Nu har jag visserligen inte INOX-varianten utan den vanliga men den går inte att använda utan hörselkåpor. Påsarna spricker allt som oftast. Dålig fastsättningsmekanism när man ska växla mellan plastmunstycket och maskinadaptern. Själva muffen på röret är jättetunn plast som har spruckit. Lagat med silvertejp. Skulle aldrig rekommendera denna... Kärcher verkar hästlängder bättre och tystare. Så fort jag har utrymme i budgeten kommer jag att skicka min Nilfisk Multi 30T på tippen och skaffa mig en Bosch istället.
 
Enligt Nilfisks specifikation så skall den vara tystare än Kärcher men det kanske inte stämmer med verkligheten?
 
badtastex skrev:
Enligt Nilfisks specifikation så skall den vara tystare än Kärcher men det kanske inte stämmer med verkligheten?
Jag har tyvärr inga vetenskapliga bevis utan mitt uttalande bygger på hur jag upplevde rörmokarens Kärcher mot min Nilfisk. Men som sagt ljudet är en sak av många.

Är det någon som vet varför en grovdammsugare väsnas så? Jag menar en vanlig dammsugare låter ju nästan ingenting alls i jämförelse.
 
Jag har en Attix 30 och den lever inte om nämnvärt. Jag är fö supernöjd med den, men håller med om kritiken mot fästet på slangen, det har gått sönder för mig med.
 
iSnobben skrev:
Nu har jag visserligen inte INOX-varianten utan den vanliga men den går inte att använda utan hörselkåpor. Påsarna spricker allt som oftast. Dålig fastsättningsmekanism när man ska växla mellan plastmunstycket och maskinadaptern. Själva muffen på röret är jättetunn plast som har spruckit. Lagat med silvertejp. Skulle aldrig rekommendera denna... Kärcher verkar hästlängder bättre och tystare. Så fort jag har utrymme i budgeten kommer jag att skicka min Nilfisk Multi 30T på tippen och skaffa mig en Bosch istället.
Hmm... Inte riktigt vad jag ville höra nu när jag äntligen velat färdigt:)
Vi har haft en nilfisk 20-någonting på jobbet under några år och jag är verkligen imponerad över hur mycket stryk den klarat, jag hoppas att maskinen jag beställt är mer lik den än din.
Den körs dock utan påsar och i en, i övrigt, ganska bullrig miljö.
 
S
Nilfisk är rena skiten och deras specifikationer rena önsketänkandet. Aldrig mer Nilfisk för min del. Ledsen men ...
 
Känns som det beror på vilken peng man lägger på dammsugaren. Nilfisk gör ju ändå dammsugare till mirka, makita, stihl, festool m.m.
 
trattalask
Nu känner inte att detta är fruktansvärt ot? Vill ni diskutera dammsugare finns det gott om trådar för detta eller skapa en ny. Jag sätter kaffet i halsen var gång jag får ett mail om nya inlägg i denna tråd. </surgubbe>
 
  • Gilla
Real7 och 10 till
  • Laddar…
Tobas skrev:
Nu känner inte att detta är fruktansvärt ot? Vill ni diskutera dammsugare finns det gott om trådar för detta eller skapa en ny. Jag sätter kaffet i halsen var gång jag får ett mail om nya inlägg i denna tråd. </surgubbe>
Om du sätter kaffet i halsen varje gång, så kan du välja funktionen "Sluta bevaka", åsså titta in bara när du inte dricker kaffe ;)
 
Själv tycker jag du och ditt visa-kort skall få dricka kaffe i lugn och ro utan att plingen betyder att ni skall ut och umgås igen .. :wow:
 
Christoffer85 skrev:
Fein fmt 250 sänkt med lite drygt en femhundring. [länk]
De har även sänkt Makita 18v multimaskin DTM51Z med 500kr, så nu är de någon hundralapp billigare än vad jag sett på andra ställen. Slog till med en sådan.
 
Redigerat:
Ska vi räkna med en fullständig explosion av inlägg i denna tråden på fredag?

Eller tillhör Black Friday fortfarande mest USA?
 
Näe det börjar faktiskt ta sig rätt bra bland nätbutikerna också, men jag tror att det är lite tyngre kring konsumentelektronik etc, än verktyg fortfarande.
 
nimhed skrev:
Ska vi räkna med en fullständig explosion av inlägg i denna tråden på fredag?

Eller tillhör Black Friday fortfarande mest USA?
Finns ju även Cyber Monday på måndag, motsvarigheten till Black Friday men på näthandeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.