Det är inte så stort. 4x4m ganska precis. Det har varit ett gammalt kök och genomgångsrum med dörrar mitt på sidoväggarna därav de lite lustiga placeringen av eluttag.

Det är dock rätt fin utsikt så jag hade tänkt haft rummet som kontor men nu får jag hålla till i källaren i stället.
 
20151019_200722.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Monterat benen och limmat någon lös kantlist. Skivan tänkte jag måla när limmet torkat.

Sedan kunde jag inte hålla mig och lära sätta dit skruvstycket för att se hur det blir ☺
 
20151022_202340.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skivan målad och skruvstycket på plats!

Sedan lyxade jag till det och beställde en sprillans ny verktygstavla 950x1950. Jag orkar inte leta efter en begagnad längre. Nu vill jag börja skruva!

Det är sjuk mysigt att ha ett isolerat, rent och ljust utrymme att gå ut i på kvällarna.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Någon som har något bra tips om var man kan köpa verktygskrokar till vettigt pris? Fyrkantshål 38mm. Svenska leverantörer är ju löjligt dyra. Hittar inget vettigt på Ebay heller.
 
20151031_094606.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verktygstavlan på plats.

Skåpet till höger fick jag med huset. Det var ett dubbelskåp från början men jag tog bort halva och flyttat/justerat dörrarna så de stänger lätt. Det och också fått en rejäl rengöring så blir det lite trevligare att användas.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
johel572 skrev:
20l spackel, 35l väggfärg senare så börjar det bli fason på man cave:en. Portar monterade (Lindab) samt portöppnare (Hörmann Supramatic P), extra knappar/kodlås, elcentral och lysrör (delvis monterat). Nu är semestern slut så det får bli premiärgrogg i min man cave :)

[bild]
GT i johel572:s man cave :)
För det första vill jag motsäga de avundsjuka(?) kverulanter som i den här tråden gnällt på att detta inte skulle kunna kvala in som Man Cave - hela poängen med en Man Cave är ju att MAN ska kunna få ha precis vad man vill där, utifrån eget huvud och egna önskemål, utan att behöva väga in andras åsikter om utseende, design, inredningsstil eller annat som kan vara ovidkommande för Man Cavens i fråga användningsområde...
= Alltså så ÄR detta johel572s Man Cave om detta är precis vad han vill ha i sin Man Cave...

- johel572, nu när din egen Man Cave snart är klar, skulle du vilja komma och bygga ett garage hos oss också då? Ditt ser så bra ut och du verkar ha byggt och gjort allting så bra, att jag gärna skulle anlita dig! :)
(för övrigt så är även min plan att använda vårt kommande garage som min egen Man Cave, när det väl blir byggt om något år. Nya huset kommer först förstås.)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Martin E, det är mycket kvar på min Man Cave :) Det som står på tur och är mest akut är belysning i källaren. Sedan har jag ju min far som är snickare och han vet ju hur man bygger så det blir bra men även hur man bygger kostnadseffektivt (minimalt med spill) och snabbt. Jag har alltid tänkt mig min Man Cave som ett vitt och rent garage med 50-tals kyl i pastellfärg, en soffa och ett flipperspel. Nu har jag ju både garage och källare (med badrum) att breda ut mig på så vi får se hur det slutar. Dock har jag redan prioriterat bort soffan och flipperspelet då det inte får plats. Kylen vet jag om jag får in men skulle hemskt gärna vilja ha en.

På bilden jag postade tidigare syns det hur dåligt golvet är. Jag hann inte göra någonting åt den i år men i sommar skall jag fräsa av den och flytspackla den helt slät. Dock skall jag även riva uterummet och bygga en veranda och det är prio ett.

Förövrigt hann jag bara med att grunda foder till snickarboden idag så Man Cave:en är full av brädor. Linoljefärg blandat med rå linolja 50/50 så det lär väl ta en vecka eller något innan de torkat.
 
20151110_113246.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag kom välbehövligt materiel. Med priset i åtanke skulle man kunna tro de var gjorda av guld!
 
Redigerat:
Hittade du någon leverantör/försäljare med "vettigt" pris?
 
Nej inte direkt. Det blev att köpa GBP krokar från www.witre.se. Det var billigast jag hittade men det är saftig frakt och var lång leveranstid.
 
Idag kom lite godis direkt från Tyskland. Eftersom garaget sitter ihop med huset vill jag ha ett kopplat brandlarm. Dock har jag läst en del om brandvarnare med trådlöskoppling som drar väldigt mycket batteri ville jag ha ett 230V system.
Dessa godingar går även att tråda ihop vilket jag egentligen tycker är en bättre lösning och det borde gå då jag har en del tomrör i väggar och tak. Men i vänta på att få tummen ur så köpte jag till radiomodul.

20151116_190731.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tre detektorer, radiomodul och 230V sockeln.

20151116_191256.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på en komplett enhet.
 
  • Gilla
spånhyvel
  • Laddar…
Nice!
Men vad du än gör, lägg några hundra på att slipa golvet.
Det är värt varenda krona
 
Golvet skall fräsas av och sedan flytspacklas alt. gjutas på. Det går knappt ens att sopa av det i dagsläget så dåligt är det. Dock hann jag inte med det i år. Arbetade mer eller mindre konstant hela semestern och jag ville inte riskera husfriden genom att push:a på i några veckor till för att få till golvet. Jag ville få in bilarna och hade en del andra åtaganden (som lill-tjejens rum som behövde bli färdigt).

Som kuriosa kan jag nämna att jag fick tag i en begagnad (nyskick!) Hilti DCG 125 med nya Hilti slipskålar till bra pris. Den är väldigt effektiv på små ytor men är nog inte rätt maskin för att slipa ett helt golv :)
 
Idag har jag använt man cave:en på riktigt. Bytte kamrem på pendlarbilen vilket gick förvånansvärt smidigt. Jag fick dock utöka verktygssamlingen lite men det lider man inte av :)

Sedan kom tomten på ett tidigt besök!

20151128_141401.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har velat haft en rotationslaser väldigt länge men nu fick jag tummen ur och slog till.
 
  • Gilla
Chuck Wow
  • Laddar…
En mancave är ju precis som du skriver en plats att dra sig tillbaka och bara syssla med "manliga" saker. Ett stort dubbelgarage står högt på min lista också. Vårt enkelgarage med invändig trappa är anpassat för en liten fransk bil, eller max en amazon om vilja finns och acceptansen för dörruppslag är stor. Tyvärr är det prickad mark utanför så jag kan inte bredda det heller.. Får bli i nästa hus =)

Kul projekt! =)
 
  • Gilla
Giraffens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.