en string tex
soffa_vägg.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


sjuan.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


foo.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


utrymme.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


planritning_vardagsrum.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Det ser helt ok ut.
Det går ju att flytta ut bordet lite med när ni använder det. Ni äter väl ute för det mesta vad jag har förstått ;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Så är det men ibland har man bjudning :)
Köper 6st stolar så kan man dra ut bordet från väggen och få in två stolar till när man har gäster (ungarna får väl äta vid baren :))
 
Funderar även på att skippa soffbord eller ha ett väldigt litet, jag vill ha öppna ytor
 
harry73
Jag förstår dig för barnens leksaker ska ju ligga någonstans
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
haha, de får vara i barnrummet :D
 
Hade varit trevligast med matbord vid fönstren, men blir kanske lite tight där?
 
richardtenggren
Hur tänkte du han skulle se på tv/film då?:)
 
Jonatan79 skrev:
Hade varit trevligast med matbord vid fönstren, men blir kanske lite tight där?
Nej det blir svårt med dörren till grabbens rum samt projektor etc, men det är stora fönster så de lyser upp hela vardagsrummet (samt att det blir asvarmt på sommaren)
 
richardtenggren skrev:
Hur tänkte du han skulle se på tv/film då?:)
Han brukar titta på projektorn här i nuvarande lägenheten, men det är ju inte helt optimalt med lampan, så blir nog en TV på mediaväggen
 
För det första. Imponerande renovering!

Matbordets placering tror jag inte ni kommer bli nöjda med. Om bordet ska stå intill väggen bör du nog fundera på ett rektangulärt bord i stället. Men det är väl bara att prova sig fram å andra sidan.
 
Tackar, jo detta är långt fram :) mest jag som testar lite. Problemet med rektangulära bord är att för att fyra personer ska få plats så krävs ett 140cm bord och då blir det inte mycket plats kvar mellan soffa och bord vilket kommer göra att det ser ännu trängre ut, kan rita även på det iof.
 
Klaffbord kanske? Ena klaffen uppe när familjen äter och den andra när släkt/vänner kommer på besök?
 
Fast 140 är fortfarande minsta bordet om du ska ha fyra stolar (2 på varje sida när klaffen inte är uppfälld). Men jo, det ska ju vara klaffbord så man kan få in lite fler folk vid behov
 
Vi tittar just på bord med iläggsskivor. Skulle vilja ha ett runt till vardags som vi fyra sitter kring och sedan göra det långt när det kommer gäster. Kanske är något för er också.

Är inte den möbleringen typ är den enda möjliga, för det verkar som att du har bestämt dig för projektorn och soffan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.